Oblíbená turistická destinace v Číně nainstalovala na záchodcích časomíru
Peking 16. června (ČTK) - Jeskynní komplex Jün-kang v čínské provincii Šan-si, kde si návštěvníci mohou prohlédnout 51.000 soch vytesaných před zhruba 1500 lety ve 252 jeskyních a výklencích, patří mezi vyhledávané turistické atrakce. V posledních dnech ale spíš než buddhistická památka zapsaná na seznamu UNESCO budí pozornost místní záchodky, napsal zpravodajský server CNN.
Před časem na čínských zpravodajských serverech a sociálních sítích začalo kolovat video, na kterém je vidět řada dámských toalet, které mají nad každými dveřmi nainstalovanou digitální časomíru. Když je kabinka prázdná, na obrazovce svítí zelený nápis 'volno'. Pokud ji někdo používá, odpočítávají červené číslice, jak dlouho je obsazená.
Původní video pořídila návštěvnice, která ho poslala do státního listu Siao-siang čchen-pao. 'Připadalo mi to dost technologicky pokročilé. Nemusíte stát venku ve frontě nebo klepat na dveře kabinky,' citoval list návštěvnici. 'Ale taky mi to připadalo trochu zahanbující. Cítila jsem se, jako bych byla pod dohledem.'
Jeden ze zaměstnanců turistické atrakce listu Siao-siang čchen-pao řekl, že časomíry byly na toalety nainstalovány ve snaze vypořádat se s rostoucím počtem návštěvníků.
'Nejsou tam proto, abychom kontrolovali, jak dlouhou dobu můžete záchod používat,' dodal zaměstnanec. 'Rozhodně nikoho nevyhodíme ze záchodu, když je zrovna uprostřed toho, co dělá, ani jsme nenastavili časový limit používání na pět nebo deset minut.'
Další čínský státní list Nan-čchang wan-pao citoval jiného ze zaměstnanců, podle nějž jsou časomíry v provozu od 1. května a slouží primárně jako bezpečnostní opatření 'pro případ, že někdo z hostů zůstane na záchodě příliš dlouhou dobu a dojde k naléhavé situaci'.
Informace o záchodových stopkách vyvolala na čínských sociálních sítích zanícenou diskusi. Někteří uživatelé sítě Weibo časomíry podporují, protože podle nich odradí návštěvníky, kteří by chtěli sedět na toaletě a přitom si procházet obsah v mobilním telefonu. 'Turistické místo není kancelář - proč by měl někdo chtít trávit čas na záchodě? Je to opravdu nutné?' napsal jeden z nich.
Jiní ovšem poznamenávají, že by se peníze, které na digitální časomíry nad záchodky padly, daly využít lépe - například na stavbu většího počtu toalet.
Buddhistické jeskyně Jün-kang byly zapsány na Seznam světového dědictví UNESCO v roce 2001 a patří mezi největší turistické atrakce v severočínské provincii Šan-si. V loňském roce zaznamenaly rekordní tři miliony návštěvníků.
dk mka - sdílejte článek
Následuje: Letní letenky zdražily i zlevnily, Češi víc létají z Prahy, letenky kupují dříve
Praha 16. června (ČTK) - Ceny letenek na letošní léto se proti loňsku změnily u různých prodejců odlišně. Zatímco například prodejci Letuška.cz a Kiwi.com zaznamenali mírné zdražení o čtyři až deset procent, u prodejce Pelikán ceny letenek naopak o deset procent klesly. Vyplývá to z informací prodejců letenek, které ČTK oslovila. Přes Student Agency Travel lidé letenky koupili do většiny populárních destinací za stejnou nebo podobnou cenu jako loni, u několika destinací se ale rovněž měnila. Podle portálu Letuška.cz a Student Agency Travel Češi častěji volí k odletu pražské letiště. Data z portálu Kiwi.com ukazují, že Češi letenky na letošní letní dovolené nakupovali v průměru o pět dní dříve než loni. Podle portálu Letuška.cz se ceny letních letenek po Evropě, zakoupených na měsíce červen až září, meziročně zvýšily v řádu stokorun. Student Agency Travel zaznamenal stejné ceny u destinací Malta, New York, Paříž, Split nebo Barcelona. Cena letenek podle prodejce klesla u španělské Malagy, a to o 17 procent, nebo u portugalského Lisabonu, o 11 procent. Zdražení o pět až 14 procent naopak prodejce zaznamenal u Londýna, Funchalu na Madeiře nebo Burgasu v Bulharsku. Lidé, kteří si letenky na léto koupili u portálu Letuška.cz, si v 95 procentech případů vybrali k odletu pražské letiště, oproti loňskému létu jde o šestiprocentní nárůst. Podle ředitele portálu Josefa Trejbala je tento růst způsoben stoupajícím počtem přímých spojení z pražského Letiště Václava Havla. Mírně vyšší ceny z Prahy podle něj převáží kratší vzdálenost k letišti. Prahu si k odletu zvolili také lidé, kteří si letenky koupili od prodejců Kiwi.com a Student Agency Travel. Oba zaznamenali mírný meziroční nárůst zájmu o odlety na letní dovolené z Prahy. Z Prahy odletí také přibližně polovina lidí s letenkou od prodejce Pelikán. Průměrná doba od zakoupení do odletu je u letních letenek podle Pelikána přibližně tři měsíce. Student Agency Travel uvedl dva až tři měsíce před odletem, portál Letuška.cz zaznamenal několik týdnů u evropských destinací a řádově měsíce u vzdálenějších destinací. (pokračování...)
Praha 16. června (ČTK) - Ceny letenek na letošní léto se proti loňsku změnily u různých prodejců odlišně. Zatímco například prodejci Letuška.cz a Kiwi.com zaznamenali mírné zdražení o čtyři až deset procent, u prodejce Pelikán ceny letenek naopak o deset procent klesly. Vyplývá to z informací prodejců letenek, které ČTK oslovila. Přes Student Agency Travel lidé letenky koupili do většiny populárních destinací za stejnou nebo podobnou cenu jako loni, u několika destinací se ale rovněž měnila. Podle portálu Letuška.cz a Student Agency Travel Češi častěji volí k odletu pražské letiště. Data z portálu Kiwi.com ukazují, že Češi letenky na letošní letní dovolené nakupovali v průměru o pět dní dříve než loni. Podle portálu Letuška.cz se ceny letních letenek po Evropě, zakoupených na měsíce červen až září, meziročně zvýšily v řádu stokorun. Student Agency Travel zaznamenal stejné ceny u destinací Malta, New York, Paříž, Split nebo Barcelona. Cena letenek podle prodejce klesla u španělské Malagy, a to o 17 procent, nebo u portugalského Lisabonu, o 11 procent. Zdražení o pět až 14 procent naopak prodejce zaznamenal u Londýna, Funchalu na Madeiře nebo Burgasu v Bulharsku. Lidé, kteří si letenky na léto koupili u portálu Letuška.cz, si v 95 procentech případů vybrali k odletu pražské letiště, oproti loňskému létu jde o šestiprocentní nárůst. Podle ředitele portálu Josefa Trejbala je tento růst způsoben stoupajícím počtem přímých spojení z pražského Letiště Václava Havla. Mírně vyšší ceny z Prahy podle něj převáží kratší vzdálenost k letišti. Prahu si k odletu zvolili také lidé, kteří si letenky koupili od prodejců Kiwi.com a Student Agency Travel. Oba zaznamenali mírný meziroční nárůst zájmu o odlety na letní dovolené z Prahy. Z Prahy odletí také přibližně polovina lidí s letenkou od prodejce Pelikán. Průměrná doba od zakoupení do odletu je u letních letenek podle Pelikána přibližně tři měsíce. Student Agency Travel uvedl dva až tři měsíce před odletem, portál Letuška.cz zaznamenal několik týdnů u evropských destinací a řádově měsíce u vzdálenějších destinací. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Oblíbená turistická destinace v Číně nainstalovala na záchodcích časomíru' je zařazena do kategorií Magazínový servis (mag) - Mix zajímavostí (mix) - Cestovní ruch (tur) - Služby (slz). ID zprávy: T2024061302548|510417. Vydána 16.06.2024 10:12:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Oblíbená turistická destinace v Číně nainstalovala na záchodcích časomíru' je zařazena do kategorií Magazínový servis (mag) - Mix zajímavostí (mix) - Cestovní ruch (tur) - Služby (slz). ID zprávy: T2024061302548|510417. Vydána 16.06.2024 10:12:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.