Průzkum Deloitte: Firmy využívají AI v zákaznickém servisu či marketingu
Praha 6. srpna (ČTK) - České firmy využívají nástroje umělé inteligence (AI) v zákaznické podpoře, v marketingových odděleních nebo k zefektivnění vnitřních procesů. Firmy jsou zároveň přesvědčeny, že AI nenahradí jejich zaměstnance, spíš pomůže k urychlení rutinních úkolů a k získání času na práci s větší přidanou hodnotou. Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti Deloitte mezi českými podniky, jehož výsledky má ČTK k dispozici.
"Firmy se shodují na tom, že jim využití AI pomáhá ve zvýšení produktivity. Další na AI oceňují dostupnost a stejné podmínky jejího využívání pro malé a střední podniky i velké korporace," uvedla Kateřina Novotná z Deloitte k výsledkům průzkumu, který se uskutečnil v programu Czech Best Managed Companies. Program vede Deloitte a pomáhá v něm rozvíjet dobře řízené, privátně vlastněné společnosti.
V zákaznickém servisu firmy využívají AI k třídění dotazů zákazníků, přepojení na příslušného pracovníka nebo v některých případech i ke kompletnímu vyřízení dotazu. Marketingová oddělení podle průzkumu využívají umělou inteligenci nejčastěji jako pomoc s přípravou, překladem či analýzou textů nebo vyhledáváním veřejných dat. Firmy vidí přínos AI také u vylepšování produktů, v logistice nebo jako podporu plánování výroby.
Průzkum také ukázal, že podniky nepředpokládají, že by AI nahradila jejich zaměstnance, ačkoli při současném napjatém trhu práce mohou nástroje umělé inteligence částečně pomoci nedostatek pracovníků kompenzovat. Dlouhodobě se firmy domnívají, že AI může sloužit spíš k urychlení některých rutinních procesů, kritické myšlení a zdravý rozum zaměstnanců jsou ale nenahraditelné.
Firmy si jsou zároveň vědomy rizik, která využívání AI přináší. V průzkumu upozorňovaly na skutečnost, že jakákoli data vložená do veřejně dostupných AI programů se obratem stávají rovněž veřejnými. Některé firmy proto zařazují problém AI do svých analýz kybernetické bezpečnosti nebo školí zaměstnance, jak s umělou inteligencí bezpečně pracovat.
str ptd - sdílejte článek
Následuje: Creditas koupila od Sekyra Group projekt kancelářské budovy v pražském Karlíně
Praha 6. srpna (ČTK) - Banka Creditas koupila od developerské skupiny Sekyra Group projekt administrativní budovy v pražském Karlíně. Dokončen by měl být za tři roky a stane se novým sídlem banky a dalších společností z její skupiny. Investice do výstavby a dokončení budovy by měla být přes dvě miliardy korun. Budova bude mít 17.000 metrů čtverečních a kapacitu pro 2000 lidí. Creditas o tom dnes ČTK informovala v tiskové zprávě. Budova A2 bude součástí nové čtvrti Rohan City, tvořené administrativními i bytovými objekty v blízkosti metra Invalidovna, kde má po dokončení bydlet nebo pracovat 11.000 lidí. Součástí přestavěného dvacetihektarového brownfieldu bude i druhá největší relaxační zóna v Praze po Stromovce. V budově nové centrály Creditas budou kromě jiného i restaurace. Objekt podle banky bude odpovídat nejmodernějším trendům kancelářských budov. Za architektonickým návrhem stojí studio Jakuba Ciglera. "Skupina Creditas dynamicky roste, přibývají další společnosti, logicky jsme proto pro naše zaměstnance hledali další, dostatečně rozsáhlé a reprezentativní prostory, které budou odpovídat nejmodernějším trendům," řekl člen představenstva banky Kamil Rataj. (pokračování...)
Praha 6. srpna (ČTK) - Banka Creditas koupila od developerské skupiny Sekyra Group projekt administrativní budovy v pražském Karlíně. Dokončen by měl být za tři roky a stane se novým sídlem banky a dalších společností z její skupiny. Investice do výstavby a dokončení budovy by měla být přes dvě miliardy korun. Budova bude mít 17.000 metrů čtverečních a kapacitu pro 2000 lidí. Creditas o tom dnes ČTK informovala v tiskové zprávě. Budova A2 bude součástí nové čtvrti Rohan City, tvořené administrativními i bytovými objekty v blízkosti metra Invalidovna, kde má po dokončení bydlet nebo pracovat 11.000 lidí. Součástí přestavěného dvacetihektarového brownfieldu bude i druhá největší relaxační zóna v Praze po Stromovce. V budově nové centrály Creditas budou kromě jiného i restaurace. Objekt podle banky bude odpovídat nejmodernějším trendům kancelářských budov. Za architektonickým návrhem stojí studio Jakuba Ciglera. "Skupina Creditas dynamicky roste, přibývají další společnosti, logicky jsme proto pro naše zaměstnance hledali další, dostatečně rozsáhlé a reprezentativní prostory, které budou odpovídat nejmodernějším trendům," řekl člen představenstva banky Kamil Rataj. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Průzkum Deloitte: Firmy využívají AI v zákaznickém servisu či marketingu' je zařazena do kategorií Makroekonomika (mak) - Věda a technika (vat) - Telekomunikace a IT (pit) - Firmy (efm). ID zprávy: T2024080604553|510988. Vydána 06.08.2024 13:23:45. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Průzkum Deloitte: Firmy využívají AI v zákaznickém servisu či marketingu' je zařazena do kategorií Makroekonomika (mak) - Věda a technika (vat) - Telekomunikace a IT (pit) - Firmy (efm). ID zprávy: T2024080604553|510988. Vydána 06.08.2024 13:23:45. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.