V Hradištku tisknou známky s portrétem slovenského prezidenta Pellegriniho
Hradištko (u Prahy) 22. května (ČTK) - V tiskárně ve středočeském Hradištku začal tisk poštovní známky s portrétem nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho. Oproti těm minulým bude o něco větší a kulatá, nikoliv hranatá, a všechny budou samolepicí. Tiskárna vytiskne 20.000 archů po šesti známkách, tedy 120.000 známek. Lidé si je budou moci koupit od 15. června, v den inaugurace nového prezidenta, který v čele Slovenska vystřídá Zuzanu Čaputovou. ČTK to dnes řekli Martin Vančo, výkonný manažer odboru Poštovej filatelistickej služby a Poštového múzea Slovenské pošty, a Jaroslav Štefek, ředitel a jednatel vítěze tendru na tisk Tiskárny Hradištko. Tiskárna pro Slovenskou poštu tiskne všechny známky, stejně tak pro tu českou.
'Portrét jsme měli z Tiskové agentury Slovenské republiky (TASR), kde probíhalo oficiální focení. Portrétů bylo víc, ale pan prezident si vybral tu podobu, se kterou pracujeme. Protože je to mladý člověk, tak jsme známku chtěli zatraktivnit moderními technologiemi i samotným tvarem známky, který ještě nikdy nebyl použit,' řekl Vančo.
Připraveny byly dva návrhy, kdy jeden byl vytvořen v TASR a druhý udělal slovenský rytec a výtvarník Martin Činovský, čímž se podle Vanča spojilo moderní a tradiční. 'Pan prezident byl u nás na poště dvakrát a na tvorbě známky mu záleželo. Pracuji na poště 17 let a toto je poprvé, kdy byl prezident u nás a aktivně a s dobrým vkusem se zapojil,' řekl Vančo.
Nyní bude vytištěno 120.000 známek. Formátově je největší ze slovenských prezidentských známek, a to s průměrem 4,5 centimetru. Druhou největší měl Ivan Gašparovič, která měřila dvakrát tři centimetry.
'Známka je vytištěna pětibarevným ofsetem ve velmi vysokém rozlišení. Kombinujeme velmi těžkou tiskařskou disciplínu, která se jmenuje triplex, je to unikátní skládání černých barev dohromady, které jsme si tady vyvinuli,' řekl Štefek.
Tiskaři vytvořili osm různě černých fotografií, které skládali dohromady, až vítězné tři dali dohromady a vznikla prezidentská známka. Nakonec zvolili dvě černé a jednu šedomodrou. Na známce jsou kromě nich ještě dvě heraldické barvy, tedy červená s modrou. 'Symbolicky bílou barvu dotváří límeček pana prezidenta, takže vzniká trikolóra,' řekl Štefek.
Známka je vytištěna na samolepicím papíru, který ale není podobný obyčejné samolepce. Obsahuje řadu ochranných prvků a lepicí vrstva je udělána tak, aby sběratelé, pokud budou chtít známku odlepit, ji mohli odstranit nad párou, lepicí vrstva zůstane na obálce a známka od ní bez poškození 'odskočí'.
Výtvarný návrh schválil Pellegrini tento týden v pondělí. Tiskaři v pondělí v noci připravili technická data a v úterý udělali technické zkoušky všech možných černých plátů. 'Zítra (ve čtvrtek) bude do večera známka vytištěna a předpokládám, že příští týden bychom ji měli expedovat,' řekl Štefek.
Pro sběratele vytvoří Slovenská pošta obálku prvního dne, takzvanou the first day cover, kde bude známka nalepena s přítiskem, a vyrobí pamětní list, kde bude nalepena i s červenou pečetí. 'Ještě máme připravenu specialitu, že s panem prezidentem uděláme autogramiádu této emise známek,' řekl Vančo. Ta se uskuteční buď 19., nebo 20. června v Banské Bystrici. Samotná známka vyjde v den inaugurace, tedy 15. června.
Pellegrini vyhrál letos v dubnu rozhodující kolo přímých voleb nového prezidenta země se ziskem 53,12 procenta hlasů. Porazil diplomata Ivana Korčoka, kterého podpořilo 46,87 procenta voličů. Volební účast dosáhla 61,14 procenta, vyšší byla pouze v roce 1999, kdy Slováci poprvé volili hlavu státu přímo.
brn hj - sdílejte článek
Následuje: Analýza: Dvojí zdanění výnosů z dividend investorům způsobuje milionové ztráty
Praha 22. května (ČTK) - Popularita zahraničních akcií mezi českými investory roste, ale dvojí zdanění výnosů z dividend jim způsobuje každoročně ztráty v milionech korun. Vyplývá to z analýzy poradenské společnosti RSM, kterou má ČTK k dispozici. Zatímco tuzemské dividendy podléhají 15procentní dani, ty zahraniční jsou podle ní zdaněny dvakrát, což je obtížné refundovat kvůli byrokratickým překážkám a nejednotným postupům v různých zemích. Zahraniční dividendy jsou vyplácené po předchozím zdanění u zdroje, a to lokální sazbou daně. Ani tak se však nevyhnou následné 15procentní české dani. Cesta k její refundaci je však natolik byrokraticky spletitá, že ji málokdo zvládne sám a selhávají na ní i běžní účetní. Trh není harmonizovaný a zamezení dvojímu zdanění podléhá bilaterálním smlouvám jednotlivých států. Pro každý stát funguje zcela jiný postup a z něj vyplývající nutnost jednat s lokálními úřady ze země emitenta, uvedla RSM. Odhadnout, kolik právnických nebo fyzických osob se nakonec dvojímu zdanění nevyhne, není podle RSM jednoduché. Až polovina klientů, kteří s prosbou o pomoc přichází, původně netušilo, že takový problém existuje. Část klientů pak přiznává, že s ohledem na byrokratickou složitost na zamezení dvojího zdanění rezignovala. (pokračování...)
Praha 22. května (ČTK) - Popularita zahraničních akcií mezi českými investory roste, ale dvojí zdanění výnosů z dividend jim způsobuje každoročně ztráty v milionech korun. Vyplývá to z analýzy poradenské společnosti RSM, kterou má ČTK k dispozici. Zatímco tuzemské dividendy podléhají 15procentní dani, ty zahraniční jsou podle ní zdaněny dvakrát, což je obtížné refundovat kvůli byrokratickým překážkám a nejednotným postupům v různých zemích. Zahraniční dividendy jsou vyplácené po předchozím zdanění u zdroje, a to lokální sazbou daně. Ani tak se však nevyhnou následné 15procentní české dani. Cesta k její refundaci je však natolik byrokraticky spletitá, že ji málokdo zvládne sám a selhávají na ní i běžní účetní. Trh není harmonizovaný a zamezení dvojímu zdanění podléhá bilaterálním smlouvám jednotlivých států. Pro každý stát funguje zcela jiný postup a z něj vyplývající nutnost jednat s lokálními úřady ze země emitenta, uvedla RSM. Odhadnout, kolik právnických nebo fyzických osob se nakonec dvojímu zdanění nevyhne, není podle RSM jednoduché. Až polovina klientů, kteří s prosbou o pomoc přichází, původně netušilo, že takový problém existuje. Část klientů pak přiznává, že s ohledem na byrokratickou složitost na zamezení dvojího zdanění rezignovala. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'V Hradištku tisknou známky s portrétem slovenského prezidenta Pellegriniho' je zařazena do kategorií Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Telekomunikace a IT (pit) - Slovenika (slo). ID zprávy: T2024052204402|510137. Vydána 22.05.2024 14:26:03. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'V Hradištku tisknou známky s portrétem slovenského prezidenta Pellegriniho' je zařazena do kategorií Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Telekomunikace a IT (pit) - Slovenika (slo). ID zprávy: T2024052204402|510137. Vydána 22.05.2024 14:26:03. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
Profimédia
Profimedia nabízí uživatelům snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historické, reportáže, umění, hudba, filmové záběry. Profimedia nabízí své fotografie ve třinácti zemích střední a jihovýchodní Evropy.