Zlatovna Zprávy Kultura

Česká pošta vydává pro Expo 2025 dva archy známek, vznikla také píseň

 ČR Japonsko kultura hudba pošta Expo známky
Tisková konference k novinkám v přípravách české účasti na světové výstavě Expo 2025 v Japonsku, 13. března 2025, Praha. Vedoucí známkové tvorby České pošty Martin Holý (vlevo) představil příležitostné poštovní známky. Vpravo je autor známek Adam Hoffmeister. Kredit: ČTK / Šimánek Vít
Praha 13. března (ČTK) - Ke světové výstavě Expo 2025 a české účasti na ní vydá Česká pošta dva aršíky poštovních známek. Zároveň pro český pavilon vznikla oficiální píseň nazvaná René a Kvído jedou na Expo, jejíž text odkazuje na maskota české účasti, kterým je postavička René. Dnes o tom informovali zástupci České pošty a také zpěvačka Karolína Neuvirthová Gudasová, která napsala a nazpívala píseň. První známku pošta věnovala českému národnímu pavilonu a jeho symbolům. Druhá známka s motivy secesních plakátů Alfonse Muchy využívá malířovu popularitu v Japonsku. Vznikla ve spolupráci s Mucha Foundation, partnerem české účasti, uvedl Martin Holý, který v České poště vede tvoru známek. Aršíky pošta vydá v počtu 23.000 a 26.000 kusů a budou dostupné od 16. dubna. Dotisk pošta neplánuje. Známky výtvarně zpracoval Adam Hoffmeister. Na ty s motivy Muchy využil jeho zobrazení čtyř ročních období, na známkách nechybí Muchův podpis. "Jsou to vždycky šachy, aby se to kompozičně vydařilo a obraz byl čitelný," řekl ČTK Hoffmeister. Práci měl i s druhou známkou, na níž se kombinuje pohled na český pavilon s jeho maskotem, jímž je postavička René. Česká pošta dosud vydala známky nebo jejich aršíky k sedmi světovým výstavám, konkrétně pro Expo 1958 v Bruselu, 1967 v Montrealu, 1970 v Ósace, 1992 v Seville, 2010 v Šanghaji, 2015 v Miláně a 2020 v Dubaji. "Letošní vydání tak bude již osmou emisí," řekl Holý. Světle zelený maskot René má bachratý tvar, šest očí, více končetin, jde o vesmírnou bytost. Odkazuje na skleněné plastiky výtvarníka René Roubíčka z 50. a 60. let 20. století. Píseň nazvaná René a Kvído jedou na Expo propaguje světovou výstavu nejmladší generaci. Jde vůbec o první oficiální song české účasti na Expo. Na hudbě a textu se podílela herečka a zpěvačka Neuvirthová Gudasová s dalšími autory. Námětem se stala věda, hudebním žánrem je korejský pop, populární v japonské kultuře. V českém pavilonu bude píseň znít v češtině, klip bude opatřen japonskými a anglickými titulky. Text písně pojednává o vynálezech. "Můžeme zábavnou formou edukovat děti, rodiče o tom, co Expo je," řekla dnes Neuvirthová Gudasová, která před deseti lety získala Thálii za roli v muzikálu plzeňského divadla Probuzení jara. Dětem a žákům základních škol bude Expo prezentovat také projekt Petry Čihákové Knihy trochu jinak. Čiháková dnes přirovnala Expo, které se koná jednou za pět let, k olympiádě se čtyřletým intervalem. Expo má podle ní širší záběr a děti by o něm měly vědět, doplnila.
Klíčová slova - ČR - Japonsko - kultura - hudba - pošta - Expo - známky -
Podle generálního komisaře české účasti Ondřeje Sošky se nezapomnělo ani na dospělé a na současné technologie. "Máme vyvinutou také aplikaci české účasti s detaily o kalendáři akcí a o programu," uvedl komisař. Organizátoři české účasti zatím nepředstavili módní kolekci či uniformu pro český pavilon, má se to stát do konce března. Pracuje na ní držitel ceny Grand designér 2024 Jan Černý, který také navrhl kolekci pro loňskou českou olympijskou výpravu. ani ptd - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Česká pošta vydává pro Expo 2025 dva archy známek, vznikla také píseň' je zařazena do kategorií Kultura (kul) - Telekomunikace a IT (pit). ID zprávy: T2025031303915|513578. Vydána 13.03.2025 13:42:55. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.

Česká pošta vydává pro Expo 2025 dva archy známek, vznikla také píseň


Turecký nezávislý server Duvar končí, majitel viní i změnu algoritmů Googlu
Média: Německá tajná služba se domnívá, že koronavirus unikl z čínské laboratoře
Analytici: Celní válka se bude stupňovat, ohrozí hlavně malé otevřené ekonomiky
Svět vítá naději na příměří na Ukrajině opatrně, na tahu je totiž Moskva
Indie jedná s Kongem o dodávkách kobaltu a mědi, píše Reuters

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.