Umělec Pasta Oner se ve výstavě obrací za 20. stoletím
Praha 8. června 2021 (ČTK) - Jako ohlédnutí za 20. stoletím coby pomyslným vrcholem současné civilizace koncipoval svoji výstavu v dejvické Galerii Villa Pellé umělec Pasta Oner. Přehlídka nazvaná 20th Century Cabinet je kolekcí šesti desítek nových děl z posledních dvou let.
Tvoří ji pět tematicky provázaných sérií různých výtvarných technik, většina děl se zabývá reflexí popkultury, jejích slavných představitelů a zejména filmového průmyslu. Výstava po dnešní vernisáži potrvá do 25. července.
Výstava chce být autorovou nostalgickou vzpomínkou na domnělou esenci zlaté éry 90. let, jejíž obrazy autor osobně zažíval v kulisách tehdy do svobodného Československa teprve přicházejícího kapitalismu přelomu nového tisíciletí.
Na vstupní část výstavy, tvořenou klasickými velkoformátovými olejomalbami kombinujícími realistickou figuraci s pop artovou estetikou, navazuje série olejů a akrylových maleb na stříbrném plátně, které si půjčují motivy z filmů Hollywoodu. Dominují jim autorovy oblíbené snímky Snídaně u Tiffanyho či Volný pád. Experimentální polohu zastupují dvě nové techniky: barevné pastelové kresby na plátně a lepty odlévané do umělého kamene zobrazující ikony Ježíše, Coca Coly či Marilyn Monroe.
Výstavu doplňují objekty v podobě dvakrát zvětšených nákupních vozíků s obřími tabletami s nápisy dopamin a endorfin, tedy takzvanými hormony štěstí, které se lidem vyplavují do krve při oblíbených činnostech.
Poslední patro výstavy je pojato jako muzeální reminiscence na nedalekou autorovu intervenci ve veřejném prostoru, velkoformátovou nástěnnou malbu Choose to be Happy, která je deset let vidět v proluce na dejvickém Vítězném náměstí. Návštěvníci se zde mohou seznámit s historií vzniku této malby i s jejími několika novějšími adaptacemi.
Pasta Oner dlouhodobě reflektuje soudobou popkulturní společnost. Významově bohatě nabité obrazy a objekty čerpají inspiraci nejen z náklonnosti člověka k objektům sdílené touhy, ale vydávají se také po stopách různých forem spirituality či vnitřních zákoutí víry.
Středobodem Pastovy tvorby je akrylová malba a vytváření závěsných obrazů stejně jako navrhování prostorových objektů, plastik, instalací, grafických listů a netradičních technik.
hrm jw - sdílejte článek
Následuje: Turistická oblast Pošumaví jako první v Plzeňském kraji propojila obce a služby
Plzeň 8. června (ČTK) - Turistická oblast Pošumaví, čerstvě certifikovaná agenturou CzechTourism, jako první v Plzeňském kraji propojila obce a podnikatele v cestovním ruchu. Zájmový spolek, který zastupuje přes 60 měst a obcí s více než 50.000 obyvateli, vydal brožuru Útržky z Pošumaví s kupóny, které zajistí návštěvníkům u více než 40 partnerů projektu slevy, dárky a jiné bonusy. Jde o podobný model ,jaký mají turistické oblasti v sousedním Bavorsku, kde si podnikatelé, atrakce a obce nekonkurují, ale vzájemně se podporují, řekl dnes ČTK Jindřich Haišman, místopředseda spolku Turistická oblast Pošumaví, které sousedí s "velkou" Šumavou. "Hlavním smyslem 'kupónové knížky', jichž spolek zatím nechal vytisknout 20.000 a platí do konce roku 2023, je získat přehled o zajímavých místech, které se dají v Pošumaví navštívit. A zároveň u každého místa člověk dostane nějaký benefit, který tam může čerpat od poskytovatele dané služby," uvedl. Jde o zážitky, ubytování, stravování. Třeba pivo zadarmo, slevu na ubytování, projížďku na koni, kovářský kurz a vstupenku do muzea. Dalším smyslem je propojení, podpora a propagace obcí a podnikatelů z mikroregionů Plánicko, Prácheňsko a Střední Pošumaví. "Chceme naučit lidi, aby bydleli u nás a užívali si klidu. A na Šumavu od nás 'jen' vyjížděli, jinak bude přeplněná, tak loni i letos," řekl Zděněk Pavlíček, majitele Hotelu Pavlíček v Plánici s 35 lůžky. "Lidé na to velmi dobře reagují a podnikatelé, tedy naši partneři, z toho mají velkou radost a chtějí další brožurky, protože už jim došly," řekl předseda oblasti Ivo Šašek. (pokračování...)
Plzeň 8. června (ČTK) - Turistická oblast Pošumaví, čerstvě certifikovaná agenturou CzechTourism, jako první v Plzeňském kraji propojila obce a podnikatele v cestovním ruchu. Zájmový spolek, který zastupuje přes 60 měst a obcí s více než 50.000 obyvateli, vydal brožuru Útržky z Pošumaví s kupóny, které zajistí návštěvníkům u více než 40 partnerů projektu slevy, dárky a jiné bonusy. Jde o podobný model ,jaký mají turistické oblasti v sousedním Bavorsku, kde si podnikatelé, atrakce a obce nekonkurují, ale vzájemně se podporují, řekl dnes ČTK Jindřich Haišman, místopředseda spolku Turistická oblast Pošumaví, které sousedí s "velkou" Šumavou. "Hlavním smyslem 'kupónové knížky', jichž spolek zatím nechal vytisknout 20.000 a platí do konce roku 2023, je získat přehled o zajímavých místech, které se dají v Pošumaví navštívit. A zároveň u každého místa člověk dostane nějaký benefit, který tam může čerpat od poskytovatele dané služby," uvedl. Jde o zážitky, ubytování, stravování. Třeba pivo zadarmo, slevu na ubytování, projížďku na koni, kovářský kurz a vstupenku do muzea. Dalším smyslem je propojení, podpora a propagace obcí a podnikatelů z mikroregionů Plánicko, Prácheňsko a Střední Pošumaví. "Chceme naučit lidi, aby bydleli u nás a užívali si klidu. A na Šumavu od nás 'jen' vyjížděli, jinak bude přeplněná, tak loni i letos," řekl Zděněk Pavlíček, majitele Hotelu Pavlíček v Plánici s 35 lůžky. "Lidé na to velmi dobře reagují a podnikatelé, tedy naši partneři, z toho mají velkou radost a chtějí další brožurky, protože už jim došly," řekl předseda oblasti Ivo Šašek. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Umělec Pasta Oner se ve výstavě obrací za 20. stoletím' je zařazena do kategorií Kultura (kul). ID zprávy: T2021060802802|500558. Vydána 08.06.2021 17:11:17. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Umělec Pasta Oner se ve výstavě obrací za 20. stoletím' je zařazena do kategorií Kultura (kul). ID zprávy: T2021060802802|500558. Vydána 08.06.2021 17:11:17. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.