Reuters: Maloobchodníci kvůli Trumpovým clům přesunují pozornost z USA na Evropu
Londýn 6. května (ČTK) - Rostoucí počet maloobchodních společností a značek produktů určených pro spotřebitele přesunuje pozornost ze Spojených států na Evropu a další trhy. Očekávají totiž, že celní politika amerického prezidenta Donalda Trumpa povede ke zdražování zboží v USA a následnému poklesu poptávky ze strany amerických spotřebitelů. Informuje o tom agentura Reuters.
Evropský internetový prodejce módy Zalando, který poskytuje logistické a softwarové služby jiným maloobchodníkům, dnes uvedl, že jedná s potenciálními novými klienty zajímajícími se o expanzi na evropském trhu. "Vidíme, že značky a maloobchodníci se skutečně více zaměřují na Evropu jako na cestu, jak si zajistit dodatečnou poptávku," řekl David Schröder, který je jedním ze dvou výkonných ředitelů firmy Zalando.
Německá módní značka Hugo Boss začala kvůli clům přesměrovávat produkty vyrobené v Číně na trhy mimo Spojené státy. Poukázala na "výrazné zhoršení" vývoje spotřebitelských výdajů v USA, které je důsledkem rostoucí nejistoty ohledně ekonomiky. "V současné době zaujímáme docela opatrný postoj vůči chování spotřebitelů v USA," uvedl šéf firmy Hugo Boss Daniel Grieder.
Trumpova cla podle agentury Reuters nutí podniky ke změnám zavedených praktik při výrobě i prodeji. Pro rozhodování podniků o dalším postupu bude klíčové, jak budou spotřebitelé v USA reagovat na zvyšování cen v důsledku cel.
Plány na zvyšování cen některého zboží v USA kvůli clům tento týden ohlásil například americký hračkářský gigant Mattel. Zdražování v USA avizovala také italská módní skupina OTB, mezi jejíž značky patří Diesel, Jil Sander a Maison Margiel, píše Reuters.
Zatímco dříve se evropské značky chlubily svými tržbami v USA, nyní se snaží ujišťovat akcionáře, že nejsou na americkém trhu příliš závislé.
Šéf německého výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas Björn Gulden minulý týden uvedl, že USA se na tržbách jeho firmy podílejí zhruba 20 procenty. Dodal, že na 80 procent aktivit Adidasu nebudou mít Trumpova cla žádný dopad.
"Věříme, že v současnosti můžeme nabrat na tempu na jiných trzích (než v USA)," uvedl Gulden. Růst mimo USA by podle něj měl firmě pomoci pokrýt ztráty, které utrpí v důsledku amerických cel.
Větší důraz na evropský trh by nicméně mohl vést ke zostření konkurenčního boje maloobchodníků v Evropě. To by mohlo komplikovat získávání nových zákazníků a vytvářet tlak na snižování cen. Čínští internetoví prodejci levného zboží Temu a Shein již zvyšují výdaje na reklamu v Evropě, protože se na evropském trhu snaží kompenzovat negativní dopady cel na své aktivity v USA, píše Reuters.
pmh mka - sdílejte článek
Následuje: Kanadský premiér Carney v Bílém domě řekl, že jeho země nebude nikdy na prodej
Washington 6. května (ČTK) - Kanadský premiér Mark Carney se dnes v Bílém domě poprvé setkal s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Ten ještě před schůzkou tvrdě napadl Kanadu na sociální síti a po boku Carneyho před novináři pak označil společnou hranici obou zemí za umělou linii. Carney vzápětí uvedl, že Kanada není a nikdy nebude na prodej. Trump od svého lednového návratu do úřadu opakovaně navrhuje, že by se Kanada měla stát 51. státem USA. Ačkoli jejich dnešní setkání provázely úsměvy a podání rukou, na toto téma rychle přišla řeč, jakmile oba státníci začali odpovídat v Oválné pracovně na dotazy novinářů. "Nebudeme o něčem diskutovat, pokud o tom někdo nebude chtít diskutovat," řekl Trump. "(Ale) bylo by to opravdu nádherné manželství," dodal o možném spojení obou zemí. Carney však v Oválné pracovně tuto myšlenku rychle odmítl. "Není na prodej, nebude na prodej - nikdy," řekl kanadský premiér Trumpovi. "Nikdy neříkej nikdy, nikdy neříkej nikdy," reagoval Trump. Americký prezident, jehož celní politika otřásla světovými trhy a zhoršila také vztahy mezi USA a Kanadou, před jednáním s Carneym řekl, že budou diskutovat o "tvrdých otázkách". (pokračování...)
Washington 6. května (ČTK) - Kanadský premiér Mark Carney se dnes v Bílém domě poprvé setkal s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Ten ještě před schůzkou tvrdě napadl Kanadu na sociální síti a po boku Carneyho před novináři pak označil společnou hranici obou zemí za umělou linii. Carney vzápětí uvedl, že Kanada není a nikdy nebude na prodej. Trump od svého lednového návratu do úřadu opakovaně navrhuje, že by se Kanada měla stát 51. státem USA. Ačkoli jejich dnešní setkání provázely úsměvy a podání rukou, na toto téma rychle přišla řeč, jakmile oba státníci začali odpovídat v Oválné pracovně na dotazy novinářů. "Nebudeme o něčem diskutovat, pokud o tom někdo nebude chtít diskutovat," řekl Trump. "(Ale) bylo by to opravdu nádherné manželství," dodal o možném spojení obou zemí. Carney však v Oválné pracovně tuto myšlenku rychle odmítl. "Není na prodej, nebude na prodej - nikdy," řekl kanadský premiér Trumpovi. "Nikdy neříkej nikdy, nikdy neříkej nikdy," reagoval Trump. Americký prezident, jehož celní politika otřásla světovými trhy a zhoršila také vztahy mezi USA a Kanadou, před jednáním s Carneym řekl, že budou diskutovat o "tvrdých otázkách". (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Reuters: Maloobchodníci kvůli Trumpovým clům přesunují pozornost z USA na Evropu' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol). ID zprávy: T2025050607960|514236. Vydána 06.05.2025 20:20:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Reuters: Maloobchodníci kvůli Trumpovým clům přesunují pozornost z USA na Evropu' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol). ID zprávy: T2025050607960|514236. Vydána 06.05.2025 20:20:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.