Nejčastěji napodobovanou značkou hackery je Microsoft
Praha 24. října 2021 (ČTK) - Nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových podvodech, které cílí na osobní údaje, byl ve třetím čtvrtletí Microsoft s podílem 29 procent. Proti předchozímu čtvrtletí to ale znamená pokles o 16 procentních bodů. Podvody často souvisí s koronavirovou pandemií a hackeři se zaměřují na zaměstnance pracující na dálku. Na druhém místě skončil s 13 procenty Amazon, který přeskočil o čtyři procentní body společnost DHL. Vyplývá to z analýzy bezpečnostní firmy Check Point.
Vždy také doporučujeme nakládat se svými osobními údaji velmi obezřetně a vždy si dvakrát rozmyslet, než otevřete přílohu e-mailu nebo kliknete na nějaký odkaz. Zejména pokud se jedná o e-maily od společností Amazon, Microsoft nebo DHL, kde hrozí největší riziko falešných zpráv. Aktuálně je potřeba dávat také pozor na podvodné zprávy napodobující sociální média, jako jsou Facebook nebo WhatsApp...
"Kyberzločinci se snaží neustále vylepšovat své techniky a zefektivnit krádeže osobních údajů. K tomu často využívají zprávy napodobující známé značky. Letos poprvé se sociální média stala jednou ze tří nejčastěji zneužívaných kategorií, což souvisí i s nárůstem on-line komunikace v důsledku koronavirové pandemie," uvedl regionální ředitel Check Pointu Peter Kovalčík. V první desítce se objevily značky WhatsApp, LinkedIn a Facebook
Při útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web šíří e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných webových stránek či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web často také obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací.
Jednotlivé značky podle expertů mohou v boji s napodobováním bohužel udělat jen velmi málo. Uživatelé by proto měli věnovat pozornost překlepům, názvu domén, špatným datům nebo jiným podezřelým detailům. "Vždy také doporučujeme nakládat se svými osobními údaji velmi obezřetně a vždy si dvakrát rozmyslet, než otevřete přílohu e-mailu nebo kliknete na nějaký odkaz. Zejména pokud se jedná o e-maily od společností Amazon, Microsoft nebo DHL, kde hrozí největší riziko falešných zpráv. Aktuálně je potřeba dávat také pozor na podvodné zprávy napodobující sociální média, jako jsou Facebook nebo WhatsApp," dodal Kovalčík.
jsa ktp
- sdílejte článek
Následuje: Dražba 11 Picassových děl v Las Vegas vynesla přes 100 milionů dolarů
Las Vegas 24. října (ČTK) - Za téměř 110 milionů dolarů (2,4 miliardy Kč) se v noci na dnešek vydražilo 11 děl španělského malíře Pabla Picassa, která byla dosud vystavovaná v restauraci hotelu v Las Vegas. Jeden z nabízených obrazů se prodal za více než 40 milionů dolarů, informovala zpravodajská společnost BBC. Dražba se konala dva dny před 140. výročím narození jednoho z největších umělců 20. století. V nabídce bylo v sobotu večer místního času devět Picassových obrazů a dva kusy keramiky reprezentující více než 50 let umělcovy tvorby. Díla ze sbírky společnosti MGM Resorts, která provozuje kasina a hotely, byla více než 20 let k vidění v "Picassově restauraci" v hotelu Bellagio. Provozovatel se je nyní rozhodl prodat s tím, že mu dražba pomůže zvýšit různorodost umělecké sbírky. Nejdražší položkou se stal obraz z roku 1938 s názvem Žena s červeno-oranžovým baretem. (pokračování...)
Las Vegas 24. října (ČTK) - Za téměř 110 milionů dolarů (2,4 miliardy Kč) se v noci na dnešek vydražilo 11 děl španělského malíře Pabla Picassa, která byla dosud vystavovaná v restauraci hotelu v Las Vegas. Jeden z nabízených obrazů se prodal za více než 40 milionů dolarů, informovala zpravodajská společnost BBC. Dražba se konala dva dny před 140. výročím narození jednoho z největších umělců 20. století. V nabídce bylo v sobotu večer místního času devět Picassových obrazů a dva kusy keramiky reprezentující více než 50 let umělcovy tvorby. Díla ze sbírky společnosti MGM Resorts, která provozuje kasina a hotely, byla více než 20 let k vidění v "Picassově restauraci" v hotelu Bellagio. Provozovatel se je nyní rozhodl prodat s tím, že mu dražba pomůže zvýšit různorodost umělecké sbírky. Nejdražší položkou se stal obraz z roku 1938 s názvem Žena s červeno-oranžovým baretem. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Nejčastěji napodobovanou značkou hackery je Microsoft' je zařazena do kategorií Telekomunikace a IT (pit) - Kriminalita a právo (zak). ID zprávy: T2021102203739|501392. Vydána 24.10.2021 8:12:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Nejčastěji napodobovanou značkou hackery je Microsoft' je zařazena do kategorií Telekomunikace a IT (pit) - Kriminalita a právo (zak). ID zprávy: T2021102203739|501392. Vydána 24.10.2021 8:12:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.