Španělské banky po stížnostech kvůli seniorům rozšiřují služby na pobočkách
Madrid 22. února 2022 (ČTK) - Španělské banky se dohodly na rozšíření pokladních služeb a lepší péči o zákazníky. Přiměla je k tomu kampaň 78letého klienta, která upozorňovala na vyloučení starších lidí z finančních služeb kvůli digitalizaci. Oznámila to vláda po dohodě s bankami.
Mnoho z více než devíti milionů španělských občanů starších 65 let, což je téměř pětina celkové populace, má potíže se správou svých financí od doby, kdy z hlavních ulic začaly mizet bankovní pobočky a na jejich místo nastoupily digitální technologie. Na problém, který to mnohým způsobuje, upozornil zhruba před dvěma měsíci urolog v důchodu Carlos San Juan, který rozjel kampaň nazvanou "Jsem starý, ne idiot". Jeho petici podepsalo více než 640.000 lidí, což přimělo finanční ústavy ke změně přístupu.
"Od nynějška se starším lidem, kteří přijdou na bankovní pobočku, dostane osobního, prioritního přístupu s rozšířenou službou pokladny, což žádali," uvedla ministryně hospodářství Nadia Calvinová. Její ministerstvo v minulých týdnech tlačilo na bankovní sektor, aby se touto otázkou zabýval, a nakonec uzavřelo dohodu se španělskými bankovními asociacemi.
Mezi dohodnutými opatřeními je i to, že banky vyčlení vyškolené zaměstnance, kteří se budou věnovat starším lidem, a bankomaty, aplikace, webové stránky či telefonní bankovnictví budou uživatelsky přívětivější.
Guvernér španělské centrální banky Pablo Hernández de Cos uvedl, že protokol nabízí konkrétní odpovědi pro osoby s nižšími digitálními dovednostmi a centrální banka bude dohlížet na jejich provádění. Domnívá se však, že je možné, že nebudou dostatečné.
Problém ve Španělsku, ale také dalších evropských zemích, odkrývá podle Reuters rozpor mezi honbou za ziskem prostřednictvím masivního propouštění a uspokojováním potřeb části populace, která má problémy s levnějšími internetovými kanály.
Počet bankovních poboček se od finanční krize v roce 2008 snížil o více než polovinu. Španělsko má ale stále jednu z nejhustějších bankovních sítí na světě, více než 45,5 pobočky na 100.000 dospělých.
"Není to problém nedostatku poboček, ale toho, že banky nepomáhají (starším) lidem správně," dodala šéfka španělské spotřebitelské asociace Asufin.
V rámci nových opatření na ochranu spotřebitelů plánuje také vláda v příštích týdnech schválit zákon o službách se specifickými požadavky na finanční sektor. Zřídí rovněž orgán pro ochranu finančních zákazníků, který bude mít za úkol zajistit, aby instituce dodržovaly své povinnosti, a současně podpořit digitální začleňování starších osob, zvláště ve venkovských oblastech.
irl mka - sdílejte článek
Následuje: ÚS rozhodne o stížnostech údajných lupičů, vyjádří se k pachovým stopám
Brno 22. února (ČTK) - Ústavní soud (ÚS) dnes vyhlásí, jak rozhodl o stížnostech Miloše Zezuly a Martina Skalického, kteří si za ozbrojené přepadení klenotnictví v Uherském Hradišti odpykávají osm a pět let ve vězení. Podle stížností stojí verdikt jen na pachových stopách, přímé důkazy chybějí. Oba odsouzení vinu dlouhodobě popírají, například tvrdí, že v době loupeže byli v práci. Pachatelé ke klenotnictví přijeli 8. září 2015 na motocyklu, jeden měl zbraň. Šperky za více než 1,2 milionu korun se ale útočníkům s kuklami na hlavách nepodařilo odnést. Zabránili tomu dva kolemjdoucí, kteří utrpěli těžká zranění. Jednoho postřelili lupiči do nohy, druhého zranily střepy z rozbitých skleněných dveří od prodejny. (pokračování...)
Brno 22. února (ČTK) - Ústavní soud (ÚS) dnes vyhlásí, jak rozhodl o stížnostech Miloše Zezuly a Martina Skalického, kteří si za ozbrojené přepadení klenotnictví v Uherském Hradišti odpykávají osm a pět let ve vězení. Podle stížností stojí verdikt jen na pachových stopách, přímé důkazy chybějí. Oba odsouzení vinu dlouhodobě popírají, například tvrdí, že v době loupeže byli v práci. Pachatelé ke klenotnictví přijeli 8. září 2015 na motocyklu, jeden měl zbraň. Šperky za více než 1,2 milionu korun se ale útočníkům s kuklami na hlavách nepodařilo odnést. Zabránili tomu dva kolemjdoucí, kteří utrpěli těžká zranění. Jednoho postřelili lupiči do nohy, druhého zranily střepy z rozbitých skleněných dveří od prodejny. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Španělské banky po stížnostech kvůli seniorům rozšiřují služby na pobočkách' je zařazena do kategorií Finance (fin) - Sociální problematika (sop). ID zprávy: T2022022106832|502174. Vydána 22.02.2022 1:05:33. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Španělské banky po stížnostech kvůli seniorům rozšiřují služby na pobočkách' je zařazena do kategorií Finance (fin) - Sociální problematika (sop). ID zprávy: T2022022106832|502174. Vydána 22.02.2022 1:05:33. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.