Panenky Barbie stále patří k nejžádanějším hračkám, prodeje loni zvýšil film
Praha 9. března (ČTK) - Panenky Barbie v Česku stále patří k nejvyhledávanějším hračkám. Velké oblibě se těšily zejména loni, kdy americký film Barbie režisérky Grety Gerwigové zvýšil meziročně prodeje až o desítky procent. Vyplývá to z informací obchodníků, které oslovila ČTK. Panenky Barbie se od 9. března 1959, kdy byly představeny na veletrhu hraček v New Yorku, rozrostly o nejrůznější modely včetně Barbie fotbalistky, Barbie na invalidním vozíčku nebo Barbie tmavé barvy pleti. V Československu byly první panenky Barbie k dostání od listopadu roku 1990.
Zvýšený zájem jsme zaznamenali i ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023, kdy prodeje byly výrazně vyšší ve srovnání se stejným obdobím roku 2022...
"Můžeme říct, že společně s plyšovými hračkami a stavebnicemi se (panenky Barbie) řadí k nejoblíbenějším hračkám u nás. Měsíčně se jich prodají stovky kusů," řekla ČTK marketingová ředitelka hračkářství Bambule Jana Krčková. Zcela nejžádanější je podle ní Barbie v kategorii panenek. "Nejbližší konkurencí byly v loňském roce panenky Sparkle Girlz a panenky L.O.L.," doplnila.
Hračkářství Bambule loni prodala asi o desetinu více panenek a sortimentu Barbie než v roce 2022. Vstup filmu Barbie do českých kin v červenci minulého roku pak meziměsíčně zvýšil poptávku asi o 30 procent. "Největší zájem je zpravidla o klasické panenky Barbie typu modelka, princezna nebo mořská panna. Barbie model Ken je také v žebříčku mezi nejprodávanějšími," řekla Krčková. Naopak po inkluzivních modelech podle ní není taková poptávka.
O desítky procent proti roku 2022 loni prodeje hraček Barbie vzrostly na e-shopu Alza.cz. "Zvýšený zájem jsme zaznamenali i ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023, kdy prodeje byly výrazně vyšší ve srovnání se stejným obdobím roku 2022," řekla ČTK mluvčí Eliška Čeřovská. Loni podle ní zákazníci za panenku Barbie utratili v průměru 650 korun. "Tato ikonická hračka zaujímá významné místo na trhu díky své dlouhé historii, různorodým modelům a popularitě po celém světě," doplnila. V kategorii panenek se Barbie podle Bambule a Alzy na prodejích podílí asi 30 procenty.
Motivy Barbie lze podle Terezy Copersové z Allegro.cz nalézt na široké škále produktů, jako jsou školní pomůcky, ložní prádlo nebo oblečení. Různorodé jsou také modely samotných panenek, například Allegro nabízí Barbie mořskou výzkumnici, meditující Barbie či Barbie se slepičí farmou. "Vydání filmu se jistě promítlo do prodejních čísel. V týdnu jeho uvedení do kin vzrostly prodeje na Mall.cz o 53 procent oproti předchozímu týdnu," řekla.
Panenky Barbie byly loni na portálu Heureka.cz jedinými panenkami, o které meziročně vzrostl zájem, řekla ČTK mluvčí Lucie Dlouhá. Lidé podle ní žádají Barbie baletku nebo Barbie gymnastku.
mib rot
- sdílejte článek
Následuje: Pro Švédsko je vstup do NATO obrovskou úlevou, míní velvyslankyně
Praha 9. března (ČTK) - Pro Švédsko je vstup do Severoatlantické aliance (NATO) obrovskou úlevou. Od začátku války na Ukrajině a finského rozhodnutí, které předcházelo švédskému, tato země ztratila svého největšího bilaterálního partnera - neutrální Finsko. Spolupráce samozřejmě pokračovala, ale v situaci, kdy by jeden z nich byl členem NATO a druhý ne, by nemohla fungovat stejně dobře jako dříve. V rozhovoru to ČTK řekla česká velvyslankyně ve Stockholmu Anita Grmelová. Oficiálně se Švédsko stalo členem aliance ve čtvrtek, jako poslední jeho vstup stvrdilo Maďarsko. Ve švédské veřejnosti sice vstup do NATO neměl jednomyslnou podporu, nicméně velkou ano, míní Grmelová. Veřejné mínění se začalo rychle měnit po únoru 2022, tedy po ruské invazi na Ukrajinu. Předtím byla podpora tohoto kroku zhruba třicetiprocentní, aktuálně byla dvojnásobná. 'Co je dost symptomatické, v celém Švédsku dochází vlajky NATO, potřebuje je rychle tisknout a šít. Armáda mluví o tom, že teď potřebuje víc hudebníků, protože všichni potřebují vojenská tělesa. Je to vtipné, ale ukazuje to, jak se na to všichni těší, a to nejen na ústřední úrovni,' řekla velvyslankyně. Očekává, že vstupem Švédska do NATO ještě vzroste podpora Ukrajiny skandinávskou zemí. 'Myslím si, že tam bylo očekávání vstupu do NATO. Jakmile bude Švédsko mít nad sebou ochranný deštník, je možné, že se podpora zvýší,' uvedla Grmelová. Na politické scéně například podle ní panoval souhlas s tím, že by Švédsko mohlo uvažovat o poskytnutí letounů Gripen Ukrajině, ale až po vstupu do aliance. (pokračování...)
Praha 9. března (ČTK) - Pro Švédsko je vstup do Severoatlantické aliance (NATO) obrovskou úlevou. Od začátku války na Ukrajině a finského rozhodnutí, které předcházelo švédskému, tato země ztratila svého největšího bilaterálního partnera - neutrální Finsko. Spolupráce samozřejmě pokračovala, ale v situaci, kdy by jeden z nich byl členem NATO a druhý ne, by nemohla fungovat stejně dobře jako dříve. V rozhovoru to ČTK řekla česká velvyslankyně ve Stockholmu Anita Grmelová. Oficiálně se Švédsko stalo členem aliance ve čtvrtek, jako poslední jeho vstup stvrdilo Maďarsko. Ve švédské veřejnosti sice vstup do NATO neměl jednomyslnou podporu, nicméně velkou ano, míní Grmelová. Veřejné mínění se začalo rychle měnit po únoru 2022, tedy po ruské invazi na Ukrajinu. Předtím byla podpora tohoto kroku zhruba třicetiprocentní, aktuálně byla dvojnásobná. 'Co je dost symptomatické, v celém Švédsku dochází vlajky NATO, potřebuje je rychle tisknout a šít. Armáda mluví o tom, že teď potřebuje víc hudebníků, protože všichni potřebují vojenská tělesa. Je to vtipné, ale ukazuje to, jak se na to všichni těší, a to nejen na ústřední úrovni,' řekla velvyslankyně. Očekává, že vstupem Švédska do NATO ještě vzroste podpora Ukrajiny skandinávskou zemí. 'Myslím si, že tam bylo očekávání vstupu do NATO. Jakmile bude Švédsko mít nad sebou ochranný deštník, je možné, že se podpora zvýší,' uvedla Grmelová. Na politické scéně například podle ní panoval souhlas s tím, že by Švédsko mohlo uvažovat o poskytnutí letounů Gripen Ukrajině, ale až po vstupu do aliance. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Panenky Barbie stále patří k nejžádanějším hračkám, prodeje loni zvýšil film' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Lehký průmysl (prm) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024030102805|509229. Vydána 09.03.2024 7:30:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Panenky Barbie stále patří k nejžádanějším hračkám, prodeje loni zvýšil film' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Lehký průmysl (prm) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024030102805|509229. Vydána 09.03.2024 7:30:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.