V Jablonci po dvou letech uspořádali přehlídku bižuterie Made in Jablonec
Jablonec nad Nisou 21. dubna 2022 (ČTK) - Navzdory koronaviru, rostoucím cenám i válce na Ukrajině Show Must Go On (Show musí pokračovat). V tomto duchu se dnes nesla módní přehlídka bižuterie Made in Jablonec, kterou po dvou covidových letech uspořádali v Jablonci nad Nisou. Na molu se představilo 63 modelů z dílen místních návrhářů, které třpytivými kameny doplnily šperky z dílen jabloneckých bižuterních firem, celkem se jich na přehlídce podílelo 40. Přehlídky byly dnes tradičně dvě, první od 17:00, druhá začne ve 20:00.
Letošní přehlídku jsme měli kompletně připravenou, museli jsme ji ale odložit, protiepidemická opatření bohužel neumožňovala v tradičním lednovém termínu takové nakupení lidí...
"Přehlídka je letos trochu poznamenaná tím covidem. Protože jsme to pořád posunovali, měnily se i týmy, některé dokonce zanikly. Je ale koncipovaná jako přehlídka toho nejlepšího, co můžeme v současné době ukázat," řekl ČTK Pavel Kopáček předseda představenstva Svazu výrobců skla a bižuterie (SVSB), který přehlídku organizuje. Naposledy se přehlídka uskutečnila v lednu 2020, v té době se svět o koronaviru teprve dozvídal. Loňskou přehlídku ale musel svaz kvůli covidovým omezením úplně zrušit.
Lednové módní přehlídky bižuterie mají v Jablonci dlouholetou tradici. Ještě v hluboké totalitě je začal pořádat ÚBOK (Ústav bytové a oděvní kultury), pak jejich organizaci převzal koncern Jablonecká bižuterie. Po jeho rozpadu se přehlídek ujala bižuterní společnost Jablonex, když i ta v roce 2009 skončila, převzal organizaci svaz. "Letošní přehlídku jsme měli kompletně připravenou, museli jsme ji ale odložit, protiepidemická opatření bohužel neumožňovala v tradičním lednovém termínu takové nakupení lidí," doplnil.
Kopáček, který se v bižuterii a obchodu s ní pohybuje bezmála 50 let, považuje koronavirové období pro obor za nejhorší, jaké zažil. Tržby výrobců bižuterie se v době koronaviru propadly na polovinu, situaci v posledních měsících ještě zkomplikovaly rostoucí ceny energií a také obecných a drahých kovů, což zvýšilo náklady výrobců zhruba o čtvrtinu. Roste inflace a lidé začínají šetřit. Právě móda a bižuterie patřily tradičně ke zboží, které lidé v dobách úspor kupovali mnohem méně. Kopáček ale věří, že k dalšímu propadu tržeb nedojde. "Lidé si po těch dvou letech chtějí udělat radost," dodal.
ivc dr - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva je zařazena do kategorií Magazínový servis (mag) - Mix zajímavostí (mix) - Lehký průmysl (prm) - Sklo, porcelán (bsk) - Zdravotnictví (zdr). ID zprávy: T2022042103882|502679. Vydána 21.04.2022 17:12:12. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva je zařazena do kategorií Magazínový servis (mag) - Mix zajímavostí (mix) - Lehký průmysl (prm) - Sklo, porcelán (bsk) - Zdravotnictví (zdr). ID zprávy: T2022042103882|502679. Vydána 21.04.2022 17:12:12. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.