Le Monde: Mileniálové boří zvyky na trhu s uměním
Paříž 26. října 2021 (ČTK) - V Paříži v neděli skončil Mezinárodní veletrh moderního umění FIAC a ukázal nové trendy v obchodu s výtvarnými díly i rostoucí snahu galerií zaujmout mladé kupce, píše francouzský deník Le Monde. Movití lidé narození po roce 1980 neváhají utrácet vysoké částky za umění, nemají ovšem problém ani s rychlým prodejem dál. Cesta k nim pak často vede přes dobře cílený marketing na sociálních sítích.
Na začátku října galerie Templon poslala sběratelům umění stručný e-mail s nabídkou děl, která bude vystavovat na pařížském veletrhu. Prakticky okamžitě po odeslání emailu se jí ozvalo deset zájemců o nákup, kteří mají několik společných rysů. Všem je mezi 20 a 40 roky, neustále sledují své chytré telefony a jediným kliknutím utrácejí desítky nebo stovky tisíců dolarů. Od června má tato pařížská galerie téměř 40 nových mladých kupců.
Právě zmiňovaná věková kategorie také utrácí nejvyšší část svého jmění za výtvarná díla, vyplynulo ze zářijové analýzy Art Basel a UBS. Až 35 procent movitých sběratelů od 20 do 40 let utratí 30 procent svého majetku za umění, což je dvakrát více, než sběratelé z generace jejich rodičů. Během prvního letošního pololetí byl medián výdajů mladých sběratelů na rozšíření uměleckých sbírek 378.000 dolarů (8,4 miliony korun).
Sběratelů pod 30 let je aktuálně čtyřikrát více, než před pěti lety, konstatuje šéf evropské pobočky aukční síně Sotheby's Sebastian Fahey. U Christie's je situace velmi obdobná, "téměř 45 procent našich nových klientů jsou mileniálové z Asie," uvádí Julien Pradels, šéf Christie’s ve Francii.
Experti se shodují, že mladí lidé rychleji vydělávají a také rychleji utrácejí. Inspiraci pro nákupy hledají na sociální síti Instagram, díla mnohdy kupují na základě dokumentů a fotek, aniž by ho skutečně viděli.
Za monitorem počítače také mladší sběratelé unikají svazujícím zvyklostem trhu s uměním, který není nutně připravený na moderní přístup a jiné zvyky této generace. Kontakty, tolik důležité pro obchod, nutně nevznikají na osobní bázi, ale rovněž přes sociální sítě.
"Galerie mají problém nás brát vážně, někdy se zdráhají sdělit nám cenu, chybí jim transparentnost," lituje třicetiletá sběratelka Marie-Odile Falaisová.
"Galerie obecně nezacházejí s mladými sběrateli dobře, protože mají větší poptávku než nabídku a dávají přednost těm, kteří kupují více děl," konstatuje 31letý Raphaël Isvy, který je sběratelem už přes pět let.
Část sběratelů nakupuje kvůli obdivu umělců a lásce k umění, část jich tak ale činí čistě pro zisk. Třetina mileniálů považuje umění za aktivum, které je potenciálním zdrojem bohatství, uvádí zpráva Trust Insights on Wealth and Worth z roku 2018.
lsa zdp - sdílejte článek
Následuje: Podvodné aplikace z Google Play si stáhlo přes deset milionů uživatelů
Praha 25. října (ČTK) - V internetovém obchodě Google Play bylo ke stažení více než 150 podvodných aplikací, které z uživatelů lákaly peníze prostřednictvím prémiových SMS. Aplikace měly více než deset milionů stažení a mimo jiné se vydávaly za přizpůsobené klávesnice, skenery QR kódů, editory videí a fotografií, blokátory nevyžádaných hovorů, filtry fotoaparátu a hry. Češi si je stáhli 1600 krát a Slováci méně než 500 krát. Uvedla to bezpečnostní firma Avast. Avast více než 80 aplikací, které byly v minulém týdnu stále k dispozici ke stažení v Obchodě Google Play, ohlásil bezpečnostnímu týmu společnosti Google, který je všechny z obchodu již odstranil. Podle informací z platformy Avastu pro výzkum mobilních hrozeb Apklab.io bylo i zbylých 70 aplikací v minulosti dostupných v Google Play. Aplikace propagovaly reklamy na sociálních sítích, jako jsou TikTok a Instagram, a stahovali si je především uživatelé na Blízkém východě, v Egyptě, Turecku, USA a Polsku. "Všechny aplikace jsou z hlediska fungování téměř identické, proto si myslíme, že za kampaní stojí jediný pachatel nebo skupina útočníků,“ uvedl analytik hrozeb v Avastu Jakub Vávra. (pokračování...)
Praha 25. října (ČTK) - V internetovém obchodě Google Play bylo ke stažení více než 150 podvodných aplikací, které z uživatelů lákaly peníze prostřednictvím prémiových SMS. Aplikace měly více než deset milionů stažení a mimo jiné se vydávaly za přizpůsobené klávesnice, skenery QR kódů, editory videí a fotografií, blokátory nevyžádaných hovorů, filtry fotoaparátu a hry. Češi si je stáhli 1600 krát a Slováci méně než 500 krát. Uvedla to bezpečnostní firma Avast. Avast více než 80 aplikací, které byly v minulém týdnu stále k dispozici ke stažení v Obchodě Google Play, ohlásil bezpečnostnímu týmu společnosti Google, který je všechny z obchodu již odstranil. Podle informací z platformy Avastu pro výzkum mobilních hrozeb Apklab.io bylo i zbylých 70 aplikací v minulosti dostupných v Google Play. Aplikace propagovaly reklamy na sociálních sítích, jako jsou TikTok a Instagram, a stahovali si je především uživatelé na Blízkém východě, v Egyptě, Turecku, USA a Polsku. "Všechny aplikace jsou z hlediska fungování téměř identické, proto si myslíme, že za kampaní stojí jediný pachatel nebo skupina útočníků,“ uvedl analytik hrozeb v Avastu Jakub Vávra. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Le Monde: Mileniálové boří zvyky na trhu s uměním' je zařazena do kategorií Kultura (kul) - Obchod (obo). ID zprávy: T2021102503349|501405. Vydána 26.10.2021 5:48:56. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Le Monde: Mileniálové boří zvyky na trhu s uměním' je zařazena do kategorií Kultura (kul) - Obchod (obo). ID zprávy: T2021102503349|501405. Vydána 26.10.2021 5:48:56. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.