Na Aukru sběratelé v březnu vydražili předměty za 173 milionů Kč, meziročně méně
Praha 13. dubna (ČTK) - Tržby za starožitné a sběratelské předměty na portálu Aukro v březnu meziročně klesly o 4,2 procenta na zhruba 173,1 milionu korun. Ve srovnání s únorem byly tržby naopak o 7,6 procenta vyšší. Vyplývá to z informací, které portál poskytl ČTK.
Mezi nezajímavější položky, které lidé v březnu vydražili, podle Aukra patřila například sada osmi zlatých mincí z roku 2011, na kterých jsou vyobrazeny městské památkové rezervace. Nový majitel za ni zaplatil 556.000 korun. Za půl milionu korun se prodal také vzácný zlatý desetidukát svatého Václava z roku 1934, informoval portál.
Zájem byl v březnu rovněž o obraz od malíře Antonína Dvořáka, který zachycuje výuku malířství v ateliéru. Vydražil se za 340.000 korun. "Olejomalba datovaná do roku 1847 byla autorsky signována a obsahovala rovněž znalecký posudek," uvedl expert na sběratelství a starožitnictví portálu Aukro Pavel Krejčíř.
Mezi další vydražené položky patřily asi za 208.000 korun starožitné švýcarské hodinky Patek Philippe zdobené diamanty či za 122.000 korun veteránský motocykl Terrot. Téměř stejná částka - 121.000 korun - na Aukru padla také za odznak, který dostávali příslušníci nacistických ozbrojených sil wehrmacht za boj proti partyzánům. Téměř 36.000 korun nový majitel zaplatil za dvě staré plechovky oleje pro letadla od značky Aeroshell.
Do žebříčku nejzajímavějších vydražených položek Aukro zařadilo také kompletní sadu týdeníku Mladý hlasatel z roku 1938, který obsahuje první vydání komiksu Jaroslava Foglara Rychlé šípy. Dražba této sady podle portálu skončila na přibližně 28.000 korunách. Za 20.000 korun se v březnu prodal autogram amerického astronauta a prvního člověka na Měsíci Neila Armstronga a za zhruba 18.000 korun prvorepublikový pivní půllitr z pražské restaurace U Fleků.
Aukro se zaměřuje na aukce i prodej a nákup za pevné ceny. Svou činnost portál zahájil v roce 2003.
mib dvd - sdílejte článek
Následuje: AFP: V Íránu se rozmohly plastické operace nosu, mohou zvýšit společenský status
Teherán 13. dubna (ČTK/AFP) - Všechny ženy z rodiny íránské modelky Azáde podstoupily plastickou operaci nosu, aby se přizpůsobily západním standardům krásy v zemi, kde je ženské tělo pod přísnou kontrolou. Od islámské revoluce v roce 1979 se Íránky musejí oblékat konzervativně, nosit volné oblečení a zahalovat si hlavu závojem. Při takových omezeních je obličej velmi důležitu, zůstává totiž jedinou viditelnou částí těla, což nečekaně přispělo k rozmachu plastických operací nosu v Íránu. Napsala o tom agentura AFP. Mnoho lidí v Íránu operaci nosu považuje za cestu k větší kráse. Pro devětadvacetiletou Azáde z Teheránu bylo podstoupení plastické operace výhodnou investicí. Chtěla se zbavit takzvaného perského nosu, který se vyznačuje hrbolem, a získat nos štíhlejší a špičatější. "Po operaci jsem se nejen mohla stát modelkou a získat lepší společenské postavení, ale také vydělávám třikrát tolik a moji klienti si mě více váží," řekla Azáde AFP. Případ Azáde zdaleka není ojedinělý. Podle americké Mezinárodní společnosti pro estetickou a plastickou chirurgii (ISAPS) bylo v Íránu v roce 2023 provedeno více než 264.000 kosmetických operací. Nejčastěji se jednalo o plastiku nosu neboli rhinoplastiku. V Teheránu a v dalších městech po celé zemi reklamní poutače v jasných barvách propagují kosmetické kliniky, které slibují vytvarovaný nos, dokonalou pleť a perfektní bílé zuby. Navzdory mezinárodním sankcím, které byly na Írán uvaleny kvůli jeho jadernému programu, se země kvůli rostoucímu počtu moderních zdravotnických zařízení stala vyhledávanou destinací pro cizince, které láká plastická chirurgie za dostupné ceny. Na ulicích lze často vidět Íránky s obvázanými nosy, což svědčí o místní popularitě rhinoplastiky. "Je to kulturní trend," říká Hamídrezá Hosnání, plastický chirurg, který ve své teheránské klinice vybavené nejmodernějšími technologiemi provádí až 20 těchto operací týdně. (pokračování...)
Teherán 13. dubna (ČTK/AFP) - Všechny ženy z rodiny íránské modelky Azáde podstoupily plastickou operaci nosu, aby se přizpůsobily západním standardům krásy v zemi, kde je ženské tělo pod přísnou kontrolou. Od islámské revoluce v roce 1979 se Íránky musejí oblékat konzervativně, nosit volné oblečení a zahalovat si hlavu závojem. Při takových omezeních je obličej velmi důležitu, zůstává totiž jedinou viditelnou částí těla, což nečekaně přispělo k rozmachu plastických operací nosu v Íránu. Napsala o tom agentura AFP. Mnoho lidí v Íránu operaci nosu považuje za cestu k větší kráse. Pro devětadvacetiletou Azáde z Teheránu bylo podstoupení plastické operace výhodnou investicí. Chtěla se zbavit takzvaného perského nosu, který se vyznačuje hrbolem, a získat nos štíhlejší a špičatější. "Po operaci jsem se nejen mohla stát modelkou a získat lepší společenské postavení, ale také vydělávám třikrát tolik a moji klienti si mě více váží," řekla Azáde AFP. Případ Azáde zdaleka není ojedinělý. Podle americké Mezinárodní společnosti pro estetickou a plastickou chirurgii (ISAPS) bylo v Íránu v roce 2023 provedeno více než 264.000 kosmetických operací. Nejčastěji se jednalo o plastiku nosu neboli rhinoplastiku. V Teheránu a v dalších městech po celé zemi reklamní poutače v jasných barvách propagují kosmetické kliniky, které slibují vytvarovaný nos, dokonalou pleť a perfektní bílé zuby. Navzdory mezinárodním sankcím, které byly na Írán uvaleny kvůli jeho jadernému programu, se země kvůli rostoucímu počtu moderních zdravotnických zařízení stala vyhledávanou destinací pro cizince, které láká plastická chirurgie za dostupné ceny. Na ulicích lze často vidět Íránky s obvázanými nosy, což svědčí o místní popularitě rhinoplastiky. "Je to kulturní trend," říká Hamídrezá Hosnání, plastický chirurg, který ve své teheránské klinice vybavené nejmodernějšími technologiemi provádí až 20 těchto operací týdně. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Na Aukru sběratelé v březnu vydražili předměty za 173 milionů Kč, meziročně méně' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Životní styl (spl) - Magazínový servis (mag) - Telekomunikace a IT (pit). ID zprávy: T2025041104364|513963. Vydána 13.04.2025 11:05:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Na Aukru sběratelé v březnu vydražili předměty za 173 milionů Kč, meziročně méně' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Životní styl (spl) - Magazínový servis (mag) - Telekomunikace a IT (pit). ID zprávy: T2025041104364|513963. Vydána 13.04.2025 11:05:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.