Heslo bolševník
SLOVNÍK
NAJÍT
Bollywood
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "Bollywood". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo Bollywood je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
AFP: Bollywood upadá, mohou za to streamovací kanály i konkurenti z jihu Indie
Bombaj 16. října (ČTK/AFP) - Bombajský filmový průmysl Bollywood, který je dlouhá léta součástí kulturní identity Indie, čelí své zatím největší krizi. O někdejší lesk ho připravily streamovací služby a také snímky, které se v Indii točí v jiných jazycích než hindštině, píše agentura AFP. Indie za rok vyprodukuje kolem 1600 filmů, což je nejvíc na světě. K těm nejnavštěvovanějším vždy patřily snímky natočené v centru místní filmové tvorby Bollywoodu, který je indickou obdobou amerického Hollywoodu. Bollywoodské filmové hvězdy byly uctívány jako bohové a na premiéry přicházely do indických kin davy lidí. Nyní ale kina zejí prázdnotou, a to dokonce i v sídle Bollywoodu Bombaji. "Je to největší krize, jaké jsme kdy čelili," řekl AFP majitel jednoho z bombajských kin Manódž Désáí. Některá promítání byla podle něj zrušena, protože se v sále neobjevil žádný divák. Tři filmy s bollywoodským hercem Akšajem Kumárem, který býval zárukou vysokých zisků, skončily jako propadák. Další populární herec Ámir Chán, který byl tváří několika veleúspěšných indických filmů, nedokázal přitáhnout diváky na indický remake snímku Forrest Gump. Z více než 50 bollywoodských filmů uvedených v loňském roce jen pětina splnila nebo překonala cíle týkající se tržeb, uvedl mediální analytik Karan Taurání. Před pandemií covidu-19 to bylo 50 procent. Naopak několik filmů v telugštině, které vyprodukoval soupeř Bollywoodu z jihu Indie Tollywood, zaznamenalo výrazné úspěchy. O zhruba polovinu tržeb filmů promítaných v hindštině od ledna 2021 do srpna letošního roku se postaraly snímky z jihu Indie dabované do hindštiny, napsal v nedávné zprávě ekonomický poradce Saumja Kánti Ghóš. Bollywood, podobně jako ostatní filmový průmysl, byl poznamenán vzestupem streamovacích služeb, který začal již před pandemií covidu a zesílil, když byly miliony Indů kvůli koronavirovým uzávěrám nuceny zůstat zavřené doma. Přístup k internetu má kolem poloviny indické populace a streamovací služby, včetně těch mezinárodních, jako je Netflix, Amazon Prime či Disney+ Hotstar, má v Indii 96 milionů předplatitelů, uvádějí odhady indické vlády. Vzhledem k měsíčnímu předplatnému za streamovací služby, které je nižší nebo srovnatelné s cenou jedné vstupenky do kina, přestala řada diváků kinosály navštěvovat, uvedli analytici. Předplatitelé streamovacích kanálů mezitím získali přístup k podstatně širší nabídce snímků, mezi nimiž byla i díla natočená v menšinových jazycích, jako je telugština, tamilština, malajálamština či kannadština. "Regionální kinematografie dříve necestovala daleko. Teď se ale najednou každý mohl dívat na tyto filmy a lidé si uvědomili, že jejich filmoví tvůrci vyprávějí zajímavější příběhy," řekl filmový kritik Rádža Sén. "Předpokládané trháky s hereckými hvězdami jsou naproti tomu často jen variantou na příběh, který slyšeli milionkrát, a tak už je neohromuje," dodal. Filmoví kritici rovněž poukázali na to, že Bollywood produkuje elitářské filmy, které neoslovují širší publikum v zemi, kde 70 procent obyvatelstva žije mimo velká města. Tollywoodské filmové megahity z poslední doby vyzdvihují hrdinství obyčejných lidí, přičemž příběh doprovázejí velkolepými vizuálními scénami a chytlavými písněmi a tanci, což bylo dříve jednou z hlavních deviz Bollywoodu. lcm mka
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.