Heslo Dubaj
SLOVNÍK
NAJÍT
DSC Gallery
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "DSC Gallery". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo DSC Gallery je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Výstava v pražské DSC Gallery ukazuje nová zrcadlová díla Milana Housera
Praha 9. července (ČTK) - Velká zrcadlová plátna, která vytvořil umělec Milan Houser technikou chemického pokovování, jsou k vidění v pražské DSC Gallery v Dlouhé. Rozměrná díla, která svými poměry stran připomínají figury, vytvořil Houser zahříváním a ochlazováním hlubokého barevného laku a nanesením stříbra. Výstava Melancholie, kterou zahájila dnešní vernisáž, potrvá do 23. srpna. Díla série Melancholie v galerii doplňuje několik děl kruhovitého formátu z jiné série, ve kterých Houser pracuje s pryskyřicí a namletými kovy. Houser řekl, že některá z vystavených děl začal tvořit před více než deseti lety, dlouho mu plátna ležela v ateliéru, dokud nenašel novou technologii tvorby chemického pokovování. "To je velmi zajímavý proces, kdy ten obraz žíháte plamenem, natavujete nitrocelulózový podklad, který měkne, a rychle ho ochlazujete směsí tekutiny se solí a následně na to nanášíte rozpuštěné nebo rozptýlené stříbro. Tím dochází ke vzniku zrcadlového efektu. Ochlazování a žíhání opakujete třikrát až čtyřikrát," uvedl Houser. Ve vstupní místnosti galerie se tak člověk může prohlédnout v šesti zakalených zrcadlech, některá na sobě mají praskliny, za což může podle Housera proces ohřívání a ochlazování. "Kdybychom chtěli, našli bychom analogie v geologických procesech, kde se kůra dostává do hloubi Země, ta znovu někde vybuchne, vyteče, je to něco podobného," dodal umělec. Svými poměry připomínají figurální díla, jsou ve zlatém řezu. "Mám pocit, že jsou ty obrazy trochu živé, jak je člověk zahřívá, ochlazuje, ony praskají, jsou to taková těla," uvedl Houser. Uvedl, že je pro něj důležité, že tvorbu často nemůže úplně ovlivňovat, fyzicky se obrazů téměř nedotýká. Obraz podle něj do velké míry vzniká sám a má vůli vzniknout. Série Melancholie čítá 13 obrazů, výstavu doplňuje několik kruhovitých děl z jiných sérií. "Jsou v nich rozptýlené kovy, namleté mosazné, měděné, hliníkové objekty. Má to vztah k mému zájmu o kosmologii, o vznik materiálů, které nacházíme na naší planetě," řekl Houser. Dodal, že si nechtěl kupovat barvu, protože měl pocit, že by jeho díla byla k nerozeznání od jiných autorů. "Proto jsem si chtěl vyrábět svoji vlastní barvu, proto jsem začal pracovat s lakem, do kterého jsem přisypával pigmenty, barviva, která jsem si nechal vyrábět, podobně jako si nechávám mlít kovy do takových pudrů," dodal Houser. Do budoucna plánuje více pracovat s pryskyřicí, chce docílit toho, aby ji mohl používat ve větším množství a ve větších hloubkách. Dodal, že si do dalších děl nechal vytěžit karbon nebo uhlí z Ostravska. Milan Houser je absolventem Akademie výtvarných umění v Praze a působí jako pedagog na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně, kde vede Kabinet tradičních médií. Jeho díla jsou zastoupena v mnoha českých i zahraničních sbírkách, včetně Národní galerie v Praze, Muzea města Brna a Galerie Jána Koniarka v Trnavě. vid snm
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.