Finanční a celní správa v Praze odhalila daňové úniky při dovozu zlata
Praha 25. března (ČTK) - Finanční a celní úřady v Praze odhalily dvě firmy, které loni dovezly z Turecka zlato a zlaté šperky za více než 34 milionů korun, ale neodvedly daň z přidané hodnoty (DPH). Výše daně zatím stanovena nebyla, případem se zabývá policie. Finanční správa o tom dnes informovala v tiskové zprávě.
Na daňový podvod přišel pražský finanční úřad ve spolupráci s ruzyňským celním úřadem při akci Goldstein. "Díky propracovaným analytickým postupům byly vytipovány rizikové subjekty, které fingovaly prodeje zlata dovezeného z Turecka do jiných členských států EU, aby se v České republice vyhnuly úhradě DPH," uvedl mluvčí Finanční správy Patrik Madle.
Podle něj na dosud nestanovenou daň byly vydány zajišťovací příkazy a exekutoři finančního úřadu poté zabavili podezřelým firmám 30.000 eur (zhruba 750.000 korun) a 11 zlatých slitků v odhadované hodnotě téměř šest milionů korun. V případě, že dlužníci nezaplatí daňový dluh, bude podle mluvčího zabavené zlato prodáno v dražbě.
ktp snm - sdílejte článek
Následuje: Vědci zkoumali, jak se dostat do berlínských klubů; úspěch závisí na paradoxu
Berlín 25. března (zpravodaj ČTK) - Před vyhlášenými berlínskými kluby musí lidé čekat v dlouhých frontách často i několik hodin a nakonec je ochranka stejně dovnitř nepustí. Skupina vědců ze čtyř evropských vysokých škol včetně berlínské Svobodné univerzity se rozhodla zjistit, jak se do klubů, jako jsou Berghain, KitKat či Tresor, zaručeně dostat. Studie, kterou zveřejnili v prestižním časopise Journal of Marketing, přitom dochází k závěru, že recept na úspěch je vlastně paradoxní: člověk musí zapadnout a zároveň vyčnívat. Zaručených receptů, jak se dostat do některého z proslulých berlínských technoklubů, lze na internetu najít stovky. Skupina výzkumníků ze Svobodné univerzity v Berlíně, univerzity v anglickém Bathu, londýnské King’s College a univerzity ve švédském Karlstadtu se rozhodla přijít záhadě na kloub vědeckými metodami. Pro svou studii vedli rozhovory s 38 majiteli klubů, dýdžeji, pracovníky ochranek a hlavně takzvanými selektéry, kteří stojí u vstupů do klubů a vybírají, kdo se bude moci uvnitř bavit a kdo bude muset zábavu v Berlíně hledat jinde. Zkoumali také novinové články a archivní materiály. "Navíc měli výzkumníci možnost sledovat jednu noc proces výběru a to u zhruba 500 rozhodnutí u dveří jednoho renomovaného klubu," uvedla v tiskové zprávě Svobodná univerzita v Berlíně. Výsledek výzkumu v sobě přitom skrývá paradox. Aby se člověk do kýženého klubu dostal, musí totiž zapadnout a zároveň dokázat nějak zaujmout. Důležitým faktorem je pro selektéry při výběru potenciálních hostů kromě jejich oblečení, znalosti scény a chování ve frontě také osobní charisma. "Selektéři hodnotí, do jaké míry se lidé dokážou přizpůsobit, ale paradoxně také, jestli dokážou nějak vyčnívat. Rozhodující roli hraje individualizovaný, stylizovaný styl oblékání, znalost berlínské technokultury, způsob, jak se člověk baví s ostatními ve frontě, ale i zjevná 'energie' a charisma'," uvedl Tim Hill z fakulty marketingu univerzity v jihoanglickém Bathu. (pokračování...)
Berlín 25. března (zpravodaj ČTK) - Před vyhlášenými berlínskými kluby musí lidé čekat v dlouhých frontách často i několik hodin a nakonec je ochranka stejně dovnitř nepustí. Skupina vědců ze čtyř evropských vysokých škol včetně berlínské Svobodné univerzity se rozhodla zjistit, jak se do klubů, jako jsou Berghain, KitKat či Tresor, zaručeně dostat. Studie, kterou zveřejnili v prestižním časopise Journal of Marketing, přitom dochází k závěru, že recept na úspěch je vlastně paradoxní: člověk musí zapadnout a zároveň vyčnívat. Zaručených receptů, jak se dostat do některého z proslulých berlínských technoklubů, lze na internetu najít stovky. Skupina výzkumníků ze Svobodné univerzity v Berlíně, univerzity v anglickém Bathu, londýnské King’s College a univerzity ve švédském Karlstadtu se rozhodla přijít záhadě na kloub vědeckými metodami. Pro svou studii vedli rozhovory s 38 majiteli klubů, dýdžeji, pracovníky ochranek a hlavně takzvanými selektéry, kteří stojí u vstupů do klubů a vybírají, kdo se bude moci uvnitř bavit a kdo bude muset zábavu v Berlíně hledat jinde. Zkoumali také novinové články a archivní materiály. "Navíc měli výzkumníci možnost sledovat jednu noc proces výběru a to u zhruba 500 rozhodnutí u dveří jednoho renomovaného klubu," uvedla v tiskové zprávě Svobodná univerzita v Berlíně. Výsledek výzkumu v sobě přitom skrývá paradox. Aby se člověk do kýženého klubu dostal, musí totiž zapadnout a zároveň dokázat nějak zaujmout. Důležitým faktorem je pro selektéry při výběru potenciálních hostů kromě jejich oblečení, znalosti scény a chování ve frontě také osobní charisma. "Selektéři hodnotí, do jaké míry se lidé dokážou přizpůsobit, ale paradoxně také, jestli dokážou nějak vyčnívat. Rozhodující roli hraje individualizovaný, stylizovaný styl oblékání, znalost berlínské technokultury, způsob, jak se člověk baví s ostatními ve frontě, ale i zjevná 'energie' a charisma'," uvedl Tim Hill z fakulty marketingu univerzity v jihoanglickém Bathu. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Finanční a celní správa v Praze odhalila daňové úniky při dovozu zlata' je zařazena do kategorií Kriminalita a právo (zak) - Obchod (obo) - Makroekonomika (mak). ID zprávy: T2025032501896|513737. Vydána 25.03.2025 9:30:57. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Finanční a celní správa v Praze odhalila daňové úniky při dovozu zlata' je zařazena do kategorií Kriminalita a právo (zak) - Obchod (obo) - Makroekonomika (mak). ID zprávy: T2025032501896|513737. Vydána 25.03.2025 9:30:57. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.