Heslo Velhartice
SLOVNÍK
NAJÍT
Veletrhy Brno
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "Veletrhy Brno". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo Veletrhy Brno je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Zájem o znalost etikety podle odborníka zvláště u mladých lidí výrazně roste
Brno 19. srpna (ČTK) - Odborník na etiketu Daniel Šmíd vnímá v české společnosti větší prostor pro to, aby lidé dbali na svůj vzhled. Především starším lidem podle něj chybí úcta k sobě samému, což se pak projevuje třeba v oblékání. Mladá generace s tím naopak problém nemá, zvláště u ní výrazně roste zájem o znalost etikety, řekl dnes Šmíd ČTK při konání veletrhů Styl a Kabo v Brně. Šmíd se věnuje etiketě oblékání, chování i kultivovanému projevu. "Starší generace se dostává mimo naši pozornost. Vyrůstala v době, kdy zdvořilost, individualismus a lidské hodnoty v nás sice byly, ale potlačované. Zvláště u mladých lidí ale zájem o znalost etikety velice roste. Rozumí, že pokud se chtějí prosadit, musí umět hovořit, pokud chtějí něčeho dosáhnout, musí ostatní respektovat, a to souvisí s etiketou," řekl. Etiketa podle něj odráží názor většinové společnosti a v čase se vyvíjí. "Získáváme názory a reakce ze společnosti. Říkáme, co rezonuje kladně a co negativně. Dnes drtivá většina společnosti vnímá, že pokud se ke mně někdo chová zdvořile, je mi to příjemnější než nezdvořilé chování," uvedl. Vnímá zároveň, že třeba ženy mohou některá gesta mužů hodnotit jinak než v minulosti. "Před deseti dvaceti lety jsme se nepozastavovali nad veřejnými pochvalami a komentáři vzhledu, protože jsme neměli mladou generaci. Lidé neměli schopnost otevřeně říct: pane vedoucí, tohle mi neříkejte. Naučili jsme se to teprve po roce 2000. Dnes rozlišujeme mezi pochvalou a narážkou," dodal. Šmíd radí také firmám, jak by jejich zástupci měli vystupovat, aby inspirovali své zaměstnance a dobře působili na zákazníky. Zaměření firem, kde přednáší, je různorodé. Jsou mezi nimi výrobci džemů, nábytku i restaurace. Co se týká oblékání, spatřuje mezi lidmi nevyužitý potenciál. "Když muž nebo žena mohou vypadat dobře, tak proč na sebe nedbají? Obecně vnímám u starší generace nízkou úctu k sobě samému. Lidé si myslí, že oblékání je nedůležité, nikdo jim s ohledem na to kde a kdy vyrůstali neřekl, že oděv je způsob komunikace. Jako bychom se báli hezky obléct, vyniknout. Zapomněli jsme na to, že oděvem můžeme říkat své hodnoty," míní. Mladé generaci ale podle něj tohle nechybí, takže věří, že se to do budoucna zlepší. "Dostupnost informací, vůle i schopnost vyniknout je mnohem větší než před 30 lety," dodal. klv snm
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.