Heslo Lasvit
SLOVNÍK
NAJÍT
Lasselsberger
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "Lasselsberger". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo Lasselsberger je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Lasselsberger prodá letos 27 milionů m2 keramických obkladů, tedy méně než loni
Plzeň 28. listopadu (ČTK) - Skupina Lasselsberger, výrobce keramických obkládaček a dlaždic, plánuje, že letos prodá téměř 27 milionů metrů čtverečních obkladů. Meziročně by to bylo zhruba o pět procent méně, a to na všech hlavních evropských trzích včetně ČR. Podnik vyváží zhruba dvě třetiny produkce do více než 80 zemí světa. Pro příští rok očekává na trzích propad deset až 20 procent, a to kvůli poklesu stavební výroby, který způsobuje energetická krize. ČTK to dnes řekl jednatel Roman Blažíček. "Loni jsme prodali asi 28 milionů metrů čtverečních, poslední tři roky byla naše čísla podobná. Pandemie covidu nás v zásadě neovlivnila, ale energetická krize způsobí vyšší pokles," uvedl. Na příští rok šéf firmy očekává značný pokles stavební výroby, kterou v ČR odhaduje na 15 až 20 procent. U infrastrukturních projektů, tedy liniových staveb, se příští rok pokles zřejmě neprojeví, protože stát tam chce dát stejně peněz jako letos. U zbytku očekává Lasselsberger jako člen Svazu podnikatelů ve stavebnictví ČR propad oboru od deseti do 20 procent. "Začalo to mírným poklesem v první polovině letošního roku, ve druhé už to pociťujeme významněji," řekl. Za celý letošní rok odhadl propad stavebnictví v ČR o pět až osm procent. Náklady na energie podniku vzrostou už v roce 2023 i po zastropování cen čtyř- až pětinásobně. Lasselsberger ve druhém čtvrtletí zdražil produkty zhruba o 30 procent a v listopadu o deset. Zdražování bude zřejmě pokračovat i v příštím roce. Zvýšené ceny zvednou letošní tržby skupiny meziročně o více než 20 procent a přesáhnou pět miliard korun. Podniku vinou energetické krize a z ní plynoucímu růstu nákladů výrazně klesl vývoz mimo EU. "Protože tam nejsme konkurenceschopní. Pokud to takhle zůstane, tak budou mimoevropské exporty do budoucna velmi složité. Můžeme se pak prosadit pouze unikátními produkty, které nenabídnou konkurenti," řekl jednatel. Lasselsbergeru se dosud dařilo po celém světě díky tomu, že nabízí ucelený sortiment produktů. Skupina dodala keramické obklady například na dva stadiony v Kataru, kde je právě mistrovství světa ve fotbale, její produkty jsou také v Kuvajtu, Ománu, Mexiku, Tunisku, Maroku, USA, Kanadě, Austrálii i v zemích Jižní Ameriky. "Teď bojujeme třeba o letiště v Limě v Peru, kam bychom měli dodávat 80.000 metrů čtverečních," uvedl. Silní výrobci obkladů za hranicemi EU získávají podle Blažíčka vzhledem k evropské energetické krizi významnou konkurenční výhodu. "Projevuje se to zejména poměrně značným růstem vývozu z Turecka do celé Evropy," řekl Blažíček. Turecko je jedním z největších světových producentů. Lasselsberger udržel i letos standardní objem investic kolem 300 milionů Kč. Rozšířil sortiment o obkladačky 40krát 120 cm, dosud nabízel největší 30krát 90 cm. "Poptávka je hodně od privátní klientely, v menší míře jdou na velké projekty," dodal. Václav Prokš dr hj
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.