Jednání italské vlády a UniCredit o prodeji Monte dei Paschi zkrachovalo
Řím 24. října 2021 (ČTK) - Italská vláda a banka UniCredit se nedohodly ohledně prodeje částí finančního ústavu Banca Monte dei Paschi di Siena. Informovaly o tom dnes dotyčné strany ve společném prohlášení. Italské ministerstvo hospodářství a financí a UniCredit se neshodly, pokud jde o finanční injekci státu do Monte dei Paschi a na částech, které by přešly pod UniCredit, napsala agentura Bloomberg s odvoláním na obeznámené zdroje.
"UniCredit a ministerstvo hospodářství a financí oznamují, že jednání o akvizici vymezené části Banca Monte dei Paschi di Siena nebudou - navzdory dřívější snaze obou stran - pokračovat," uvedly aktéři jednání v dnešním prohlášení.
Monte dei Paschi je nejstarší bankou na světě. Italská vláda firmu v roce 2017 zachránila před bankrotem a v současnosti v ní vlastní podíl zhruba 64 procent. Záchrana stála vládu 5,4 miliardy eur (138,7 miliardy Kč). Řím se s Bruselem dříve dohodl, že banku do dubna 2022 zprivatizuje.
UniCredit, druhá největší italská banka, se dohodla na konci července, že vstoupí do exkluzivního jednání s vládou. Ministerstvo hospodářství a financí mělo v úmyslu předběžnou dohodu uzavřít do konce roku. V červenci se podle zdrojů zúčastněné strany smluvily, že dohoda bude kapitálově neutrální - mělo dojít k výměně akcií Monte dei Paschi za akcie UniCredit v neupřesněném poměru. UniCredit měl pomoci Monte dei Pachi zvýšit zisk.
Největším sporným bodem dosavadních jednání byla výše kapitálu, který Monte dei Paschi potřebovala před převodem na UniCredit. Podle jednoho ze zdrojů UniCredit předložila požadavky na rekapitalizační balíček - na obnovení kapitálové rezervy a pokrytí nákladů spojených s snižováním stavu - více než sedm miliard eur. Tuto sumu ministerstvo hospodářství a financí považovalo za příliš vysokou. Je to přibližně třikrát více, než činil původní odhad ministerstva.
Řím nyní bude muset získat souhlas Bruselu, aby mohl do Monte dei Paschi vložit další peníze. Plán na snížení státního podílu v bance nemá. Bude také muset vyjednat novou dohodu s evropskými orgány o svém odchodu Monte dei Paschi. Banka se sídlem v Sieně nyní zaměstnává kolem 21.000 lidí.
lsk ml
- sdílejte článek
Následuje: Nejčastěji napodobovanou značkou hackery je Microsoft
Praha 24. října (ČTK) - Nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových podvodech, které cílí na osobní údaje, byl ve třetím čtvrtletí Microsoft s podílem 29 procent. Proti předchozímu čtvrtletí to ale znamená pokles o 16 procentních bodů. Podvody často souvisí s koronavirovou pandemií a hackeři se zaměřují na zaměstnance pracující na dálku. Na druhém místě skončil s 13 procenty Amazon, který přeskočil o čtyři procentní body společnost DHL. Vyplývá to z analýzy bezpečnostní firmy Check Point. "Kyberzločinci se snaží neustále vylepšovat své techniky a zefektivnit krádeže osobních údajů. K tomu často využívají zprávy napodobující známé značky. Letos poprvé se sociální média stala jednou ze tří nejčastěji zneužívaných kategorií, což souvisí i s nárůstem on-line komunikace v důsledku koronavirové pandemie," uvedl regionální ředitel Check Pointu Peter Kovalčík. V první desítce se objevily značky WhatsApp, LinkedIn a Facebook Při útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. (pokračování...)
Praha 24. října (ČTK) - Nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových podvodech, které cílí na osobní údaje, byl ve třetím čtvrtletí Microsoft s podílem 29 procent. Proti předchozímu čtvrtletí to ale znamená pokles o 16 procentních bodů. Podvody často souvisí s koronavirovou pandemií a hackeři se zaměřují na zaměstnance pracující na dálku. Na druhém místě skončil s 13 procenty Amazon, který přeskočil o čtyři procentní body společnost DHL. Vyplývá to z analýzy bezpečnostní firmy Check Point. "Kyberzločinci se snaží neustále vylepšovat své techniky a zefektivnit krádeže osobních údajů. K tomu často využívají zprávy napodobující známé značky. Letos poprvé se sociální média stala jednou ze tří nejčastěji zneužívaných kategorií, což souvisí i s nárůstem on-line komunikace v důsledku koronavirové pandemie," uvedl regionální ředitel Check Pointu Peter Kovalčík. V první desítce se objevily značky WhatsApp, LinkedIn a Facebook Při útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Jednání italské vlády a UniCredit o prodeji Monte dei Paschi zkrachovalo' je zařazena do kategorií Finance (fin) - Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol) - Firmy (efm). ID zprávy: T2021102405061|501393. Vydána 24.10.2021 18:18:06. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Jednání italské vlády a UniCredit o prodeji Monte dei Paschi zkrachovalo' je zařazena do kategorií Finance (fin) - Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol) - Firmy (efm). ID zprávy: T2021102405061|501393. Vydána 24.10.2021 18:18:06. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.