Heslo starožitnosti
SLOVNÍK
NAJÍT
Starobrno
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "Starobrno". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo Starobrno je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Starobrno slaví 150 let, pozvalo návštěvníky do starých ležáckých sklepů
Brno 3. září (ČTK) - Do historických ležáckých sklepů i současných výrobních prostor dnes výjimečně pozval návštěvníky brněnský pivovar Starobrno. Letos slaví 150 let existence, připravil proto zábavní program s koncerty, kostýmovanými výstupy herců z Městského divadla nebo školou čepování piva. "Pivovar po celou dobu své existence funguje a vaří pivo na stejném místě, od samotného začátku se mu také říká starobrněnské," řekla novinářům Kateřina Čechová, která vedla jednu z prohlídek. Historik pivovarnictví Filip Vrána ČTK řekl, že areál Starobrna v roce 1872 vyrostl pár metrů od tehdy ještě funkčního klášterního pivovaru, následně přebudovaného na sladovnu. Čechová připomněla, že na pozemku někdejší cihelny byly obrovské jámy po těžbě hlíny. "Stavba sklepů se tím výrazně zlevnila a urychlila," uvedla Čechová. Pivovar měl také podzemní ledárnu přezdívanou Kréta. "Zajímavostí z historie je fakt, že starobrněnský pivovar prokázal až neuvěřitelnou životaschopnost v období velkých krizí. Například za druhé světové války měl rekordní výstavy, tedy v době, kdy se vařilo nízkostupňové pivo, chyběly suroviny a jiné provozy se zavíraly," uvedl Vrána. Přestože v posledních desetiletích nabídl pivovar svým zákazníkům řadu speciálů, lidé se nejčastěji vracejí k jedenáctistupňovému pivu, které v současnosti nese označení Starobrno Medium. Jak ČTK řekl vrchní sládek Jiří Brňovják, na postupu jeho výroby se za 150 let příliš nezměnilo. Pivovar Starobrno je součástí skupiny Heineken. Samostatně nezveřejňuje ani hospodářské výsledky, ani komentáře k ekonomickému vývoji nebo dění na trhu. Jde o třetí největší českou pivovarnickou skupinu, podle výroční zprávy za rok 2020 vykázala čistý zisk 115,3 milionu korun. Do skupiny patří kromě Starobrna i značky Krušovice, Zlatopramen, Březňák a Hostan. Podle Vrány se výstav Starobrna pohybuje kolem milionu hektolitrů ročně. Jan Tomandl mol
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.