Novou mluvčí ČNB se stala Štěpánka Filipová, dosud působila v CzechTourismu
Praha 1. února (ČTK) - Novou mluvčí České národní banky (ČNB) se stala Štěpánka Filipová, která dosud působila jako mluvčí agentury CzechTourism. Nastoupila místo Petry Krmelové, která od 15. ledna převzala vedení odboru vnějších vztahů, organizace a protokolu centrální banky. ČNB o tom dnes informovala v tiskové zprávě. Filipová bude také zastávat pozici zástupkyně ředitele odboru komunikace Jakuba Holase.
Filipová vystudovala žurnalistiku na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Před působením v CzechTourismu pracovala jako ředitelka komunikace na ministerstvu průmyslu a obchodu, na ministerstvu práce a sociálních věcí nebo v agentuře CzechInvest. V minulosti působila také jako novinářka, mimo jiné v týdeníku Profit nebo v České televizi.
Filipová nastupuje místo Krmelové, která byla mluvčí ČNB a ředitelkou odboru komunikace od roku 2022. V polovině ledna přešla do vedení jiného odboru centrální banky a odbor komunikace převzal dosavadní poradce viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové Holas.
str snm - sdílejte článek
Následuje: Průzkum: Více než polovina českých párů považuje příjmy domácnosti za společné
Praha 1. února (ČTK) - Více než polovina českých párů považuje příjmy domácnosti za společné, pětina Čechů před svým partnerem některé z nich tají. A nepřiznávají ani veškeré výdaje. Muži se nejčastěji nesvěřují s pořízením elektroniky, ženy s nákupem oblečení či bot, vyplývá z průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů, který dnes novinářům představila Česká spořitelna, portál Evropa v datech a Sociologický ústav Akademie věd ČR. Sběr dat zajistila v říjnu 2023 agentura Ipsos mezi 2025 respondenty. Přes 80 procent Čechů žijících v domácnosti s partnerem se nespoléhá pouze na jediný společný účet a disponuje i vlastními penězi. Celkem 15 procent Čechů se svým partnerem dokonce nesdílí informace o stavu svého účtu a téměř stejné procento populace má k dispozici vlastní fond či účet, o kterém jejich partner vůbec neví. "Z našich výzkumů víme, že pro řadu lidí jsou peníze soukromým a citlivým tématem, o kterém je nepříjemné mluvit,” uvedla Monika Hrubá z České spořitelny Příjem svého partnera zná 84 procent mužů i žen, téměř pětina z obou skupin ale svému protějšku v minulosti zatajila nějaký mimořádný příjem. Častěji tuto skutečnost před partnerkami nezmínili muži. Ti si také častěji berou půjčky, o kterých jejich protějšek neví. "Ačkoliv to může působit stereotypně, zatímco muži častěji tají výdaje na elektroniku či úpravu nebo doplňky do auta, ženy bez vědomí partnera výrazně častěji utrácí za oblečení, boty nebo kosmetiku," upozornil šéfredaktor Evropy v datech Tomáš Odstrčil. (pokračování...)
Praha 1. února (ČTK) - Více než polovina českých párů považuje příjmy domácnosti za společné, pětina Čechů před svým partnerem některé z nich tají. A nepřiznávají ani veškeré výdaje. Muži se nejčastěji nesvěřují s pořízením elektroniky, ženy s nákupem oblečení či bot, vyplývá z průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů, který dnes novinářům představila Česká spořitelna, portál Evropa v datech a Sociologický ústav Akademie věd ČR. Sběr dat zajistila v říjnu 2023 agentura Ipsos mezi 2025 respondenty. Přes 80 procent Čechů žijících v domácnosti s partnerem se nespoléhá pouze na jediný společný účet a disponuje i vlastními penězi. Celkem 15 procent Čechů se svým partnerem dokonce nesdílí informace o stavu svého účtu a téměř stejné procento populace má k dispozici vlastní fond či účet, o kterém jejich partner vůbec neví. "Z našich výzkumů víme, že pro řadu lidí jsou peníze soukromým a citlivým tématem, o kterém je nepříjemné mluvit,” uvedla Monika Hrubá z České spořitelny Příjem svého partnera zná 84 procent mužů i žen, téměř pětina z obou skupin ale svému protějšku v minulosti zatajila nějaký mimořádný příjem. Častěji tuto skutečnost před partnerkami nezmínili muži. Ti si také častěji berou půjčky, o kterých jejich protějšek neví. "Ačkoliv to může působit stereotypně, zatímco muži častěji tají výdaje na elektroniku či úpravu nebo doplňky do auta, ženy bez vědomí partnera výrazně častěji utrácí za oblečení, boty nebo kosmetiku," upozornil šéfredaktor Evropy v datech Tomáš Odstrčil. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Novou mluvčí ČNB se stala Štěpánka Filipová, dosud působila v CzechTourismu' je zařazena do kategorií Makroekonomika (mak) - Média a reklama (med). ID zprávy: T2024020103072|508759. Vydána 01.02.2024 10:21:43. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Česká národní banka (ČNB)
Centrální banka České republiky. Orgán, který vykonává dohled nad finančním trhem v zemi. Hlavním cílem její činnosti je péče o cenovou stabilitu. Vydává bankovky a mince v měně České republiky, jíž je koruna česká.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Novou mluvčí ČNB se stala Štěpánka Filipová, dosud působila v CzechTourismu' je zařazena do kategorií Makroekonomika (mak) - Média a reklama (med). ID zprávy: T2024020103072|508759. Vydána 01.02.2024 10:21:43. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Česká národní banka (ČNB)
Centrální banka České republiky. Orgán, který vykonává dohled nad finančním trhem v zemi. Hlavním cílem její činnosti je péče o cenovou stabilitu. Vydává bankovky a mince v měně České republiky, jíž je koruna česká.