V Británii se začaly prodávat poštovní známky s portrétem krále Karla III.
Londýn 4. dubna 2023 (ČTK) - V Británii se dnes začaly prodávat poštovní známky s podobiznou nového krále Karla III. Monarchu zobrazují v souladu s tradicí z levého profilu, na rozdíl od Alžběty II. ale Karel nemá na hlavě korunu. Vedle portrétu je také QR kód, který je nedílnou součástí britských známek. Do prodeje se dnes dostaly jednotlivé známky, sada čtyř známek nebo obálky se znakem Windsorů. Některé položky byly na stránkách Britské pošty (Royal Mail) již dopoledne nedostupné.
Od 13. dubna se budou prodávat i upomínkové sady, které obsahují ofrankovanou obálku s Karlem III. a zároveň jeho loni zesnulou matkou Alžbětou II. Známky s portréty obou monarchů mají stejnou barvu i nominální hodnotu. Na Karlovo výslovné přání zůstávají známky s jeho matkou nadále platné.
Nové známky šly do prodeje pouhý den poté, co se zvedly ceny poštovného o zhruba desetinu na 75 pencí (20 korun) za obyčejné psaní a o 15 pencí na 1,1 libry (29,5 koruny) za prioritní, píše BBC News. Zvýšení ceny bylo podle pošty nezbytné pro udržitelnost služeb. Od pandemie covidu-19 klesl objem odeslaných dopisů o zhruba 25 procent. Royal Mail také čelí tlaku zaměstnaneckých odborů CWU kvůli požadavku na růst platů.
Karlův portrét na známce je upravená verze podobizny, kterou pro nové britské mince navrhl Martin Jennings. Použití téměř identického portrétu pro mince i známky má v Británii tradici už od roku 1840, kdy byla vydána první poštovní známka světa "penny black", zachycující královnu Viktorii.
I nadále si budou moci zájemci na pobočkách pošty koupit známky s Alžbětou II., která zemřela loni v září. "Král dal velmi jasné pokyny, že by si nepřál, aby byly skartovány a zásoby vyhozeny," řekl David Gold z Royal Mail. Podle něj to je v souladu s tím, že nynější panovník je znám jako rozhodný ochránce životního prostředí.
lsa mka - sdílejte článek
Následuje: Státní památky v prvním víkendu sezony prošlo 27.000 lidí, dvakrát víc než loni
Praha 4. dubna (ČTK) - Na památky ve správě Národního památkového ústavu (NPÚ) o prvním víkendu hlavní návštěvnické sezony přišlo letos víc než dvakrát víc turistů než loni. Za první dva dubnové dny si je prohlédlo 27.387 lidí, před rokem to bylo 12.183 návštěvníků. ČTK to dnes sdělila mluvčí NPÚ Blanka Černá. Upozornila, že památky v tomto týdnu budou mimo víkendových dnů otevřené i na Velký pátek a lidé mohou přijít i na Velikonoční pondělí. Nejvíc návštěvníků přišlo o minulém víkendu na zámky Lednice a Hluboká, hrad a zámek Český Krumlov, hrad Karlštejn a zámek Konopiště. "Velkým lákadlem letošního prvního víkendu nové sezony byl klášter Kladruby u Stříbra, který po obnově zpřístupnil dvě nové prohlídkové trasy. Rekordní počet lidí zavítal na zámek Sychrov, kde se konaly velikonoční trhy," uvedla Černá. NPÚ spravuje víc než stovku státních hradů, zámků, klášterů a dalších objektů včetně industriálních a technických památek. V loňské hlavní sezoně na ně zavítalo 3,4 milionu návštěvníků, za celý rok 3,83 milionu, protože některé památky byly otevřené až do konce roku. (pokračování...)
Praha 4. dubna (ČTK) - Na památky ve správě Národního památkového ústavu (NPÚ) o prvním víkendu hlavní návštěvnické sezony přišlo letos víc než dvakrát víc turistů než loni. Za první dva dubnové dny si je prohlédlo 27.387 lidí, před rokem to bylo 12.183 návštěvníků. ČTK to dnes sdělila mluvčí NPÚ Blanka Černá. Upozornila, že památky v tomto týdnu budou mimo víkendových dnů otevřené i na Velký pátek a lidé mohou přijít i na Velikonoční pondělí. Nejvíc návštěvníků přišlo o minulém víkendu na zámky Lednice a Hluboká, hrad a zámek Český Krumlov, hrad Karlštejn a zámek Konopiště. "Velkým lákadlem letošního prvního víkendu nové sezony byl klášter Kladruby u Stříbra, který po obnově zpřístupnil dvě nové prohlídkové trasy. Rekordní počet lidí zavítal na zámek Sychrov, kde se konaly velikonoční trhy," uvedla Černá. NPÚ spravuje víc než stovku státních hradů, zámků, klášterů a dalších objektů včetně industriálních a technických památek. V loňské hlavní sezoně na ně zavítalo 3,4 milionu návštěvníků, za celý rok 3,83 milionu, protože některé památky byly otevřené až do konce roku. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'V Británii se začaly prodávat poštovní známky s portrétem krále Karla III.' je zařazena do kategorií Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol) - Telekomunikace a IT (pit). ID zprávy: T2023040402879|505565. Vydána 04.04.2023 12:01:08. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'V Británii se začaly prodávat poštovní známky s portrétem krále Karla III.' je zařazena do kategorií Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol) - Telekomunikace a IT (pit). ID zprávy: T2023040402879|505565. Vydána 04.04.2023 12:01:08. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.