Heslo známky
SLOVNÍK
NAJÍT
známka
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "známka". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo známka je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
V Tiskárně Hradištko u Prahy vznikají poštovní známky s prezidentem Pavlem
Hradištko (u Prahy) 9. května (ČTK) - V Tiskárně Hradištko u Prahy vznikají poštovní známky s prezidentem Petrem Pavlem, koupit je bude možné od 7. června. Část nákladu už firma odváží ze svého areálu, aby se vše stihlo včas distribuovat. Celkem jde o 100.000 archů, tedy milion známek. Pro společnost je to prestižní zakázka, už dříve vytiskla například známky s portrétem slovenské prezidentky Zuzany Čaputové, řekl dnes ČTK výrobní ředitel Karel Štefek. "S tiskem jsme skončili minulý týden, někdy ve čtvrtek, ale tím, že na tom je spousta další práce, tak minimálně 14 dní až tři týdny známka bude ještě v tiskárně. Po částech to odvážíme na poštu, aby se to dalo distribuovat," uvedl Štefek. Výroba prezidentských známek není jednoduchá. Zahrnují 13 barev, ofsetovým strojem tak musejí projít třikrát. Podle Štefka jde o první českou prezidentskou známku, která je tištěná na samolepicím papíru. "Dělali jsme speciálně raznici, kterou si pošta objednala. A samozřejmě výjimečné je to tím, že je to prezidentská známka. Jako tiskárna jsme rádi, že se těchto věcí můžeme účastnit," dodal Štefek. Na jednom aršíku jsou všechny barevné varianty. Designéři je pojmenovali po fenoménech spojených s českou historií, kulturou nebo tradicemi, například s odkazem na text státní hymny poskalinová nebo šumněborová. Další barvy představují československé motorky Jawa kývačka či pérák (českomotorková), pivo (spodně kvašená) nebo knihy Jaroslava Foglara (vontská špendlíková). Lidé si budou moct koupit celý aršík za 230 korun. Cena odpovídá hodnotě deseti známek na obyčejné psaní, která je 23 korun. Výroba prezidentských známek podle Štefka zaměstnává kolem 12 lidí. Tiskárna Hradištko je rodinná firma, která se zaměřuje na tisk specifických mnohobarevných vypalovacích obtisků na porcelán, keramiku, sklo, smalt a mnoho dalších tiskovin. Ceniny a poštovní známky vyrábí od roku 2017, dodává je České poště a na Slovensko. Společnost má 20 zaměstnanců a dosahuje ročního obratu kolem 30 milionů korun. Budova dnešní tiskárny vznikla v roce 1944, sídlila v ní nejdříve ženijní škola. Sklokeramické obtisky se v ní začaly vyrábět o dva roky později. Po roce 1989 zůstal výrobní program zachován, areál ale několikrát změnil majitele. Současný vlastníci ho získali zhruba před osmi lety. khj drV Británii se začaly prodávat poštovní známky s portrétem krále Karla III.
Londýn 4. dubna (ČTK) - V Británii se dnes začaly prodávat poštovní známky s podobiznou nového krále Karla III. Monarchu zobrazují v souladu s tradicí z levého profilu, na rozdíl od Alžběty II. ale Karel nemá na hlavě korunu. Vedle portrétu je také QR kód, který je nedílnou součástí britských známek. Do prodeje se dnes dostaly jednotlivé známky, sada čtyř známek nebo obálky se znakem Windsorů. Některé položky byly na stránkách Britské pošty (Royal Mail) již dopoledne nedostupné. Od 13. dubna se budou prodávat i upomínkové sady, které obsahují ofrankovanou obálku s Karlem III. a zároveň jeho loni zesnulou matkou Alžbětou II. Známky s portréty obou monarchů mají stejnou barvu i nominální hodnotu. Na Karlovo výslovné přání zůstávají známky s jeho matkou nadále platné. Nové známky šly do prodeje pouhý den poté, co se zvedly ceny poštovného o zhruba desetinu na 75 pencí (20 korun) za obyčejné psaní a o 15 pencí na 1,1 libry (29,5 koruny) za prioritní, píše BBC News. Zvýšení ceny bylo podle pošty nezbytné pro udržitelnost služeb. Od pandemie covidu-19 klesl objem odeslaných dopisů o zhruba 25 procent. Royal Mail také čelí tlaku zaměstnaneckých odborů CWU kvůli požadavku na růst platů. Karlův portrét na známce je upravená verze podobizny, kterou pro nové britské mince navrhl Martin Jennings. Použití téměř identického portrétu pro mince i známky má v Británii tradici už od roku 1840, kdy byla vydána první poštovní známka světa "penny black", zachycující královnu Viktorii. I nadále si budou moci zájemci na pobočkách pošty koupit známky s Alžbětou II., která zemřela loni v září. "Král dal velmi jasné pokyny, že by si nepřál, aby byly skartovány a zásoby vyhozeny," řekl David Gold z Royal Mail. Podle něj to je v souladu s tím, že nynější panovník je znám jako rozhodný ochránce životního prostředí. lsa mka
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.