Sklárna Moser opět vyrábí filmové glóby, má novou prodejnu i expozici
Karlovy Vary 15. června 2021 (ČTK) - Sklárna Moser v Karlových Varech se po omezeních způsobených pandemií koronaviru začíná vracet do života. Minulý týden otevřela novou prodejnu v karlovarském Grandhotelu Pupp, rozšířila návštěvnické centrum o novou expozici a začala opět vyrábět zlaté glóby pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, který se letos uskuteční na konci srpna.
Festivalové ceny vyrobené z luxusního křišťálu vyrábí sklárna Moser pro festival už 20 let. Loni ale byla přestávka. Festival, který se tradičně koná na přelomu června a července, se nekonal. Pětikilogramové sošky, které měří 42 centimetrů, sklárna vyrábí ve stříbrné a zlaté variantě. Jejich přesný počet pro každý ročník je vždy tajemstvím, záleží na tom, kolik si jich filmový festival objedná.
Před covidem k nám přišlo ročně až 50.000 návštěvníků a většina byla ze zahraničí. Loni bylo asi 99 procent Čechů...
Otevřením nové prodejny v Grandhotelu Pupp pokračuje dlouholetá spolupráce s prestižním hotelem, který mimo jiné ubytovává hlavní hosty filmového festivalu. "Hotel Pupp se chce více zaměřit na českou klientelu i tradiční české značky. Pro nás je to hlavně pozvánka k návštěvě sklárny, kde si klienti mohou prohlédnout celý sortiment," řekla dnes novinářům marketingová ředitelka Moseru Martina Jirásková. V prodejně jsou vystavené ukázky dárkových předmětů, nápojové sety, klasická i moderní díla z křišťálu. Moser se bude v Puppu prezentovat vedle ostatních českých značek Baťa, Tonak či Prim. Už v loňském roce sklárna zapůjčila nápojové kolekce a dekorativní předměty do císařského a prezidentského apartmá. Vázy Spheres Jiřího Šuhájka zdobí vstupní halu hotelu a 35 svícnů Lucy v barvě topas dodal Moser do prostor luxusní hotelové restaurace.
Znovu se také otevírá návštěvnické centrum sklárny, které si postupně získalo pozici jednoho z nejnavštěvovanějších turistických cílů v Karlovarském kraji a návštěvností konkuruje i národním kulturním památkám v kraji. I v loňském roce, kdy celý turistický trh zasáhla pandemie, do sklárny mířily tisíce turistů. Podle vedoucí návštěvnického centra Jitky Svobodové vloni do návštěvnického centra přišlo zhruba 15.000 lidí. Asi 9000 z nich využilo toho, že sklárna je součástí slevové nabídky Karlovy Vary Region Card. "Před covidem k nám přišlo ročně až 50.000 návštěvníků a většina byla ze zahraničí. Loni bylo asi 99 procent Čechů," popsala změny způsobené pandemií Svobodová.
I letos zatím většinu návštěvníků tvoří čeští klienti. Návštěvnické centrum s vlastní kavárnou a muzeem historie sklárny nabízí i prohlídky sklářské huti. V posledních letech roste také zájem o VIP prohlídky, při nichž se návštěvníci mohou podívat i do jinak nepřístupných výrobních provozů sklárny.
Sklárna využila nedávnou přestávku k vylepšení muzea a chce nabídnout návštěvníkům přehled svých největších úspěchů z poslední doby. Jedním z nich je ocenění rytce Tomáše Lessera Řádem umění a literatury, které uděluje francouzský ministr kultury. K vidění budou také úspěšná díla designéra Lukáše Jabůrka, vázy Hruška a Caorle.
Hruška je jakýmsi symbolem sklárny. Z hrušky jsou dřevěné nástroje, které skláři používají při odlévání křišťálu, za sklárnou nechal Moser vysadit celý hruškový sad a hruškovice se objevila i v nabídce kavárny návštěvnického centra.
Pavel Peňás kš - sdílejte článek
Následuje: Vsetínský zámek představuje historii skláren v Karolince a jejich výrobky
Vsetín 15. června (ČTK) - Ve vsetínském zámku jsou ode dneška vystaveny skleněné výrobky, které produkovala sklárna v nedaleké Karolince. Od jejího založení uběhlo 160 let. Bohužel, kdysi věhlasná huť, jež v dobách největší slávy dodávala výrobky do celého světa, v loňském roce ukončila činnost a z dlouholeté tradice zbyly jen vzpomínky, sdělil dnes ČTK Jiří Koňařík, pracovník Muzea regionu Valašsko, které výstavu připravilo. Výstava nazvaná Sklárna v Karolince - 160 let od založení potrvá do 29. srpna. Vystaveno je nápojové a stolní sklo od konce 19. století až po poslední kolekce zdobené ve sklárně v loňském roce. "Představu o výrobě pak dokreslují i návrhy, výkresy, výrobní dokumentace či katalogy zboží. Prohlídka výstavy je zpestřena o projekci v televizi, interaktivní mapu, hry a kvízy v multimediálním kiosku či kreslení do sklářského písku," uvedla kurátorka výstavy Kamila Valoušková. Sklárnu nechal v roce 1861 postavit podnikatel Salomon Reich a pojmenoval ji podle své nevlastní matky Karolinina huť. (pokračování...)
Vsetín 15. června (ČTK) - Ve vsetínském zámku jsou ode dneška vystaveny skleněné výrobky, které produkovala sklárna v nedaleké Karolince. Od jejího založení uběhlo 160 let. Bohužel, kdysi věhlasná huť, jež v dobách největší slávy dodávala výrobky do celého světa, v loňském roce ukončila činnost a z dlouholeté tradice zbyly jen vzpomínky, sdělil dnes ČTK Jiří Koňařík, pracovník Muzea regionu Valašsko, které výstavu připravilo. Výstava nazvaná Sklárna v Karolince - 160 let od založení potrvá do 29. srpna. Vystaveno je nápojové a stolní sklo od konce 19. století až po poslední kolekce zdobené ve sklárně v loňském roce. "Představu o výrobě pak dokreslují i návrhy, výkresy, výrobní dokumentace či katalogy zboží. Prohlídka výstavy je zpestřena o projekci v televizi, interaktivní mapu, hry a kvízy v multimediálním kiosku či kreslení do sklářského písku," uvedla kurátorka výstavy Kamila Valoušková. Sklárnu nechal v roce 1861 postavit podnikatel Salomon Reich a pojmenoval ji podle své nevlastní matky Karolinina huť. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Sklárna Moser opět vyrábí filmové glóby, má novou prodejnu i expozici' je zařazena do kategorií Lehký průmysl (prm) - Sklo, porcelán (bsk) - Makroekonomika (mak) - Firmy (efm). ID zprávy: T2021061503955|500597. Vydána 15.06.2021 13:09:34. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Sklárna Moser opět vyrábí filmové glóby, má novou prodejnu i expozici' je zařazena do kategorií Lehký průmysl (prm) - Sklo, porcelán (bsk) - Makroekonomika (mak) - Firmy (efm). ID zprávy: T2021061503955|500597. Vydána 15.06.2021 13:09:34. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.