Upozornění: Provozní doba během vánočních svátků a na přelomu roku. Máme omezený provoz. Více na otevírací doba.
Zlatovna Zlato Zprávy Magazín

Módní značka Givenchy sklízí kritiku za náhrdelník, který připomíná oprátku

Paříž 5. října 2021 (ČTK) - Francouzský módní dům Givenchy a jeho kreativní ředitel Matthew Williams čelí kritice kvůli náhrdelníku, který připomíná oprátku. Kontroverzní šperk představili během nedělní přehlídky na pařížském týdnu módy. Informoval o tom list The Guardian. Představení kolekce jarní a letní módy pro rok 2022 zahrnovalo doplněk, který vypadá jako přetržená smyčka na provaze. Mnoho uživatelů sociálních sítí na šperk reagovalo negativně a podotklo, že silně připomíná mikinu luxusní značky Burberry z roku 2019, která měla v kapuci místo stahovací šňůrky oprátku. Za "necitlivý" oděv se omluvil kreativní ředitel Burberry Riccardo Tisci i tehdejší ředitel módního domu Marco Gobetti. "Sebevražda není móda. Jak by to někdo mohl přehlédnout a myslet si, že bude v pořádku to udělat zejména v kolekci věnované mladým dívkám a mladým obecně," napsala tehdy na svůj instagram modelka Liz Kennedyová, která mikinu na přehlídce vynesla. "Nemluvě o rostoucí míře sebevražd po celém světě. Nezapomínejme ani na děsivou historii lynčování," dodala Kennedyová. "Nejsem si jistá, co k tomu říct vzhledem k únavné a obnošené touze šokovat nebo absolutní bezmyšlenkovitosti," řekla k doplňku značky Givenchy Angela McRobbieová, která na Londýnské univerzitě vyučuje mediální, komunikační a kulturní studia. "Otázky, které jsou pro mě relevantní, ale nikdy na ně nedostanu odpověď, jsou: Kdo o tom rozhoduje? Kdo se podepíše pod zjevně urážlivý předmět, jako je tento? Když přijde reakce, dostane výpověď?" uvedla McRobbieová.
Klíčová slova - Francie - móda -
"Pro ty, kteří mají k sebevraždě osobní vztah, ať už jde o jejich vlastní zážitky nebo o ztrátu milovaného člověka, mohou být takové snímky spouštěčem a značky mají odpovědnost zajistit, aby nepoškodily své publikum," řekla listu Lisa Roxbyová z charitativní organizace Papyrus, která se zabývá prevencí sebevražd. Módní dům Givenchy uvedl, že nebude oficiálně reagovat. ban mka - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Módní značka Givenchy sklízí kritiku za náhrdelník, který připomíná oprátku' je zařazena do kategorií Magazínový servis (mag) - Mix zajímavostí (mix). ID zprávy: T2021100407583|501248. Vydána 05.10.2021 8:03:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Módní značka Givenchy sklízí kritiku za náhrdelník, který připomíná oprátku


Francouzský tisk si v kauze Pandora na jednom z předních míst všímá Babiše
V Praze se budou dražit mince za milionové ceny
AMU ocenila Zlatou medailí Horanského za jeho pedagogické působení
Policie se bude zabývat informacemi z Pandora Papers o Babišovi i dalších
Důvěra investorů v ekonomiku eurozóny se dostala nejníže za půl roku

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.