Heslo Thyssenkrupp
SLOVNÍK
NAJÍT
Thun 1794
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "Thun 1794". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo Thun 1794 je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Porcelánku Thun 1794 čeká letos těžký rok, kvůli energiím ubývá zakázek
Karlovy Vary 5. května (ČTK) - Porcelánku Thun 1794 v Nové Roli čeká letos těžký rok. Čelí stále vysokým cenám energií, hlavně plynu, ale také problémům, které způsobila energetická krize v Evropě porcelánce jako exportérovi. Některé trhy, které nedostatek plynu nezasáhl, nejsou ochotny akceptovat nárůst cen. Zakázek tak začalo ubývat. Přesto se firma snaží v co nejvyšší míře udržet zaměstnanost. Bohužel návrh na pomoc státu v podobě varianty kurzarbeitu, vyslyšen nebyl, řekl dnes ČTK finanční ředitel společnosti Thun 1794 Jiří Lauermann. "Pro letošní rok pro nás znamenají největší rizika ceny energií, kdy se nám cena plynu proti loňskému roku zvedla asi na 2,5násobnou úroveň. A současně řešíme dopady celoevropské hospodářské krize na obchod s porcelánem," uvedl Lauerman. Problémy s cenami energií se firma snaží snižovat úsporami, výměnou zdrojů energií, kde je to možné, a promyšlenými nákupy energií. I v organizaci práce firma hledá úspory. Ukončila například spolupráci s pracovní agenturou, která firmě dodávala zhruba 50 až 60 pracovníků, a přerozdělila práci mezi kmenové zaměstnance. Tím se podařilo udržet stav zaměstnanců zhruba 560, což je o 21 méně než na konci roku 2021. V roce 2022 dosáhla společnost tržeb 496 milionů korun, bylo to zhruba o 100 milionů méně než v předešlém roce. Hospodářský výsledek před zdaněním se podařilo udržet v černých číslech, zisk byl šest milionů korun. Zákazníkům firma dodala 4046 tun porcelánových výrobků. Podle Martina Hory, ředitele pro tuzemský prodej, se společnost na českém trhu drží a prodeje výrazně neklesají. Pomáhají například i zakázky na firemní výrobky opatřené logem zákazníka a podobně. Podíl porcelánu, prodaného na českém trhu činil loni 46 procent celkového prodeje, dalších 21 procent putovalo do zemí Evropské unie, do zemí bývalého Společenství nezávislých států šlo 14 procent produkce a zbývajících 19 procent do dalších zemí světa. pnp kš
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.