Henry Ford - 150. výročí narození Ag proof
průměr | 37 mm | |
hmotnost | 31,1 g | |
ryzost | 999/1000 Ag | |
hrana | hladká | |
limit provedení proof | 616 ks | |
limit provedení patina | 227 ks emise | 2013 |
objednávkový kód | CRM1095 |
POŠTOVNÉ = 0 KČ
Při nákupu nad 5000 Kč.
NA OBJEDNÁNÍ
1-17 dnů
NA OBJEDNÁNÍ
1-17 dnů
NA OBJEDNÁNÍ
1-14 dnů
NA OBJEDNÁNÍ
1-17 dnů
průměr | 37 mm | |
hmotnost | 31,1 g | |
ryzost | 999/1000 Ag | |
hrana | hladká | |
limit provedení proof | 616 ks | |
limit provedení patina | 227 ks emise | 2013 |
objednávkový kód | CRM1095 |
Henry Ford (30. 7. 1863 – 7. 4. 1947) – americký podnikatel v automobilovém průmyslu. Zakladatel Ford Motor Company a jeden z nejvlivnějších světových byznysmenů.
Henry Ford dětství prožil na farmě v Dearbonu v americkém státě Michigan, kde se také narodil. Původně se i on měl stát farmářem, zájem ho ale táhl hlavně k technice, takže stále více času trávil experimenty ve své dílně. Zajímal se především o parní mechanismy a sám dokonce jeden takový stroj sestavil. V Detroitu se vyučil zámečníkem a poté nastoupil do firmy Westinghouse jako opravář parních strojů, což byla profese, díky níž se uplatnil i na farmě rodičů, kam jezdil vypomáhat. Mezitím stále laboroval s mechanickými pohony, jen páru vyměnil za benzín.
V roce 1891 nastoupil do společnosti T. A. Edisona, kde se během dvou let vypracoval až na pozici hlavního inženýra.
V Evropě mezitím odstartovala éra automobilů s motorovým pohonem a s malým zpožděním dorazila i na kontinent severoamerický. To už měl za sebou Ford konstrukci svého prvního funkčního benzinového motoru a 4. června 1896 překvapil obyvatele Detroitu prvním automobilem vlastní výroby. O tři roky později opustil Edisona, aby s dalšími společníky založil firmu Detroit Automobile Company: ta však neměla dlouhého trvání a skončila, aniž by vyprodukovala jediné vozidlo.
Henry Ford se ale nevzdával a už v roce 1903 založil Ford Motor Company. Automobilka se zpočátku orientovala na bohatší klientelu. Přestože výroba drahých vozů firmě vynášela, Ford tak docela spokojen nebyl. Na jeho popud začala továrna produkovat levné, ale kvalitní vozy, které se staly dostupné širokým masám.
Obrovské popularity mezi Američany dosáhl zejména model T, který se vyráběl v letech 1908 až 1927. Aby byla společnost schopna uspokojovat poptávku, musela zavést řadu nových prvků řízení výroby. Na efektivitu produkce mělo značný vliv i zavedení pásové výroby. Henry Ford bývá označován za muže, který motorizoval Ameriku.
Fotografie použity se svolením Zlatemince.cz.