Zlatovna Zlato Zprávy Ekonomika

Průzkum Deloitte: Firmy využívají AI v zákaznickém servisu či marketingu

Praha 6. srpna (ČTK) - České firmy využívají nástroje umělé inteligence (AI) v zákaznické podpoře, v marketingových odděleních nebo k zefektivnění vnitřních procesů. Firmy jsou zároveň přesvědčeny, že AI nenahradí jejich zaměstnance, spíš pomůže k urychlení rutinních úkolů a k získání času na práci s větší přidanou hodnotou. Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti Deloitte mezi českými podniky, jehož výsledky má ČTK k dispozici. "Firmy se shodují na tom, že jim využití AI pomáhá ve zvýšení produktivity. Další na AI oceňují dostupnost a stejné podmínky jejího využívání pro malé a střední podniky i velké korporace," uvedla Kateřina Novotná z Deloitte k výsledkům průzkumu, který se uskutečnil v programu Czech Best Managed Companies. Program vede Deloitte a pomáhá v něm rozvíjet dobře řízené, privátně vlastněné společnosti. V zákaznickém servisu firmy využívají AI k třídění dotazů zákazníků, přepojení na příslušného pracovníka nebo v některých případech i ke kompletnímu vyřízení dotazu. Marketingová oddělení podle průzkumu využívají umělou inteligenci nejčastěji jako pomoc s přípravou, překladem či analýzou textů nebo vyhledáváním veřejných dat. Firmy vidí přínos AI také u vylepšování produktů, v logistice nebo jako podporu plánování výroby. Průzkum také ukázal, že podniky nepředpokládají, že by AI nahradila jejich zaměstnance, ačkoli při současném napjatém trhu práce mohou nástroje umělé inteligence částečně pomoci nedostatek pracovníků kompenzovat. Dlouhodobě se firmy domnívají, že AI může sloužit spíš k urychlení některých rutinních procesů, kritické myšlení a zdravý rozum zaměstnanců jsou ale nenahraditelné.
Klíčová slova - ČR - hospodářství - AI - firmy - průzkum -
Firmy si jsou zároveň vědomy rizik, která využívání AI přináší. V průzkumu upozorňovaly na skutečnost, že jakákoli data vložená do veřejně dostupných AI programů se obratem stávají rovněž veřejnými. Některé firmy proto zařazují problém AI do svých analýz kybernetické bezpečnosti nebo školí zaměstnance, jak s umělou inteligencí bezpečně pracovat. str ptd - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Průzkum Deloitte: Firmy využívají AI v zákaznickém servisu či marketingu' je zařazena do kategorií Makroekonomika (mak) - Věda a technika (vat) - Telekomunikace a IT (pit) - Firmy (efm). ID zprávy: T2024080604553|510988. Vydána 06.08.2024 13:23:45. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Průzkum Deloitte: Firmy využívají AI v zákaznickém servisu či marketingu


Creditas koupila od Sekyra Group projekt kancelářské budovy v pražském Karlíně
České Budějovice nechaly opravit památkově chráněnou sochu Jana Žižky
Lídři opozice ve Venezuele čelí vyšetřování, vyzvali armádu k ukončení represí
Analytici: Červnový propad ve stavebnictví ukazuje na velký problém v odvětví
Analytici: Červnový přebytek zahraničního obchodu výrazně překonal odhad trhu

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.