Heslo Mikulčice
SLOVNÍK
NAJÍT
Mikuláš
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "Mikuláš". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo Mikuláš je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Češi chystají tradiční mikulášskou nadílku, proti loňsku ale zdražila čokoláda
Praha 1. prosince (ČTK) - Jako tradiční hodnotí prodejci nadílku, kterou Češi v posledních dnech nakupují u příležitosti blížícího se Mikuláše. Nejčastěji děti obdarují čokoládovými a perníkovými cukrovinkami, arašídy či mandarinkami. Výrobky z čokolády jsou ale letos proti loňsku mírně dražší, a to kvůli rostoucí ceně kakaa. Z vyjádření obchodníků oslovených ČTK nicméně vyplývá, že tím poptávka zatím ovlivněna není, zpravidla je s loňskem srovnatelná. Některé rodiny a firmy si tento rok mikulášské vystoupení opět objednají od profesionálů. Adventní kalendáře z čokolády podle mluvčího Košík.cz Františka Brože letos zdražily asi o desetinu. "Cena kakaa stoupla na komoditním trhu o více než 50 procent v meziročním srovnání," řekl. Kromě klasických kalendářů on-line supermarket nabízí také adventní kalendáře pro domácí mazlíčky nebo ty, které si zákazníci mohou sami naplnit, dodal. Mírné zdražení čokoládových výrobků potvrzuje mluvčí Penny Market Tomáš Kubík. Těsně před Mikulášem podle něj zájem stoupne i o banány nebo jablka. V obchodech Tesco pak lidé mikulášskou nadílku kupují od začátku října. Vrchol poptávky ale mluvčí Iva Pavlousková očekává v tomto týdnu. Doplnila, že zatímco prodeje mandarinek jsou meziročně stejné, v případě pomerančů vzrostly. "Naši zákazníci mají zájem spíše o tradiční ovoce než o příliš exotické," uvedla. Podle mluvčí Globus Anety Turnovské se adventní kalendáře stále ve větší míře kupují dětem než dospělým. Mírně nižší zájem o adventní kalendáře letos pozoruje Lidl. Při výběru rozhoduje spíše motiv. "Kreativitě se meze nekladou. Úspěšně například prodáváme adventní fitness kalendář plný pomůcek vhodných na cvičení," dodala mluvčí Iveta Barabášová. On-line supermarket Rohlík.cz letos spustil akci, kdy při koupi jednoho z vybraných kalendářů poputuje druhý do dětského domova. V Kauflandu si pak mohou zákazníci pořídit i balíček uhlí a Albert nabídne bio kalendáře. Mluvčí Alzy Eliška Čeřovská poznamenala, že výrobci přecházejí od klasického obdélníkového formátu k různým tvarům a velikostem kalendářů. Výrazně podle ní letos vzrostl zájem o adventní kalendáře s hračkami. Nejdražší stojí až 3000 korun, doplnila. Internetový srovnávač Heureka.cz pozoruje u příležitosti Mikuláše zájem také o tematické kostýmy. Umělecká agentura Nadílky.cz na letošního Mikuláše eviduje zatím více než 260 zakázek. Navštíví přibližně stejně rodin jako firem. Lidé ale tento rok více šetří. "V minulých letech nebylo pro firmu problém dát 10.000 až 40.000 za vstoupení tří umělců. Letos jsou všechny zakázky od firem spíše do 15.000 korun," řekl ČTK za agenturu Samuel Veselý. Rodiny si pak podle něj často radši Mikuláše objednají dříve než 5. prosince, protože v ten den jsou ceny nejvyšší. Doplnil, že průměrná zakázka vyjde na 6000 až 12.000 korun. Klesá však podle Veselého počet lidí, kteří chtějí jako Mikuláš, anděl nebo čert profesionálně vystupovat. mib jir ptd
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.