Heslo okultní
SLOVNÍK
NAJÍT
Oktoberfest
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "Oktoberfest". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo Oktoberfest je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Mnichovský pivní festival Oktoberfest navštívilo 6,7 mil. lidí, méně než loni
Berlín/Mnichov 6. října (zpravodaj ČTK) - Mnichovský pivní festival Oktoberfest, který dnes po 16 dnech končí, letos navštívilo 6,7 milionu lidí. V předběžné zprávě o tom informovali organizátoři. Návštěvníků bylo méně než loni, kdy ale pivní slavnosti trvaly o dva dny déle. Piva se letos vypilo zhruba sedm milionů mázů, tedy rovněž o něco méně než loni. Festival provázela mimořádná bezpečnostní opatření, obešel se ale bez závažnějších incidentů. "Oktoberfest byl tento rok obzvlášť uvolněný," uvedl šéf festivalu Clemens Baumgärtner. "Navzdory vysokému počtu návštěvníků se snížil počet trestných činů a pacientů," dodal. Podle policie trestných činů ubylo oproti loňsku o čtvrtinu, zdravotníci hlásí téměř třicet procent méně ošetřených lidí. Bavorské úřady zavedly mimořádná bezpečnostní opatření v reakci na srpnový teroristický útok v Solingenu, při kterém neúspěšný žadatel o azyl ze Sýrie zabil na městských slavnostech tři lidi a osm dalších zranil. Krátce před začátkem Oktoberfestu také přímo v Mnichově islamista z Rakouska střílel na budovy izraelského generálního konzulátu a Dokumentačního centra pro historii nacismu. Poprvé se návštěvníci museli podrobit namátkovým vstupním kontrolám včetně prohlídek s detektorem kovů. Na bezpečnost návštěvníků dohlíželo asi 600 policistů a 2000 pracovníků bezpečnostních agentur. Žádný mimořádný incident ale policie nezaznamenala. Podle organizátorů bylo mezi návštěvníky kromě Němců také mnoho turistů ze zahraničí, především z USA a Itálie, ale také z Británie, Rakouska, Polska či Francie. Poprvé navštívilo slavnosti také větší množství turistů z Indie. Zatímco loni navštívilo Oktoberfest za 18 dní 7,2 milionu lidí, letos to bylo za 16 dní 6,7 milionu. První festivalový týden bylo teplo a slunečno, v druhém už bylo o něco chladněji a výrazně více také pršelo. Tuplák zlatavého moku se letos prodával za cenu od 13,60 do 15,30 eura (341 až 384 Kč), hranici 15 eur překonala cena letos poprvé. Stejně jako loni se vypilo z celkového množství zhruba čtyři až pět procent nealkoholického piva. Spotřeba jídla vzrostla ve srovnání s minulým rokem o devět procent. U východů se návštěvníkům podařilo zabavit 98.000 tupláků, které si chtěli odnést jako památku. V loňském roce se takto podařilo zabránit krádeži 115.600 tupláků. Na rozdíl od minulých ročníků letos nebude Oktoberfest spojen s žádným konkrétním hitem. Loni se jím stala píseň italské skupiny Ricchi e Poveri: Sará perché ti amo. Nejčastěji se podle organizátorů letos hrály písně Shake It Off od Taylor Swiftové či Viva La Vida od skupiny Coldplay. Náročný byl letos podle organizátorů Oktoberfest pro oddělní ztrát a nálezů. Přijalo mimo jiné 700 peněženek, 500 dokladů, 315 mobilních telefonů, 450 platebních karet či 150 klíčů. K nejvíce kuriózním nálezům patřilo pět snubních prstenů či kovová pouta. Počátek festivalu spadá do října 1810, kdy po svatbě uspořádali bavorský korunní princ Ludvík a jeho manželka Tereza Sasko-Hildburghausenská pro obyvatele království na louce za Mnichovem slavnost s koňským dostihem. Akce měla úspěch a začala se konat pravidelně jako Říjnová slavnost. Svůj název si udržela i poté, co kvůli teplejšímu počasí její začátek organizátoři posunuli na září. Letos to byl již 189. ročník. Jaromír Mrhal nimAP: Bavorský kožedělník šije na Oktoberfest kožené kraťasy pro náročné klienty
Mnichov 16. září (ČTK) - Mnichovský svátek piva Oktoberfest pro jeho návštěvníky znamená popíjení zlatého moku a bujaré veselí, pro kožedělníka Klause Bensmanna představuje nové objednávky ze strany zákazníků, kteří se chtějí na Tereziánské louce předvést v tradičních kožených kraťasech s padacím mostem. Tento kus oblečení je už po staletí součástí pánského šatníku v Bavorsku, muži mívají Lederhosen pro každodenní nošení a pak pro slavnostní příležitosti, jako jsou svatby, oslavy dožínek nebo pro loveckou sezonu, napsala agentura AP. V současné době si jde levnější verzi kožených kraťasů vyrobených v Číně objednat přes internet za méně než 100 eur (2450 korun). Pánové, kteří preferují klasiku, se objednávají u kožedělníka Klause Bensmanna, který jim Lederhosen ušije ručně na míru z hovězí kůže nebo jelenice. Čtyřiašedesátiletý Bensmann, který nosí brýle s kovovými obroučkami a má plnovous jako pohádkový dědeček, kožené kraťasy ve své dílně ve vesnici Bad Hindelang v podhůří Alp vyrábí už skoro čtyři desítky let. "Pokud chcete mít kraťasy na Oktoberfest, musíte se ohlásit nejméně půl roku předem, abych vše naměřil a pak je stihl včas ušít," upozorňuje Bensmann. Vše dělá postaru. Pro jelení kůže si jezdí k lovcům v regionu a pak je vozí ke koželuhovi do Saska, který je ošetřuje tukem z tresek a sleďů, zpracovává a barví na požadovaný odstín. Bensmann nabízí různé střihy kraťasů: tradiční v délce ke kolenům, kratší do půli stehen a volnější pumpky. Vyrůstal na farmě v Severním Porýní-Vestfálsku, takže v mládí kožené kraťasy s padacím mostem, typické pro jih Německa, nenosil. Práci snů si našel, když po skončení střední školy strávil s manželkou rok v Kanadě. Říká, že od tamních lovců kožešin se naučil původní metodu zpracování jelení kůže. "Ten rok v Kanadě byl pro mě zásadní," říká a dodává, že si tam uvědomil, že chce pracovat s kůží. Po návratu hledal po celém Německu tradičního koželuha, u kterého by se mohl řemeslu naučit, a jednoho objevil v Bad Hindelangu. Jako koželuh pracovat nezačal, místo toho se z něj stal kožedělník. V roce 1985 otevřel dílnu s obchodem. "Místním lidem chvíli trvalo, než přijali někoho z takové dálky," směje se. Nyní mu důvěřují a nechávají si od něho šít Lederhosen. V podniku mu pomáhá manželka a zaměstnává dvě ženy, které hedvábnými nitěmi na kalhoty pečlivě vyšívají květiny nebo jeleny s parožím. Bensmann nechce prozradit, kolik kraťasů za rok ušije, ale rád se podělí o to, na kolik jedny vyjdou: jednoduché Lederhosen pro každodenní nošení stojí okolo 1000 eur (24.500 korun). Cena těch vyšívaných, které si jejich majitelé oblékají na slavnostní příležitosti, jako je třeba Oktoberfest, vyjdou na 1500 až 1800 eur (37.000 až 44.000 korun). "Lederhosen v posledních asi tak deseti letech zažívají velký návrat," říká Bensmann. "Zároveň ale nikdy úplně z módy nevyšly, aspoň v Bavorsku ne," dodává. hab jrm
V Mnichově začíná tradiční festival piva Oktoberfest, tuplák vyjde až na 369 Kč
Berlín 15. září (zpravodaj ČTK) - V sobotu přesně v poledne na Tereziánské louce v Mnichově narazí primátor bavorské metropole Dieter Reiter sud piva, čímž zahájí vyhlášený pivní festival Oktoberfest. Přípravy na mnichovský Oktoberfest jsou v plném proudu, nevyhne se mu zdražení
Berlín 23. července (zpravodaj ČTK) - Pivní festival Oktoberfest ovládne bavorskou metropoli až za dva měsíce, přípravy jsou ale již nyní v plném proudu a na Tereziánské louce v Mnichově vyrůstají obří stany pro milovníky zlatavého moku. Šéf Oktoberfestu: Pivní slavnost není o rekordech, ale o spokojenosti hostů
Berlín 21. září (zpravodaj ČTK Aleš Zápotocký) - Mnichovský svátek piva Oktoberfest není o lámání návštěvnických rekordů, ale o spokojenosti hostů. V rozhovoru se zahraničními novináři to prohlásil šéf festivalu Clemens Baumgärtner.
Berlín 15. září (zpravodaj ČTK) - V sobotu přesně v poledne na Tereziánské louce v Mnichově narazí primátor bavorské metropole Dieter Reiter sud piva, čímž zahájí vyhlášený pivní festival Oktoberfest. Přípravy na mnichovský Oktoberfest jsou v plném proudu, nevyhne se mu zdražení
Berlín 23. července (zpravodaj ČTK) - Pivní festival Oktoberfest ovládne bavorskou metropoli až za dva měsíce, přípravy jsou ale již nyní v plném proudu a na Tereziánské louce v Mnichově vyrůstají obří stany pro milovníky zlatavého moku. Šéf Oktoberfestu: Pivní slavnost není o rekordech, ale o spokojenosti hostů
Berlín 21. září (zpravodaj ČTK Aleš Zápotocký) - Mnichovský svátek piva Oktoberfest není o lámání návštěvnických rekordů, ale o spokojenosti hostů. V rozhovoru se zahraničními novináři to prohlásil šéf festivalu Clemens Baumgärtner.
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.