Heslo Volvo
SLOVNÍK
NAJÍT
Volkswagen
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "Volkswagen". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo Volkswagen je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Volkswagenu ve čtvrtletí klesl odbyt, Moody's firmě snížila výhled ratingu
Frankfurt/Wolfsburg (Německo) 11. října (ČTK) - Německému automobilovému koncernu Volkswagen ve třetím čtvrtletí zrychlil pokles odbytu. Skupina, jejíž součástí je i česká Škoda Auto, dodala zákazníkům celosvětově 2,176.300 vozů, což je meziroční pokles o 7,1 procenta. Škoda nicméně odbyt zvýšila, uvedla firma ve svém dnešním sdělení. Ratingová agentura Moody's krátce nato oznámila, že automobilce zhoršila výhled ratingu. Slabé už přitom bylo i druhé čtvrtletí, kdy pokles prodeje všech koncernových značek skupiny činil 3,8 procenta. V období od července do září se nedařilo především značce Audi a s problémy se Volkswagen potýkal i na čínském trhu. Odbyt značky Audi se propadl o 16 procent. Kmenová značka Volkswagen dodala zákazníkům o 6,6 procenta méně vozů a divize Volkswagenu zaměřená na užitkové vozy utrpěla pokles odbytu o 11,8 procenta. Také u luxusních vozů Porsche, kterým se často vede i v čase, kdy se jiným značkám nedaří, odbyt klesl o sedm procent méně. Nárůst odbytu zaznamenala Škoda, která celosvětově dodala na prodejní místa o šest procent více aut, dále výrobce luxusních aut Lamborghini a pak dceřiná společnost Traton, která se zabývá výrobou nákladních automobilů. Klesající odbytová čísla už dříve vykázaly také značky jiných německých automobilek BMW a Mercedes. I ony doplácejí na slabší odbyt v Číně. Agentura Moody's zhoršila výhled hodnocení úvěrové spolehlivosti Volkswagenu ze stabilního na negativní. Zdůvodnila to zhoršujícími se provozními výsledky automobilky a očekáváním, že bude obtížné situaci zlepšit. Připomněla slabý trh v Číně a v západní Evropě, rostoucí cenové tlaky, hrozící pokuty za emise CO2 v Evropské unii a také dodatečné náklady na restrukturalizaci. Odbyt Volkswagenu v Číně se ve třetím čtvrtletí snížil o 15 procent. Kromě čínského trhu, který je pro automobily největší na světě, se ale nedařilo ani v ostatních asijských zemích, kde Volkswagen za uplynulé čtvrtletí dodal o 23,4 procenta méně vozů. V západní Evropě se odbyt snížil o sedm procent a tento pokles nedokázal vykompenzovat ani růst v Americe, Africe a na Blízkém východě. Další pokles odbytu zaznamenaly také elektromobily. Ve třetím čtvrtletí dodal koncern Volkswagen celosvětově 189.400 elektrických aut, což je o 9,8 procenta méně než ve stejném období loni. Objem nevyřízených objednávek na elektromobily v západní Evropě zůstal beze změny přibližně na úrovni 170.000 vozů. Skupina už na konci září snížila odhad odbytu na celý rok. Místo nárůstu až o tři procenta proti loňské hodnotě 9,2 milionu vozů nyní Volkswagen očekává odbyt pouze kolem devíti milionů vozů. vjn sprReuters: Čínská odveta za cla by dopadla na Mercedes, BMW, VW, Porsche a Ferrari
Brusel/Peking 14. června (ČTK) - Případná čínská odveta za vysoká cla na dovoz elektromobilů z Číny do Evropské unie by dopadla především na firmy Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Porsche a Ferrari. Vyplývá to z analýzy finančních výsledků, kterou vypracovala agentura Reuters. Některé automobilky ale vyrábějí část svých aut přímo v Číně, což dopady případných nových dovozních bariér zmírní. Konkrétní dopady záleží hlavně na razanci čínských protiopatření v reakci na prozatímní opatření Evropské komise. Ta rozhodla, že dovozní cla na elektromobily z Číny se v některých případech zvýší až na 48,1 procenta, pokud se vezme v úvahu, že desetiprocentní clo už platí. Koho se ale cla nejvíce dotknou, to prozrazují data, která samy automobilky pravidelně zveřejňují. Pro výrobce prémiových automobilů Mercedes-Benz čínský trh představuje třetinu ročního odbytu. Zhruba 20 procent těchto vozů automobilka do země dováží z Německa, vyplynulo z výroční zprávy. Jde zejména o luxusní modely, jako je třída S nebo Maybach. Právě na ně dopadne případná čínská odveta. Naopak vozy střední třídy se vyrábějí na místě. Třetinu globálního prodeje v Číně uskuteční také BMW. Z těchto vozů se z Německa dováží 13 procent, především nejdražších modelů. Firma vlastní 75procentní podíl ve společném podniku s čínskou Brilliance Automotive. Právě tento společný podnik vyrábí většinu automobilů BMW pro čínský trh. Podobně i německá automobilová skupina Volkswagen, bez Porsche, čínským spotřebitelům dodává zhruba 30 procent svého ročního odbytu. To z ní dělá nejúspěšnější zahraniční automobilku s tržním podílem 14,5 procenta, který plánuje ještě zvýšit. Výraznou většinu aut pro čínský trh Volkswagen vyrábí v závodech společného podniku se SAIC Motor v šesti různých městech. Jde o modely značek Škoda, Audi a Volkswagen. Jen 261.000 vozů z 3,236 milionu do Číny automobilka loni dovezla. Značka luxusních vozů Porsche, která rovněž spadá pod koncern Volkswagen, je na tom ale opačně než zbytek skupiny. Všechny vozy, které na čínském trhu prodá, pocházejí z dovozu. Čína přitom tvoří 21 procent globálního prodeje značky. Podobně automobilka Ferrari ze skupiny Stellantis, která se pohybuje ve stejném segmentu, v Číně prodává jen importované modely. Podle analýzy banky HSBC má nicméně segment luxusních automobilů lepší možnosti, pokud jde o přenášení nákladů dovozních bariér na zákazníky. Švédská automobilka Volvo Cars, jejímž většinovým vlastníkem je čínská společnost Geely, v zemi uskuteční čtvrtinu svého globálního odbytu. Ten podle HSBC představuje deset procent jejího zisku. Prodej dovážených vozidel tvoří zhruba čtyři procenta prodeje aut společnosti Volvo v Číně. Jinak se zaměřuje hlavně na místní výrobu. Automobilky Stellantis (bez Ferrari) a Renault mají poměrně nízkou expozici vůči čínskému trhu. Dacia potom všechna auta vyrábí na místě prostřednictvím místního partnera Dongfeng, čímž by se případné odvetě zcela vyhnula. EU tento týden oznámila prozatímní dodatečná cla až 38,1 procenta na dovoz elektromobilů z Číny, která by se vybírala navíc k dosavadnímu desetiprocentnímu clu. Na automobilky ochotné spolupracovat na vyšetřování dopadu čínských subvencí by se vztahovala 21procentní sazba. Pokud v jednáních s Čínou nenastane průlom, cla začnou platit od 4. července. boz spr
Prodej currywurstu automobilky Volkswagen byl loni rekordní
Wolfsburg (Německo) 9. března (ČTK) - Již několik let patří mezi neprodávanější produkty značky Volkswagen její currywurst, tedy klobása s kořením karí. Poptávku po oblíbeném pokrmu neoslabil ani dočasný zákaz prodeje v kantýně v centrále VW. VW odložil rozhodování o lokalitě pro gigafactory, Česko jedná s pěti investory
Praha 1. listopadu (ČTK) - Koncern Volkswagen (VW) v současnosti nebude rozhodovat o výstavbě další gigafactory na baterie pro elektromobily. Jedním z kandidátů přitom byla i Česká republika se svou zónou v Líních u Plzně. Bloomberg: Exxon jedná s Teslou, VW i dalšími automobilkami o dodávkách lithia
New York 31. července (ČTK) - Americký ropný gigant ExxonMobil jedná se společnostmi Tesla, Ford, Volkswagen i dalšími automobilkami, že jim bude dodávat lithium, které se používá pro výrobu baterií. S odvoláním na zdroje obeznámené se situací o tom dnes informovala agentura Bloomberg. Starosta Dobřan po jednání s ministrem o gigafactory věří v prosazení menší zóny
Dobřany (Plzeňsko) 5. ledna (ČTK) - Starosta Dobřan na Plzeňsku Martin Sobotka (Aktivní Dobřany) po dnešním jednání s ministrem dopravy Martinem Kupkou (ODS) o výstavbě továrny na baterie do elektroaut koncernu Volkswagen (VW) věří, že obce jsou na nejlepší cestě k prosazení menší zóny. Volkswagen China vytvoří společné podniky, aby si zajistil nikl a kobalt
Šanghaj (Čína) 21. března (ČTK) - Společnost Volkswagen Group China vytvoří dva společné podniky s firmami Huayou Cobalt a Tsingshan Group, aby si zajistila dodávky niklu a kobaltu. Chce tak mít v čase rostoucích cen materiálů pod kontrolou náklady na výrobu baterií. Koncern Volkswagen dá v příštích pěti letech na investice kolem 159 miliard eur
Berlín 9. prosince (zpravodaj ČTK) - Německý koncern Volkswagen, jehož součástí je i česká automobilka Škoda Auto, vydá v příštích pěti letech na investice kolem 159 miliard eur (asi čtyři biliony Kč). V Česku do roku 2025 vznikne 3000 dobíjecích míst pro elektromobily
Praha 11. října (ČTK) - V Česku by do roku 2025 mohlo vzniknout 3000 dobíjecích míst pro elektromobily. Vyplývá to z Memoranda o spolupráci v rozvoji elektromobility v ČR, které dnes podepsali zástupci ministerstva dopravy, ministerstva průmyslu a obchodu, správců infrastruktury, společnosti ČEZ a společnosti Škoda Auto. Volkswagen musí podle nizozemského soudu odškodnit majitele aut z dieselgate
Amsterodam 14. července (ČTK) - Soud v Nizozemsku dnes rozhodl, že majitelé aut z koncernu Volkswagen mají nárok na odškodnění, pokud jejich vůz byl vybaven softwarem, který umožňoval podvody při emisních testech.
Wolfsburg (Německo) 9. března (ČTK) - Již několik let patří mezi neprodávanější produkty značky Volkswagen její currywurst, tedy klobása s kořením karí. Poptávku po oblíbeném pokrmu neoslabil ani dočasný zákaz prodeje v kantýně v centrále VW. VW odložil rozhodování o lokalitě pro gigafactory, Česko jedná s pěti investory
Praha 1. listopadu (ČTK) - Koncern Volkswagen (VW) v současnosti nebude rozhodovat o výstavbě další gigafactory na baterie pro elektromobily. Jedním z kandidátů přitom byla i Česká republika se svou zónou v Líních u Plzně. Bloomberg: Exxon jedná s Teslou, VW i dalšími automobilkami o dodávkách lithia
New York 31. července (ČTK) - Americký ropný gigant ExxonMobil jedná se společnostmi Tesla, Ford, Volkswagen i dalšími automobilkami, že jim bude dodávat lithium, které se používá pro výrobu baterií. S odvoláním na zdroje obeznámené se situací o tom dnes informovala agentura Bloomberg. Starosta Dobřan po jednání s ministrem o gigafactory věří v prosazení menší zóny
Dobřany (Plzeňsko) 5. ledna (ČTK) - Starosta Dobřan na Plzeňsku Martin Sobotka (Aktivní Dobřany) po dnešním jednání s ministrem dopravy Martinem Kupkou (ODS) o výstavbě továrny na baterie do elektroaut koncernu Volkswagen (VW) věří, že obce jsou na nejlepší cestě k prosazení menší zóny. Volkswagen China vytvoří společné podniky, aby si zajistil nikl a kobalt
Šanghaj (Čína) 21. března (ČTK) - Společnost Volkswagen Group China vytvoří dva společné podniky s firmami Huayou Cobalt a Tsingshan Group, aby si zajistila dodávky niklu a kobaltu. Chce tak mít v čase rostoucích cen materiálů pod kontrolou náklady na výrobu baterií. Koncern Volkswagen dá v příštích pěti letech na investice kolem 159 miliard eur
Berlín 9. prosince (zpravodaj ČTK) - Německý koncern Volkswagen, jehož součástí je i česká automobilka Škoda Auto, vydá v příštích pěti letech na investice kolem 159 miliard eur (asi čtyři biliony Kč). V Česku do roku 2025 vznikne 3000 dobíjecích míst pro elektromobily
Praha 11. října (ČTK) - V Česku by do roku 2025 mohlo vzniknout 3000 dobíjecích míst pro elektromobily. Vyplývá to z Memoranda o spolupráci v rozvoji elektromobility v ČR, které dnes podepsali zástupci ministerstva dopravy, ministerstva průmyslu a obchodu, správců infrastruktury, společnosti ČEZ a společnosti Škoda Auto. Volkswagen musí podle nizozemského soudu odškodnit majitele aut z dieselgate
Amsterodam 14. července (ČTK) - Soud v Nizozemsku dnes rozhodl, že majitelé aut z koncernu Volkswagen mají nárok na odškodnění, pokud jejich vůz byl vybaven softwarem, který umožňoval podvody při emisních testech.
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.