Heslo Horšovský Týn
SLOVNÍK
NAJÍT
horská služba
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "horská služba". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo horská služba je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Digitalizační projekt e-Turista chce MMR spustit do konce roku 2025
Pec pod Sněžkou (Trutnovsko) 20. ledna (ČTK) - Projekt pro cestovní ruch e-Turista by měl být spuštěn do konce roku 2025. Ve východních Krkonoších je nyní ve zkušebním provozu. Projekt e-Turista je součástí Národního plánu obnovy. Novinářům to dnes v krkonošském středisku Pec pod Sněžkou řekl místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj (MMR) Ivan Bartoš (Piráti). Se spuštěním systému e-Turista souvisí snaha MMR zvýšit podíl obcí, které vybírají místní poplatky z pobytu. "Pilotní projekt e-Turista funguje první zimní sezonu, sbíráme první data a seznamujeme s tím jak ubytovatele, tak i obce. Pilotní projekt funguje v osmi obcích východních Krkonoš," řekl ředitel platformy Krajina pod Sněžkou a manažer Svazku obcí Východní Krkonoše Jakub Rus. Cílem projektu je snížení administrativní zátěže ubytovatelů i obcí a zefektivnění výběru ubytovacích poplatků. Systém e-Turista má podnikatelům snížit administrativní zátěž, když umožní sdílení informací o ubytovaných hostech mezi orgány státní správy a samosprávy. "Podpora cestovního ruchu je jednou z našich priorit. Pandemie i krize vyvolané válkou na Ukrajině přinesly tomuto odvětví těžkou ránu, ze které se nyní postupně vzpamatovává. Poslední těžkou zkouškou pro horské oblasti je pak průběh současné zimy, která lyžařům zatím příliš nepřeje. Naším cílem je podnikatelům v cestovním ruchu jejich práci co nejvíce usnadnit. A právě v tom může digitalizace sehrát klíčovou roli," řekl Bartoš. Podle ministerstva se díky projektu e-Turista zefektivní jak výběr místních poplatků z pobytu, tak i sběr dat o aktuální situaci v cestovním ruchu v celé zemi. "Po spuštění systému budeme mít okamžitý přehled o tom, co se v cestovním ruchu děje, například jaká je obsazenost v jednotlivých turistických oblastech nebo ze kterých zemí a regionů lidé přicestovali. Pomůže to například k výraznému zlepšení v koordinaci a účinnosti marketingových aktivit," uvedla mluvčí MMR Veronika Hešíková. V závěru roku 2022 MMR spustilo dvě nové výzvy pro cestovní ruch za 140 milionů korun, které podpoří rozvoj základní a doprovodné infrastruktury i marketing. Z Národního plánu obnovy usiluje o pět miliard na koncepci zelené transformace cestovního ruchu a na inovace památkových objektů, lyžařských středisek, ubytovacích zařízení nebo vodních sportů. ku kšJÁ ZLATOVNA .CZ