V leteckém muzeum v M.Boleslavi vrcholí práce na replice anglického trojplošníku
Mladá Boleslav 8. srpna (ČTK) - V Leteckém muzeu Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi dokončují montováním křídel práce na replice anglického trojplošníku Sopwith Triplane z roku 1916. Letoun vzniká podle původní dokumentace z továrny Sopwith, práce začaly před víc než třemi lety. Hotový by mohl být do konce srpna, v září by pak začaly letové zkoušky, řekl ČTK vedoucí muzea a ředitel správní rady Nadačního fondu letadlo Metoda Vlacha Vladimír Handlík.
Při stavbě letounu, který má být velkým lákadlem expozice, se podle Handlíka objevilo několik náročných momentů. "Například výpočty zkontrolovat, zda byl původní letoun tak pevný, aby to odpovídalo současným předpisům, dále abychom dodrželi správnou polohu těžiště, prostě aby to pak dobře létalo, a v neposlední řadě smontovat a zprovoznit originální americký motor Warner Scarab o výkonu 145 k, který byl zakoupen v rozebraném stavu a musel být sestaven a odzkoušen," řekl Handlík.
Stavbu financuje Historical Flying Club, jehož členové přispívají na stavbu letadel Nadačního fondu letadla Metoda Vlacha a pro letecké muzeum. Práce na replice válečné stíhačky vyšly bez leteckého motoru, který koupil a zprovoznil Handlík, na tři miliony korun. Hlavní části se stavěly v dílně Petra Taxe v Praze. "Tam na letounu pracovali tři lidé a v Mladé Boleslavi později další tři lidé," doplnil Handlík.
Letounů Sopwith Triplane bylo v továrně Sopwith vyrobeno 130, další dodala firma Oakley. Původně byly určeny pro Royal Flying Corps, ale některé se dostaly k Royal Naval Service a do francouzského námořnictva. Do bojů byly nasazeny od února 1917. "Dnes létá jen jedna přesná replika tohoto zajímavého letounu postavená podle původní dokumentace v Anglii na letišti Shuttleworth," doplnil Handlík.
dkl sd - sdílejte článek
Následuje: Po požáru elektrovozu chce Korea vyžadovat zveřejňování značky baterií
Soul 8. srpna (ČTK) - Jižní Korea hodlá nařídit výrobcům elektrovozů, aby zveřejňovali značku baterií, které v nich používají. Jde o bezpečnostní požadavek poté, co se minulý týden vznítilo elektroauto v podzemních garážích a požár způsobil rozsáhlé škody, informovala dnes agentura Reuters s odvoláním na místní tisk. Ministerstvo dopravy má v úmyslu změnit zákony tak, aby automobilky musely uvádět výrobce baterií, uvedl deník Čoson Ilbo a citoval nejmenovaného ministerského úředníka. V současné době musí výrobci automobilů v Jižní Koreji zveřejňovat jisté informace o vozidlech, včetně velikosti a spotřeby paliva, ale pouze omezené údaje o bateriích, jako je například kapacita, a nemusí uvádět výrobce, dodal deník. Minulý týden se podle médií v podzemní garáži v jihokorejském městě Inčchon vznítil elektrický sedan Mercedes-Benz s bateriemi vyrobenými čínskou společností Farasis Energy. Požár, jehož likvidace trvala více než osm hodin, poškodil asi 140 aut a 23 lidí bylo hospitalizováno poté, co se nadýchali kouře, uvedla tisková agentura Jonhap. Společnost Mercedes-Benz Korea v prohlášení uvedla, že incident bere velmi vážně a hodlá spolupracovat s úřady při zjišťování příčiny. (pokračování...)
Soul 8. srpna (ČTK) - Jižní Korea hodlá nařídit výrobcům elektrovozů, aby zveřejňovali značku baterií, které v nich používají. Jde o bezpečnostní požadavek poté, co se minulý týden vznítilo elektroauto v podzemních garážích a požár způsobil rozsáhlé škody, informovala dnes agentura Reuters s odvoláním na místní tisk. Ministerstvo dopravy má v úmyslu změnit zákony tak, aby automobilky musely uvádět výrobce baterií, uvedl deník Čoson Ilbo a citoval nejmenovaného ministerského úředníka. V současné době musí výrobci automobilů v Jižní Koreji zveřejňovat jisté informace o vozidlech, včetně velikosti a spotřeby paliva, ale pouze omezené údaje o bateriích, jako je například kapacita, a nemusí uvádět výrobce, dodal deník. Minulý týden se podle médií v podzemní garáži v jihokorejském městě Inčchon vznítil elektrický sedan Mercedes-Benz s bateriemi vyrobenými čínskou společností Farasis Energy. Požár, jehož likvidace trvala více než osm hodin, poškodil asi 140 aut a 23 lidí bylo hospitalizováno poté, co se nadýchali kouře, uvedla tisková agentura Jonhap. Společnost Mercedes-Benz Korea v prohlášení uvedla, že incident bere velmi vážně a hodlá spolupracovat s úřady při zjišťování příčiny. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'V leteckém muzeum v M.Boleslavi vrcholí práce na replice anglického trojplošníku' je zařazena do kategorií Kultura (kul) - Doprava (dpr) - Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024080702035|511025. Vydána 08.08.2024 8:36:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'V leteckém muzeum v M.Boleslavi vrcholí práce na replice anglického trojplošníku' je zařazena do kategorií Kultura (kul) - Doprava (dpr) - Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024080702035|511025. Vydána 08.08.2024 8:36:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.