Heslo DSC Gallery
SLOVNÍK
NAJÍT
DSC
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "DSC". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo DSC je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Minimalistická červená díla mexického umělce Bosca Sodiho jsou k vidění v Praze
Praha 5. září (ČTK) - Minimalistické objekty vytvořené ze směsi pilin a červeného barviva jsou hlavní náplní nové výstavy mexického umělce Bosca Sodiho v pražské DSC Gallery. Výstava Transmutations potrvá do pátku 8. listopadu. Umělec ve svých dílech hledá jedinečnost, často pracuje s kontrolovaným chaosem při výrobě. V rozhovoru s ČTK řekl, že své práce považuje za esenciální, neintelektuální, jelikož hovoří k lidským kořenům. Galerijní prostor zaplnilo celkem 12 červených jednoduchých objektů. Červená díla Bosca Sodiho připomínají strukturou měsíční krajinu, vyprahlou půdu, kterou lemuje vždy jediná stopa či rýha. Sodi řekl, že objekty vytváří bez přemýšlení, chce nechat působit momentální rozpoložení skrze výboj energie. "Je to zrcadlení, používám malování jako terapii," řekl. Hrubý materiál děl je vytvořený z pilin, barviva, latexu a lepidla. "To vytvoří hmotu, kterou jsem následně házel, roztíral a natíral červenou barvou," řekl Sodi. Ta je v jeho sérii Transmutations přírodního charakteru, získává se z hmyzu, červce nopálového pocházejícího z oblasti Oaxaca v Mexiku. Autorovy práce jsou podle kurátorky Emmy Hanzlíkové ovlivněné tradiční japonskou estetickou filozofií wabi-sabi, což znamená přijmout krásy věcí v jejich pomíjivosti a nedokonalosti. "Pokora přijmout věci takové, jaké jsou, oceňovat jednoduchost a přijímat nedokonalosti jsou naopak některé ze zásad japonské filozofie, která stojí v opozici k západnímu ideálu krásy. Například kýžený povrch podle wabi-sabi je zemitý, nedokonalý a přitom rozmanitý. Přesně takové textury mají Boscovy malby, které vycházejí z pozorování přírody," řekla Hanzlíková. Sodi uvedl, že své práce považuje za esenciální a neintelektuální. "Promlouvá ke kořenům lidí, nezáleží na zemi, národu, jejich věku. Promlouvá ke zvířecí podstatě člověka. Není to typ umění, které člověk vidí a cítí se hloupě, že mu nerozumí. Na téhle výstavě není čemu rozumět, je to jen o cítění. A rád bych si myslel, že nám to může pomoct znovu se spojit a pochopit křehkost života, křehkost našeho vztahu s přírodou a jinými lidmi," řekl umělec. Bosco Sodi se narodil v roce 1970 v Mexiku a tvoří v New Yorku, Mexiku a v Japonsku. Má za sebou výstavy v galeriích po celém světě, v roce 2022 připravil pro benátské Bienále site specific výstavu v Palazzo Vendarmin Grimani "What Goes Around Comes Around". Kromě výstav v galeriích a institucích připravuje instalace v kontextu historických interiérů i veřejného prostoru. V roce 2017 postavil cihlovou zeď Muro na Washington Square v New Yorku, kterou si kolemjdoucí mohli rozebrat. vid rdo
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.