Heslo meče
SLOVNÍK
NAJÍT
MDŽ
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "MDŽ". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo MDŽ je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
MDŽ patří v květinářstvích k nejsilnějším v roce, oblibě se opět těší karafiáty
Praha 10. března (ČTK) - Prodeje květin na Mezinárodní den žen (MDŽ) byly i letos u řady květinářství a rozvážkových služeb jedny z nejsilnějších v roce. Některým firmám prodeje dokonce meziročně vzrostly. Za květinu letos Češi ve svátek žen utratili v průměru od 400 do 1200 korun. Zatímco o svátku lásky 14. února lidé volí jednu dražší květinu, na MDŽ, který připadá na 8. března, si odnášejí více menších kytic. Vyplývá to z aktuálních informací prodejců, které ČTK oslovila. Oblibě se podle nich opět začínají těšit karafiáty v různých barvách. Například v květinářství Flowersgohome měli letos na MDŽ asi o 15 procent vyšší tržby než před rokem. Proti dnu svatého Valentýna si lidé na MDŽ květinu častěji kupují v kamenné prodejně než na internetu, uvedl za firmu Aleš Mácha. Největší zájem byl podle něj o tulipány, květinářství je letos nabízelo v 15 barvách. U zákazníků ale vedly i mimóza a karafiáty. "Na obhajobu karafiátů je nutné uvést, že jde o jedny z nejtrvanlivějších řezaných květin, vydrží dělat radost opravdu dlouho," doplnil Mácha. Většinou podle něj zákazníci za květinu utratili do 1000 korun. "Tulipány jsou nejprodávanější květinou na MDŽ i ve firmě Belles Fleurs," uvedla pro ČTK jednatelka Jana Vyhnalová. Z karafiátů podle ní stále vede ten v červené barvě. "Na sv. Valentýna zákazníci kupují jednu větší kytici především z růží, na MDŽ přijde více zákazníků do našich kamenných poboček a každý kupuje dvě až pět menších kytic," doplnila. Letošní MDŽ byl podle ní úspěšnější než loni. V kamenných prodejnách se květiny nejčastěji prodávaly za asi 450 korun, na internetu za 1200 korun, řekla Vyhnalová. Meziročně vyšší prodeje měla na MDŽ i firma Kytky od Pepy, a to asi o 18 procent. "Využívali jsme ale nové technologie a příprava a dostupnost byla řešena předem," řekl za podnik Michal Klícha. Oblíbené jsou ve svátek žen luční vazby, ale také růže, gerbery nebo lilie, doplnil. Průměrná útrata za květinu se podle Klíchy ve středu pohybovala kolem 380 korun. Květinu si stejně jako loni bylo možné na MDŽ objednat i od rozvážkových služeb. Ve srovnání s minulým rokem byly prodeje květin na Rohlík.cz vyšší zhruba o 30 procent, proti letošnímu Valentýnu pak kurýři doručili dvakrát více květin. ČTK to řekla mluvčí Rohlík.cz Denisa Morgensteinová. Karafiáty podle ní letos firma v nabídce neměla, oblibě se těšily tulipány nebo narcisy. Drobné dárky, jakými jsou například kosmetika a víno, se na MDŽ příliš neprodávají, doplnila Morgensteinová. Služba Bolt Food tento rok vyřídila o 87 procent více objednávek květin než při loňském MDŽ. "Důvody jsou především dva, tím prvním je silný roční růst počtu zákazníků, tím druhým i bohatší nabídka květinářství," řekl ČTK manažer Bolt Food ČR Marek Maxa. Zákazníci podle něj na MDŽ žádali také slunečnice nebo kosatce a často ke květině přidali čokoládu a přání, doplnil. Na MDŽ se prodejům květin a drobných dárků dařilo i ve společnosti Wolt. Podle ředitele Jana Foreta v tento den roste počet firemních objednávek květin. "Je tedy vidět, že je svátek populární i na pracovištích, kde chtějí zaměstnavatelé stále častěji potěšit své zaměstnankyně," doplnil. mib mha
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.