Zlatovna Zlato Zprávy Magazín

Módní značka Givenchy sklízí kritiku za náhrdelník, který připomíná oprátku

Paříž 5. října 2021 (ČTK) - Francouzský módní dům Givenchy a jeho kreativní ředitel Matthew Williams čelí kritice kvůli náhrdelníku, který připomíná oprátku. Kontroverzní šperk představili během nedělní přehlídky na pařížském týdnu módy. Informoval o tom list The Guardian. Představení kolekce jarní a letní módy pro rok 2022 zahrnovalo doplněk, který vypadá jako přetržená smyčka na provaze. Mnoho uživatelů sociálních sítí na šperk reagovalo negativně a podotklo, že silně připomíná mikinu luxusní značky Burberry z roku 2019, která měla v kapuci místo stahovací šňůrky oprátku. Za "necitlivý" oděv se omluvil kreativní ředitel Burberry Riccardo Tisci i tehdejší ředitel módního domu Marco Gobetti. "Sebevražda není móda. Jak by to někdo mohl přehlédnout a myslet si, že bude v pořádku to udělat zejména v kolekci věnované mladým dívkám a mladým obecně," napsala tehdy na svůj instagram modelka Liz Kennedyová, která mikinu na přehlídce vynesla. "Nemluvě o rostoucí míře sebevražd po celém světě. Nezapomínejme ani na děsivou historii lynčování," dodala Kennedyová. "Nejsem si jistá, co k tomu říct vzhledem k únavné a obnošené touze šokovat nebo absolutní bezmyšlenkovitosti," řekla k doplňku značky Givenchy Angela McRobbieová, která na Londýnské univerzitě vyučuje mediální, komunikační a kulturní studia. "Otázky, které jsou pro mě relevantní, ale nikdy na ně nedostanu odpověď, jsou: Kdo o tom rozhoduje? Kdo se podepíše pod zjevně urážlivý předmět, jako je tento? Když přijde reakce, dostane výpověď?" uvedla McRobbieová.
Klíčová slova - Francie - móda -
"Pro ty, kteří mají k sebevraždě osobní vztah, ať už jde o jejich vlastní zážitky nebo o ztrátu milovaného člověka, mohou být takové snímky spouštěčem a značky mají odpovědnost zajistit, aby nepoškodily své publikum," řekla listu Lisa Roxbyová z charitativní organizace Papyrus, která se zabývá prevencí sebevražd. Módní dům Givenchy uvedl, že nebude oficiálně reagovat. ban mka - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Módní značka Givenchy sklízí kritiku za náhrdelník, který připomíná oprátku' je zařazena do kategorií Magazínový servis (mag) - Mix zajímavostí (mix). ID zprávy: T2021100407583|501248. Vydána 05.10.2021 8:03:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Módní značka Givenchy sklízí kritiku za náhrdelník, který připomíná oprátku


Francouzský tisk si v kauze Pandora na jednom z předních míst všímá Babiše
V Praze se budou dražit mince za milionové ceny
AMU ocenila Zlatou medailí Horanského za jeho pedagogické působení
Policie se bude zabývat informacemi z Pandora Papers o Babišovi i dalších
Důvěra investorů v ekonomiku eurozóny se dostala nejníže za půl roku

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
Mám rád ZLATOVNA .CZ
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.