Korunovace je i svátkem turismu, londýnské obchody zaplavily speciální suvenýry
Londýn 5. května (zvláštní zpravodaj ČTK Alan Lexa) - Korunovace britského krále Karla III. není jen velkou chvílí monarchie a anglikánské církve, ale také příležitostí pro nejrůznější podniky těžit z přílivu turistů a zviditelnit se speciálními akcemi. Korunovační balíčky v těchto dnech v Londýně nabízejí hotely a restaurace od luxusních podniků až po fastfoody jako například Burger King. U britských prodejců zároveň na zákazníky čeká záplava zboží spojeného s korunovací od triček až po kaviár.
V Londýně se před sobotním ceremoniálem opakuje podobná situace jako loni v září, kdy se statisíce lidí loučily se zesnulou královnou Alžbětou II. Nyní přijíždí fanoušci královské rodiny ze zbytku Británie i ze zahraničí, aby byli svědky korunovace, která bude pro většinu z nich první v jejich životě.
Ulice v centru Londýna jsou lemované státními vlajkami a oficiální logo korunovace je při návštěvě města nepřehlédnutelné. K vidění je na letištích a ve stanicích metra, ve výlohách, na stolech restaurací nebo na vlajkách nad známým obchodním domem Selfridges na třídě Oxford Street. Neméně viditelným prvkem je tvář Karla III., která se na návštěvníky dívá z hrnků, talířů a vlaječek, z oken hospod nebo ze vchodu do hračkářství nedaleko křižovatky Picadilly Circus, kde vznikla králova socha ze stavebnice lego.
"Daří se nám velmi dobře... Je tu hodně rušno vlastně už několik posledních týdnů," řekla ČTK prodavačka Alison v obchodě se suvenýry u Trafalgarského náměstí. Prodejna podle ní plánuje zboží s motivy korunovace nabízet i po zbytek měsíce.
Nárůst poptávky potvrzuje také Khan, který vede jeden z obchodů na Oxford Street. "Prodali jsme tolik triček, že už máme jenom dva kusy. Dnes jsme jich hodně objednali, tak snad dorazí včas," řekl o odbytu korunovačního zboží.
Mezi nejprodávanější suvenýry se řadí vlaječky s tváří britského panovníka. "Tisíce," odpověděl prodavač Said na otázku, kolik se jich zatím prodalo v jeho obchodě na náměstí Leicester Square. Běžná korunovační nabídka dále zahrnuje keramiku, trička, čaje nebo klíčenky, pro nejmenší zákazníky jsou připraveni plyšoví psi s korunami. Tím však škála speciálních produktů zdaleka nekončí, jak v pondělí napsala agentura Reuters. Jistý pivovar ve Windsoru například připravil ke korunovaci nové pivo nazvané "návrat krále", firma Caviar House Prunier zase "kaviár Jeho Veličenstva" a obchodní řetězec Argos nabízí královy kartonové podobizny.
Podle agentury AP korunovační víkend přinese finanční injekci podnikům v centru Londýna, především hotelům, barům a restauracím. "Moc toho ale neudělá pro britské obyvatele, které trápí ekonomika na pokraji recese a krize kolem životních nákladů," pokračuje článek.
Některé korunovační nabídky jsou určené jen zákazníkům připraveným utratit stovky či tisíce liber. Za 12.995 liber (skoro 350.000 Kč) si lze užít akci pětihvězdičkového londýnského hotelu Café Royal, která zahrnuje noc v královském apartmá, jízdu v limuzíně na hrad Tower a následnou soukromou prohlídku. Na částce 699 liber pak začínají balíčky South Place Hotel s ubytováním na dvě noci, sobotním odpoledním čajem a "osobní mapou korunovace", uvádí lifestylový web Squaremeal.
Speciální nabídky připravila také řada restaurací, přičemž například podnik The Stablehand u okraje Hyde Parku láká návštěvníky na koktejl s názvem The King Charles sestávajícím výhradně z přísad vyrobených v Anglii. Zapojuje se také Burger King, který bude během prodlouženého víkendu nabízet dva sendviče typu Royale za cenu jednoho.
Podnikem, který naopak korunovační horečka rozhodně nezasáhla, je Prince Charles Cinema (Kino prince Charlese). Nad vstupem do kina s dlouholetou tradicí nedaleko Leicester Square se v těchto dnech vyjímá obří nápis, který hlásí: "Ne, naše jméno měnit nebudeme."
lex ank - sdílejte článek
Následuje: Nejpopulárnějším snímkem z Met Gala je fotografie vytvořená umělou inteligencí
Washington/Brusel 5. května (ČTK) - Herečka Selena Gomezová se letos nezúčastnila charitativní akce Met Gala. To nezabránilo jednomu fanouškovi, aby pomocí nástrojů umělé inteligence vytvořil falešný snímek Gomezové v šatech, které zde rok předtím vynesla jiná umělkyně. Fotografie se na twitteru stala virální a získala více lajků než jakýkoli reálný model, který se letos objevil na červeném koberci před newyorským Metropolitním muzeem, uvedl dnes módní časopis Elle. Twitter k příspěvku přidal upozornění, že Gomezová na akci nebyla. Přesto si obrázek prohlédly miliony lidí a lajk mu daly statisíce uživatelů, což naznačuje hlubší problémy související s umělou inteligencí, jako jsou potíže s rozpoznáváním vygenerovaného obsahu i jeho popularita navzdory kontroverznímu původu. Není to poprvé, co se lidé nechali napálit obrázkem vytvořeným umělou inteligencí. V březnu se na internetu šířil falešný snímek papeže Františka v obřím péřovém kabátě nebo dramatické fotografie zachycují zatčení amerického exprezidenta Donalda Trumpa. Ani jedna z těchto věcí se ve skutečnosti nestala, ale obě se na sociálních sítích staly virálními. Před několika dny vyšlo najevo, že lidskoprávní organizace Amnesty International (AI) využívala pro svou propagaci snímky vygenerované umělou inteligencí. Falešné fotografie připomínaly protesty, které před dvěma lety zmítaly Kolumbií. Organizace některé z nich po kritice smazala s vysvětlením, že jen chtěla chránit skutečné protestující. Podle kritiků ale podkopala důvěru ve vlastní činnost. Na sociálních sítích se také hojně šíří hudba generovaná umělou inteligencí. Spočívá buď v tom, že systémy věrně napodobí vybraného umělce a nechají ho nazpívat cover verzi populárního hitu, vytvořit zcela novou skladbu nebo duet s dalšími interprety. Fanoušci jsou nadšeni, ale umělci se obávají, uvedl list The Guardian. Minulý měsíc vydavatelství Universal Music Group (UMG) požádalo streamovací platformy, aby se rozhodly, zda chtějí stát "na straně umělců, fanoušků a lidského tvůrčího projevu", nebo "na straně podvrhů, podvodů a odpírání umělcům náležité odměny". (pokračování...)
Washington/Brusel 5. května (ČTK) - Herečka Selena Gomezová se letos nezúčastnila charitativní akce Met Gala. To nezabránilo jednomu fanouškovi, aby pomocí nástrojů umělé inteligence vytvořil falešný snímek Gomezové v šatech, které zde rok předtím vynesla jiná umělkyně. Fotografie se na twitteru stala virální a získala více lajků než jakýkoli reálný model, který se letos objevil na červeném koberci před newyorským Metropolitním muzeem, uvedl dnes módní časopis Elle. Twitter k příspěvku přidal upozornění, že Gomezová na akci nebyla. Přesto si obrázek prohlédly miliony lidí a lajk mu daly statisíce uživatelů, což naznačuje hlubší problémy související s umělou inteligencí, jako jsou potíže s rozpoznáváním vygenerovaného obsahu i jeho popularita navzdory kontroverznímu původu. Není to poprvé, co se lidé nechali napálit obrázkem vytvořeným umělou inteligencí. V březnu se na internetu šířil falešný snímek papeže Františka v obřím péřovém kabátě nebo dramatické fotografie zachycují zatčení amerického exprezidenta Donalda Trumpa. Ani jedna z těchto věcí se ve skutečnosti nestala, ale obě se na sociálních sítích staly virálními. Před několika dny vyšlo najevo, že lidskoprávní organizace Amnesty International (AI) využívala pro svou propagaci snímky vygenerované umělou inteligencí. Falešné fotografie připomínaly protesty, které před dvěma lety zmítaly Kolumbií. Organizace některé z nich po kritice smazala s vysvětlením, že jen chtěla chránit skutečné protestující. Podle kritiků ale podkopala důvěru ve vlastní činnost. Na sociálních sítích se také hojně šíří hudba generovaná umělou inteligencí. Spočívá buď v tom, že systémy věrně napodobí vybraného umělce a nechají ho nazpívat cover verzi populárního hitu, vytvořit zcela novou skladbu nebo duet s dalšími interprety. Fanoušci jsou nadšeni, ale umělci se obávají, uvedl list The Guardian. Minulý měsíc vydavatelství Universal Music Group (UMG) požádalo streamovací platformy, aby se rozhodly, zda chtějí stát "na straně umělců, fanoušků a lidského tvůrčího projevu", nebo "na straně podvrhů, podvodů a odpírání umělcům náležité odměny". (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Korunovace je i svátkem turismu, londýnské obchody zaplavily speciální suvenýry' je zařazena do kategorií Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol) - Obchod (obo) - Cestovní ruch (tur) - Služby (slz). ID zprávy: T2023050407703|505879. Vydána 05.05.2023 9:10:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Evropská komise (EK)
Evropská komise je výkonný orgán Evropské unie, který iniciuje legislativu. Je tvořena 27 komisaři (jedním z každé členské země) a v jejím čele je předseda Evropské komise. V širším významu označuje kolegium s celým administrativním aparátem, který čítá až 32 tisíc zaměstnanců.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Korunovace je i svátkem turismu, londýnské obchody zaplavily speciální suvenýry' je zařazena do kategorií Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol) - Obchod (obo) - Cestovní ruch (tur) - Služby (slz). ID zprávy: T2023050407703|505879. Vydána 05.05.2023 9:10:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Evropská komise (EK)
Evropská komise je výkonný orgán Evropské unie, který iniciuje legislativu. Je tvořena 27 komisaři (jedním z každé členské země) a v jejím čele je předseda Evropské komise. V širším významu označuje kolegium s celým administrativním aparátem, který čítá až 32 tisíc zaměstnanců.