Letošní kolekce vánočních ozdob firmy Koulier jsou ve stříbrné a meruňkové barvě
Mrákotín (Chrudimsko) 6. října (ČTK) - Letošní kolekce vánočních ozdob firmy Koulier jsou ve stříbrné a meruňkové barvě. Loňská byla v kombinacích zlaté a bílé. Nový je také adventní kalendář s ručně foukanými ozdobami, řekla ČTK obchodní ředitelka firmy Kateřina Šrámková.
Firma se snaží každý rok přicházet s novinkami. Před dvěma lety navrhla secesní kolekci, která byla spíše umělecky a historicky zaměřená. "Tvarově se ozdoby příliš nemění, ale máme úplně jiné dekory," uvedla Šrámková. Preference při výběru se také liší podle generací. Odvážnější kombinace se líbí spíše mladším a odvážnějším zákazníkům, starší lidé mají rádi klasické dekory, které ladí s tradičními vánočnímu stromečky.
Firma ročně vyrobí kolem 200.000 foukaných a ručně zdobených vánočních ozdob. Svou nabídku stále rozšiřuje, v současnosti v ní je více než 900 typů v různých dekorech. Vyrábí také ozdoby v malých sériích na zakázku, například s firemními logy, jmény celé rodiny či vlastními rodovými znaky. Provozuje svůj e-shop a otevřela firemní prodejnu přímo u výrobního podniku v Oflendě. Ozdoby prodává také například na zámku Loučeň na Nymbursku.
Známost značky firma zvyšuje také exkurzemi se vstupným do provozovny, zájem je o ně značný. O víkendech si návštěvníci mohou prohlédnout, jak se vánoční ozdoby foukají, stříbří a zdobí. Pod vedením lektorky si každý může ozdobu dotvořit nebo si ji nechat namalovat na přání.
Sklárna vznikla v objektu bývalé truhlárny, kterou manžel Šrámkové dříve provozoval. Firma Koulier zaměstnala pracovníky bývalé výrobny v Horním Bradle, která v roce 2021 zanikla, a zachovala tak tradici tvorby těchto vánočních ozdob na Chrudimsku. Nový podnik získal i zkušenou dřívější vedoucí výroby, která byla oporou v začátcích činnosti.
dos kš - sdílejte článek
Následuje: The Times: Technologie pomáhá hledat houby, ale podle kritiků ničí houbaření
Paříž 6. října (ČTK) - Když Jordan Monnot dokončil studium inženýrství na prestižní pařížské vysoké škole, mohl se rozhodnout pro kariéru v oblasti obchodu, průmyslu nebo financí. Místo toho se vydal na houby, napsal zpravodajský server The Times. Jako malý chlapec zažil radost z hledání smržů, pravých hřibů a lišek obecných společně se svým otcem a strýcem v lesích, a moc dobře znal zklamání, když se vrátil domů bez jediné jedlé houby v ruce. Nyní je mu 32 let a na kontě má webovou stránku Chasseurs de Champignons (hledači hub), díky níž se houbaření změnilo z umění na vědu. V podstatě se jedná o sérii map, které jsou sestavené na základě geografických údajů a ukazují předplatitelům, kde mají hledat, pokud se vydají na houby ve Francii, Belgii, Itálii, Švýcarsku a Spojených státech. Tato stránka se rychle stala vyhledávaným průvodcem pro desítky tisíc uživatelů, kteří jsou ochotní zaplatit, aby jim Monnotův algoritmus pomohl při hledání nejlahodnějších hub. A stejně rychle se stala zdrojem kontroverze. "Tenhle mladík nechápe, že když zpřístupní příjemná a žádaná místa velkému počtu lidí, tak je tím jednoduše zničí," napsal jeden z komentátorů pod článkem v listu Le Figaro, který informoval o Monnotově webu. Tradicionalisté Monnota viní, že prozrazuje tajná houbařská místa, která dříve znali jen místní. Někteří se bojí, že jeho mapy využívají profesionální sběrači, především z východní Evropy, kteří se na podzim sjíždějí do francouzských lesů, aby si přilepšili sběrem a prodejem hub. "Tenhle server je pozváním pro autobusy Bulharů a Moldavanů, kteří za dvě minuty všechno vysbírají," uvedl další z komentátorů. Monnot ale nad kritikou jen krčí rameny. "Podle mě je to, co děláme, legální. Nikomu nic nekrademe," řekl s tím, že na jeho stránky si stěžuje jen malá část houbařů - a jen ve Francii. "Francouzi jsou velmi konzervativní a nemají rádi změny," dodal. (pokračování...)
Paříž 6. října (ČTK) - Když Jordan Monnot dokončil studium inženýrství na prestižní pařížské vysoké škole, mohl se rozhodnout pro kariéru v oblasti obchodu, průmyslu nebo financí. Místo toho se vydal na houby, napsal zpravodajský server The Times. Jako malý chlapec zažil radost z hledání smržů, pravých hřibů a lišek obecných společně se svým otcem a strýcem v lesích, a moc dobře znal zklamání, když se vrátil domů bez jediné jedlé houby v ruce. Nyní je mu 32 let a na kontě má webovou stránku Chasseurs de Champignons (hledači hub), díky níž se houbaření změnilo z umění na vědu. V podstatě se jedná o sérii map, které jsou sestavené na základě geografických údajů a ukazují předplatitelům, kde mají hledat, pokud se vydají na houby ve Francii, Belgii, Itálii, Švýcarsku a Spojených státech. Tato stránka se rychle stala vyhledávaným průvodcem pro desítky tisíc uživatelů, kteří jsou ochotní zaplatit, aby jim Monnotův algoritmus pomohl při hledání nejlahodnějších hub. A stejně rychle se stala zdrojem kontroverze. "Tenhle mladík nechápe, že když zpřístupní příjemná a žádaná místa velkému počtu lidí, tak je tím jednoduše zničí," napsal jeden z komentátorů pod článkem v listu Le Figaro, který informoval o Monnotově webu. Tradicionalisté Monnota viní, že prozrazuje tajná houbařská místa, která dříve znali jen místní. Někteří se bojí, že jeho mapy využívají profesionální sběrači, především z východní Evropy, kteří se na podzim sjíždějí do francouzských lesů, aby si přilepšili sběrem a prodejem hub. "Tenhle server je pozváním pro autobusy Bulharů a Moldavanů, kteří za dvě minuty všechno vysbírají," uvedl další z komentátorů. Monnot ale nad kritikou jen krčí rameny. "Podle mě je to, co děláme, legální. Nikomu nic nekrademe," řekl s tím, že na jeho stránky si stěžuje jen malá část houbařů - a jen ve Francii. "Francouzi jsou velmi konzervativní a nemají rádi změny," dodal. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Letošní kolekce vánočních ozdob firmy Koulier jsou ve stříbrné a meruňkové barvě' je zařazena do kategorií Lehký průmysl (prm) - Sklo, porcelán (bsk) - Kultura (kul). ID zprávy: T2024100301597|511697. Vydána 06.10.2024 6:20:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Letošní kolekce vánočních ozdob firmy Koulier jsou ve stříbrné a meruňkové barvě' je zařazena do kategorií Lehký průmysl (prm) - Sklo, porcelán (bsk) - Kultura (kul). ID zprávy: T2024100301597|511697. Vydána 06.10.2024 6:20:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.