Češi více volí vánoční dekorace ze dřeva či skla a také chytré osvětlení
Praha 22. prosince (ČTK) - Češi čím dál více upřednostňují vánoční dekorace ze dřeva, skla či papíru před plastovými výrobky. Větší zájem je také o chytré osvětlení, které lze ovládat přes mobilní telefon. Vyplývá to z odpovědí obchodníků na dotazy ČTK. Někteří evidují vyšší zájem o dekorace než loni, například na on-line srovnávači Heureka.cz nárůst u vánočních ozdob a osvětlení činí zhruba desetinu. Věrni Češi podle obchodníků zůstávají barevným kombinacím. Letošním Vánocům opět dominují zlatá, červená, zelená a stříbrná.
"Z udržitelných materiálů jednoznačně vede dřevo před papírem. Už několik let je stálicí dřevěný louskáček – ať už jako svícen, nebo ozdoba na stromeček," řekl ČTK obchodní ředitel Bonami Martin Ostradecký. Větší zájem o materiály, které jsou šetrnější k přírodě, eviduje také řetězec Asko-Nábytek. Oblibě se podle marketingové ředitelky Andrey Štěpánové těší například papírové řetězy.
"Česká veřejnost začíná více preferovat domácí a rukodělné výrobky," řekla ČTK spolumajitelka tuzemské sklárny Koulier Kateřina Šrámková. Nakupovat vánoční ozdoby podle ní lidé začali už v září, největší poptávka je po přírodních motivech. "Stále vládne klasika - červená, zelená, bílá, zlatá, stříbrná. Kupodivu se ale více začaly prodávat modré ozdoby, více než v předchozích letech," doplnila.
V listopadu prodejce Datart evidoval 30procentní nárůst poptávky po vánočním osvětlení a dekoracích, uvedla mluvčí Petra Psotková. "Zákazníci stále více oceňují chytré funkce vánočního osvětlení. Produkty, které lze ovládat přes mobilní aplikace, umožňují přizpůsobit barvy, intenzitu světla a v mnoha případech i synchronizaci s hudbou," řekla. Za vánoční dekorace podle ní Češi průměrně utrácí stovky korun.
Zájem o umělé vánoční stromky stoupl na on-line srovnávači Heureka.cz za posledních 30 dní téměř trojnásobně. Ještě větší je nárůst u vánočních věnců.
"Co se týče vánočních dekorací a stromečků, ukazuje se, že Češi jsou fanoušky stromků vysokých přes dva metry a také vlastnoručně vyráběných ozdob. Mezi umělými stromky nejčastěji vybírají ty čistě zelené," uvedla za on-line tržiště Allegro.cz Tereza Copers. Vánoční osvětlení podle ní lidé vybírají hlavně v bílých nebo žlutých tónech, barevná světýlka nejsou v takové oblibě, dodala.
Češi jsou ve výběru vánočních ozdob spíše konzervativní, uvedl za Bonami Ostradecký. "Světové trendy nás spíše míjejí. Nejlépe se prodávaly ozdoby s nádechem nostalgie nebo produkty skandinávských značek," řekl. Ve srovnání s jinými státy, například Německem, Češi za vánoční ozdoby podle Štěpánové z Asko-Nábytek utrácejí méně. "Ale stále roste zájem o kvalitní a trvanlivé kousky. Při výběru lidé kladou důraz na vizuální dojem, odolnost a stále více i na ekologickou stránku produktů," uvedla.
mib rdo - sdílejte článek
Následuje: Křišťálový chrám v Kunraticích u Cvikova nabízí prostor k rozjímání a inspiraci
Kunratice u Cvikova (Českolipsko) 22. prosince (ČTK) - Prostor k rozjímání a vánoční inspiraci nabízí v předvánočním období Křišťálový chrám v Kunraticích u Cvikova na Českolipsku. V nové společné expozici Křišťálový les se spojili Sklárny Pačinek a liberecký výrobce vánočních ozdob a dekorací Decor by Glassor. V kostele je 15 ozdobených vánočních stromků, první vítá návštěvníky u vchodu, 12 jich lemuje uličku a dva jsou před oltářem, řekl ČTK umělecký manažer Pačinkovy sklárny David Sobotka. "Stromečky jsou ozdobeny skleněnými vánočními ozdobami a pod nimi jsou dekorace firmy Decor by Glassor. Jsou to čtyři kolekce skleněných vánočních ozdob a k nim přidané nápojové dekorativní sklo vyrobené ve stejných dekorech, jako jsou ozdoby," doplnila za Glassor Klára Hovorková. Nápojové sklo a další dekorace se stejnými motivy jako na ozdobách jsou letošní novinkou liberecké firmy, na níž spolupracovala mimo jiné s novoborskou sklárnou Crystalex. Kromě jiného mohou návštěvníci Křišťálového chrámu vidět na stromcích ozdoby z kolekce Ladovy Vánoce. Spojily se v nich tradiční české ozdoby s legendárními Ladovými ilustracemi, které zachycují idylické vesnické scény, zimní krajiny a české vánoční tradice. K vidění jsou i kolekce Jmelí a Cesmína, Mrazivá něžnost nebo minimalistická Let it Slow. Součástí svátečně laděné expozice je také vánoční tabule plná sklářských skvostů z Pačinkovy dílny a druhá s vázami a sklenicemi z Crystalexu, vytvořenými speciálně pro letošní sezonu. (pokračování...)
Kunratice u Cvikova (Českolipsko) 22. prosince (ČTK) - Prostor k rozjímání a vánoční inspiraci nabízí v předvánočním období Křišťálový chrám v Kunraticích u Cvikova na Českolipsku. V nové společné expozici Křišťálový les se spojili Sklárny Pačinek a liberecký výrobce vánočních ozdob a dekorací Decor by Glassor. V kostele je 15 ozdobených vánočních stromků, první vítá návštěvníky u vchodu, 12 jich lemuje uličku a dva jsou před oltářem, řekl ČTK umělecký manažer Pačinkovy sklárny David Sobotka. "Stromečky jsou ozdobeny skleněnými vánočními ozdobami a pod nimi jsou dekorace firmy Decor by Glassor. Jsou to čtyři kolekce skleněných vánočních ozdob a k nim přidané nápojové dekorativní sklo vyrobené ve stejných dekorech, jako jsou ozdoby," doplnila za Glassor Klára Hovorková. Nápojové sklo a další dekorace se stejnými motivy jako na ozdobách jsou letošní novinkou liberecké firmy, na níž spolupracovala mimo jiné s novoborskou sklárnou Crystalex. Kromě jiného mohou návštěvníci Křišťálového chrámu vidět na stromcích ozdoby z kolekce Ladovy Vánoce. Spojily se v nich tradiční české ozdoby s legendárními Ladovými ilustracemi, které zachycují idylické vesnické scény, zimní krajiny a české vánoční tradice. K vidění jsou i kolekce Jmelí a Cesmína, Mrazivá něžnost nebo minimalistická Let it Slow. Součástí svátečně laděné expozice je také vánoční tabule plná sklářských skvostů z Pačinkovy dílny a druhá s vázami a sklenicemi z Crystalexu, vytvořenými speciálně pro letošní sezonu. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Češi více volí vánoční dekorace ze dřeva či skla a také chytré osvětlení' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024121904238|512604. Vydána 22.12.2024 8:50:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Češi více volí vánoční dekorace ze dřeva či skla a také chytré osvětlení' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2024121904238|512604. Vydána 22.12.2024 8:50:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.