200 Kč První veřejný let Jana Kašpara b.k.
průměr | 31 mm |
hmotnost | 13 g |
ryzost | 925/1000 Ag 75/1000 Cu |
hrana proof | hladká, s vlysem 'ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA * Ag 0,925 * 13 g *' |
hrana b.k. | vroubkovaná |
limitní náklad | 50.000 ks |
limit provedení proof | 11 600 ks |
limit provedení b.k. | 7 800 ks |
emise | 27.4.2011 |
objednávkový kód | KSCR166 |
NA CESTĚ
30.04.2011
NA CESTĚ
30.04.2011
NA CESTĚ
27.04.2011
NA CESTĚ
30.04.2011
průměr | 31 mm |
hmotnost | 13 g |
ryzost | 925/1000 Ag 75/1000 Cu |
hrana proof | hladká, s vlysem 'ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA * Ag 0,925 * 13 g *' |
hrana b.k. | vroubkovaná |
limitní náklad | 50.000 ks |
limit provedení proof | 11 600 ks |
limit provedení b.k. | 7 800 ks |
emise | 27.4.2011 |
objednávkový kód | KSCR166 |
První veřejný let Jana Kašpara
Hodnocení v Komisi pro posuzování návrhů na české peníze proběhlo dne 23. února 2010 za přítomnosti odborného poradce Ing. Dr. Karla Zeithammera. Do soutěže bylo předloženo 35 návrhů, který byly dílem 23 výtvarníků. Návrhy hodnotila Komise pro posuzování návrhů na české peníze ve třech soutěžních kolech. V prvním kole bylo vyřazeno 21 návrhů, a to především pro nepříliš zdařilé portréty Jana Kašpara, nepřesnosti v technickém ztvárnění jeho letadla a výtvarné nedostatky v kompozici, písmu či modelaci. Ve druhém kole získalo základní odměnu šest návrhů, které byly nápaditější a vyznačovaly se vyšší výtvarnou úrovní. Zvýšenou odměnu ve druhém kole obdržely dva návrhy za velmi dobré ztvárnění letadla Jana Kašpara.
Do třetího kola postoupily čtyři návrhy, které byly podle členů komise výtvarně nejzdařilejší a nejlépe vystihovaly zadané téma. První cenu a doporučení k realizaci Komise udělila návrhu MgA. Josefa Šafaříka pro nejoriginálnější řešení lícní i rubové strany návrhu, neotřelé použití negativního písma a celkově esteticky vyplněnou plochu obou stran. Druhou cenu obdržel návrh MgA. Jana Háska za estetické vyznění návrhu a dokonalý soulad písma a reliéfů. Třetí cenu získal návrh slečny Terezy Eisnerové za dobré vystižení doby, ve které Jan Kašpar žil, originální řešení orámovaného písma a vtipné pojetí portrétu. Návrh akademické sochařky Marie Šeborové získal ve třetím kole mimořádnou odměnu.