Heslo Sasko
SLOVNÍK
NAJÍT
SAP
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "SAP". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo SAP je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
SAP: Zavedení AI by zvýšilo hodnotu tuzemských firem v průměru o 16 procent
Praha 10. září (ČTK) - Zavedení umělé inteligence (AI) v tuzemských firmách by v příštím roce mohlo zvýšit jejich hodnotu v průměru o 16 procent. AI dosud v Česku zavedlo sedm procent firem a dalších 32 procent na jejím zavedení v současnosti pracuje. Dalších 45 procent umělou inteligenci nevyužívá, ale plánuje ji zavést. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos pro společnost SAP mezi 200 manažery tuzemských středních a velkých firem. Od AI si tuzemské podniky nejčastěji slibují zlepšení kvality výrobků a služeb (43 procent) a zvýšení efektivity a produktivity. Čtvrtinu motivuje i vidina expanze na zahraniční trhy, ukázal průzkum, jehož výsledky byly dnes představeny na tiskové konferenci v Praze. "Aby mohly (společnosti) konkurovat na mezinárodní úrovni, musí zvyšovat svoji efektivitu. I k tomu jim mohou pomoci nástroje s AI, které jsou už dnes na trhu. Stále se ale musí nejprve zaměřit na propojení dat napříč odděleními ve firmě a na to, aby je dokázaly efektivně vytěžit. Na kvalitní datové základně jim pak dokáže AI přinést značnou přidanou hodnotu,“ uvedla generální ředitelka SAP ČR Hana Součková. Nejčastěji AI využívají firmy v logistice (45 procent) a vylepšování zákaznické zkušenosti (30 procent). Nejhůře z firemních oddělení dopadlo HR (lidské zdroje), které jako prioritní oblast pro využití AI označila pouze každá sedmá firma. Umělá inteligence je už podle ředitele České asociace umělé inteligence Lukáše Benzla pro mnoho českých firem povinností pro udržení konkurenceschopnosti. "Nejrychlejší adaptaci vidíme ve třech oblastech. První jsou ´bílé límečky´, tedy například administrativní pracovníci, manažeři či právníci. V kancelářském prostředí AI přebírá rutinní úkoly a zásadně pomáhá s tvorbou obsahu. Další oblastí je vzdělávání, kde má AI potenciál personalizovat učební zkušenost a zvyšovat efektivitu studia. Třetí oblastí je zábava, kde se AI funkce pro uživatele stávají součástí videoher, sociálních sítí nebo streamingových služeb," řekl ČTK Benzl. Pokud se firmy naučí správně využívat umělou inteligenci, mohou podle datového ředitele skupiny Creative Dock Adama Hanky ušetřit až 80 procent svých nákladů. "AI může totiž nahradit širokou škálu opakujících se lidských aktivit, jako jsou například sběr a třídění dat, analyzování a získávání informací," dodal Hanka. Přibližně čtyři z deseti firem se při zavádění AI obávají nedostatku kvalifikovaných pracovníků, 29 procent pak vysokých vstupních nákladů a zároveň si nejsou jisté funkčností technologie a znepokojují je i otázky bezpečnosti a ochrany osobních údajů. I když devět z deseti firem tvrdí, že jim AI nástroje přináší určitou přidanou hodnotu, téměř dvě třetiny zatím neví, jak by měly hodnotit návratnost investic do AI. Když už návratnost měří, soustředí se nejčastěji na obrat, náklady nebo procesní efektivitu. jsa rdo mhaStudie: České firmy investují do digitalizace za tři roky 61 miliard Kč
Praha 11. prosince (ČTK) - Tuzemské firmy plánují investovat do digitalizace v příštích třech letech 61 miliard korun. Peníze budou u čtvrtiny firem směřovat do digitalizace výroby, u 23 procent do logistiky a 16 procent se zaměří na zlepšení zákaznické zkušenosti. Vyplývá to ze studie společnosti SAP ČR. Zhruba 62 procent českých firem podle studie očekává, že se jejich odvětví do tří let promění. I přes stále nízkou nezaměstnanost a nedostatek kvalifikovaných pracovníků plánuje pouze devět procent podniků nejvíce investovat do digitalizace lidských zdrojů, uvedli autoři. Evropská unie stanovila jako cíl do roku 2030, aby 75 procent firem využívalo moderních technologií, jako jsou umělá inteligence, big data nebo cloud. České firmy mají podle studie k naplnění tohoto cíle ještě dlouhou cestu, už dnes si ale uvědomují, že musí své fungování modernizovat. Téměř polovina z nich digitalizovala většinu svých základních procesů a dalších 48 procent s tím začalo a plánuje pokračovat. "Česká republika si prochází situací, kterou v SAP zčásti vidíme i na globální úrovni. Nejdůležitější pro místní firmy bude zohlednit dopady krize, které jsou pro každé odvětví specifické. Společným jmenovatelem je schopnost rychle a pružně reagovat na neočekávané změny," uvedla generální ředitelka SAP ČR Hana Součková. "Mezi českými zákazníky máme i firmy, od kterých se učí ty zahraniční, jak být efektivnější a konkurenceschopnější, ale zatím jde pouze o několik případů,“ dodala. V letošním roce se podle ní tuzemské firmy nejvíce zaměřily na digitalizaci výroby (22 procent), prodeje (16 procent) a zákaznické zkušenosti (16 procent). Mezi hlavní důvody patří efektivnější práce, uspořený čas a nižší náklady, zjistila studie. Jako nejvíce digitalizovanou oblast podle ní uvedla třetina podniků finance. jsa ptdJÁ ZLATOVNA .CZ