Výrobci vinylů GZ Media loni stouply tržby na 5,6 mld. Kč, zisk na miliardu
Loděnice (Berounsko) 27. srpna 2023 (ČTK) - Společnost GZ Media, která je světovou jedničkou ve výrobě gramofonových desek, loni utržila za prodej zboží, vlastních výrobků a služeb 5,636 miliardy Kč, meziročně o 62 procent více. Hospodářský výsledek po zdanění vzrostl o 54 procent na 1,015 miliardy Kč. Rok 2022 tak byl pro GZ Media nejúspěšnějším rokem v její historii a obdobné velmi dobré výsledky firma očekává i letos, vyplývá z její výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.
'Hlavní příčinou úspěchu je dramatický nárůst poptávky po vinylových deskách, která jde ruku v ruce s mohutnými investicemi firmy. Samotné investice přitom nejsou zaměřeny jen do pouhého rozšiřování výroby, ale i do modernizace, automatizace a zlepšování pracovního prostředí v našich závodech,' uvedl ve výroční zprávě předseda představenstva Zdeněk Pelc.
Rok 2022 byl podle firmy, zaměstnávající přes 2000 lidí v Čechách a téměř 1000 v zahraničí, v mnoha ohledech extrémní. Doznívající pandemie covidu-19 a válka na Ukrajině měly výrazně negativní dopady na podnikatelskou sféru i celou společnost. Přesto prodej zbytných produktů, jako jsou gramofonové desky a luxusní obaly, dosáhl historicky rekordní hodnoty. Jen během posledních dvou let firma investovala v Česku 1,2 miliardy korun do rozšíření kapacit a další stovky milionů Kč vydala na vybudování výrobních kapacit v závodech v Severní Americe.
Společnost má hlavní výrobní závod v Loděnici na Berounsku a další provozy v Soběslavi, Hýskově a Příbrami. Dceřiné společnosti má i v Kanadě, Francii a ve Spojených státech, kde zažívá velký růst. Severoamerické pobočky se podílejí na celkovém konsolidačním obratu již z 33 procent a jejich význam poroste. V závodu v Memphisu firma díky investicím téměř zdvojnásobila personální obsazení závodu a ztrojnásobila výrobní kapacitu. V Nashvillu v březnu 2022 začala v prázdné budově a o tři měsíce později vylisovala první desku. Expanze v Nashvillu je plánovaná na 100.000 vinylů denně. Oproti tomu výrobní pobočka v Kanadě již dosáhla kapacitního maxima.
khj gcm - sdílejte článek
Následuje: Audiokazety se vrací, ale obliby vinylů podle odborníků nedosáhnou
Praha 27. června (ČTK) - Audiokazety se díky sběratelům a nostalgii vracejí na hudební trh, ale zůstanou spíše menšinovým nosičem, současné obliby vinylů podle odborníků nedosáhnou. Za celosvětovým zájmem o kazety stojí "věčná přitažlivost fyzických nosičů, které lze sbírat". Kazeta představuje autentickou alternativu. Jejich typický zvuk je v určitých hudebních kruzích a subkulturách vyhledáván audio fajnšmekry a nostalgiky, řekli ČTK oslovení hudebníci. První audiokazetu představila 28. srpna 1963, nizozemská firma Philips na tradiční výstavě rozhlasové a televizní techniky IFA v Berlíně. K následnému velkému rozšíření audiokazet přispěly počátkem 70. let i autorádio s přehrávačem a později walkmany. "Audiokazeta je zvukový a myslím, že i kulturní fenomén. Když jsem začal poslouchat hudbu, nebyla běžně dostupná a kolovaly několikrát okopírované audiokazety. V mém případě to ovlivnilo i moje vnímání zvukové a hudební estetiky, protože když překopírujete kazetu pětkrát na sebe, tak se změní zvuk originální nahrávky, celé se to natlačí a příjemně nafoukne. Když jsem pak slyšel originál na vinylu a na cédéčku, tak mě mrzelo, že to hraje jinak a přišlo mi, že dokonce hůř," řekl ČTK hudebník a producent Martin Ledvina. "Také si myslím, že v případě audiokazet to není jenom o té nostalgii a je příjemné vidět, že se nyní vrací," dodal. První kompaktní kazety se v bývalém Československu začaly vyrábět v roce 1970 v gramofonových závodech v Loděnici u Berouna. Mezi prvními audiokazetami vydanými u Supraphonu byla i kompilace největších hitů Karla Gotta s názvem Má píseň z roku 1972. Rozmach vyžívání audiokazet umožňujících domácí nahrávání nastal v tuzemsku zejména v 80. letech minulého století. Souviselo to s nedostupností zahraničních desek v obchodech, které si lidé nahrávali sami, nebo s ilegální distribucí zakázaných interpretů a skupin. "V osmdesátých letech jsme se scházeli každý pátek na Kovárně, vyměňovali si magnetofonové kazety s novými objevy z punkové a novovlnné scény, které jsme sehnali ve svých osobních kolektivech ve školách a pražských hospodách. (pokračování...)
Praha 27. června (ČTK) - Audiokazety se díky sběratelům a nostalgii vracejí na hudební trh, ale zůstanou spíše menšinovým nosičem, současné obliby vinylů podle odborníků nedosáhnou. Za celosvětovým zájmem o kazety stojí "věčná přitažlivost fyzických nosičů, které lze sbírat". Kazeta představuje autentickou alternativu. Jejich typický zvuk je v určitých hudebních kruzích a subkulturách vyhledáván audio fajnšmekry a nostalgiky, řekli ČTK oslovení hudebníci. První audiokazetu představila 28. srpna 1963, nizozemská firma Philips na tradiční výstavě rozhlasové a televizní techniky IFA v Berlíně. K následnému velkému rozšíření audiokazet přispěly počátkem 70. let i autorádio s přehrávačem a později walkmany. "Audiokazeta je zvukový a myslím, že i kulturní fenomén. Když jsem začal poslouchat hudbu, nebyla běžně dostupná a kolovaly několikrát okopírované audiokazety. V mém případě to ovlivnilo i moje vnímání zvukové a hudební estetiky, protože když překopírujete kazetu pětkrát na sebe, tak se změní zvuk originální nahrávky, celé se to natlačí a příjemně nafoukne. Když jsem pak slyšel originál na vinylu a na cédéčku, tak mě mrzelo, že to hraje jinak a přišlo mi, že dokonce hůř," řekl ČTK hudebník a producent Martin Ledvina. "Také si myslím, že v případě audiokazet to není jenom o té nostalgii a je příjemné vidět, že se nyní vrací," dodal. První kompaktní kazety se v bývalém Československu začaly vyrábět v roce 1970 v gramofonových závodech v Loděnici u Berouna. Mezi prvními audiokazetami vydanými u Supraphonu byla i kompilace největších hitů Karla Gotta s názvem Má píseň z roku 1972. Rozmach vyžívání audiokazet umožňujících domácí nahrávání nastal v tuzemsku zejména v 80. letech minulého století. Souviselo to s nedostupností zahraničních desek v obchodech, které si lidé nahrávali sami, nebo s ilegální distribucí zakázaných interpretů a skupin. "V osmdesátých letech jsme se scházeli každý pátek na Kovárně, vyměňovali si magnetofonové kazety s novými objevy z punkové a novovlnné scény, které jsme sehnali ve svých osobních kolektivech ve školách a pražských hospodách. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Výrobci vinylů GZ Media loni stouply tržby na 5,6 mld. Kč, zisk na miliardu' je zařazena do kategorií Média a reklama (med) - Makroekonomika (mak) - Firmy (efm). ID zprávy: T2023082206012|506926. Vydána 27.08.2023 8:58:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Výrobci vinylů GZ Media loni stouply tržby na 5,6 mld. Kč, zisk na miliardu' je zařazena do kategorií Média a reklama (med) - Makroekonomika (mak) - Firmy (efm). ID zprávy: T2023082206012|506926. Vydána 27.08.2023 8:58:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.