Moser
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "Moser". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo Moser je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Sklárna Moser opět vyrábí filmové glóby, má novou prodejnu i expozici
Karlovy Vary 15. června (ČTK) - Sklárna Moser v Karlových Varech se po omezeních způsobených pandemií koronaviru začíná vracet do života. Minulý týden otevřela novou prodejnu v karlovarském Grandhotelu Pupp, rozšířila návštěvnické centrum o novou expozici a začala opět vyrábět zlaté glóby pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, který se letos uskuteční na konci srpna. Festivalové ceny vyrobené z luxusního křišťálu vyrábí sklárna Moser pro festival už 20 let. Loni ale byla přestávka. Festival, který se tradičně koná na přelomu června a července, se nekonal. Pětikilogramové sošky, které měří 42 centimetrů, sklárna vyrábí ve stříbrné a zlaté variantě. Jejich přesný počet pro každý ročník je vždy tajemstvím, záleží na tom, kolik si jich filmový festival objedná. Otevřením nové prodejny v Grandhotelu Pupp pokračuje dlouholetá spolupráce s prestižním hotelem, který mimo jiné ubytovává hlavní hosty filmového festivalu. "Hotel Pupp se chce více zaměřit na českou klientelu i tradiční české značky. Pro nás je to hlavně pozvánka k návštěvě sklárny, kde si klienti mohou prohlédnout celý sortiment," řekla dnes novinářům marketingová ředitelka Moseru Martina Jirásková. V prodejně jsou vystavené ukázky dárkových předmětů, nápojové sety, klasická i moderní díla z křišťálu. Moser se bude v Puppu prezentovat vedle ostatních českých značek Baťa, Tonak či Prim. Už v loňském roce sklárna zapůjčila nápojové kolekce a dekorativní předměty do císařského a prezidentského apartmá. Vázy Spheres Jiřího Šuhájka zdobí vstupní halu hotelu a 35 svícnů Lucy v barvě topas dodal Moser do prostor luxusní hotelové restaurace. Znovu se také otevírá návštěvnické centrum sklárny, které si postupně získalo pozici jednoho z nejnavštěvovanějších turistických cílů v Karlovarském kraji a návštěvností konkuruje i národním kulturním památkám v kraji. I v loňském roce, kdy celý turistický trh zasáhla pandemie, do sklárny mířily tisíce turistů. Podle vedoucí návštěvnického centra Jitky Svobodové vloni do návštěvnického centra přišlo zhruba 15.000 lidí. Asi 9000 z nich využilo toho, že sklárna je součástí slevové nabídky Karlovy Vary Region Card. "Před covidem k nám přišlo ročně až 50.000 návštěvníků a většina byla ze zahraničí. Loni bylo asi 99 procent Čechů," popsala změny způsobené pandemií Svobodová. I letos zatím většinu návštěvníků tvoří čeští klienti. Návštěvnické centrum s vlastní kavárnou a muzeem historie sklárny nabízí i prohlídky sklářské huti. V posledních letech roste také zájem o VIP prohlídky, při nichž se návštěvníci mohou podívat i do jinak nepřístupných výrobních provozů sklárny. Sklárna využila nedávnou přestávku k vylepšení muzea a chce nabídnout návštěvníkům přehled svých největších úspěchů z poslední doby. Jedním z nich je ocenění rytce Tomáše Lessera Řádem umění a literatury, které uděluje francouzský ministr kultury. K vidění budou také úspěšná díla designéra Lukáše Jabůrka, vázy Hruška a Caorle. Hruška je jakýmsi symbolem sklárny. Z hrušky jsou dřevěné nástroje, které skláři používají při odlévání křišťálu, za sklárnou nechal Moser vysadit celý hruškový sad a hruškovice se objevila i v nabídce kavárny návštěvnického centra. Pavel Peňás kš
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.