Kandidující uskupení v hradeckém kraji zacílí na voliče v ulicích i na sítích
Hradec Králové 18. srpna (ČTK) - Kampaň před krajskými volbami v Královéhradeckém kraji se nese v poklidu. Hlavními programovými tématy jsou bytová politika, doprava, zdravotnictví a sociální oblast. Ve finále kampaně kandidující uskupení osloví voliče v ulicích i na sociálních sítích, vyplynulo z ankety ČTK. Volby do zastupitelstev krajů se budou konat 20. a 21. září společně s volbami do třetiny Senátu.
Ale není to třeba vyčerpat vše. Ve finále kampaně se zaměříme na kvalitu kandidátů, jejich znalosti a zkušenosti a prvotřídnost a komplexnost programu pro náš kraj...
Policie v kraji ke 14. srpnu neeviduje žádné narušení předvolební kampaně například v podobě ničení billboardů, plakátů či výtržností na předvolebních akcích.
V krajských volbách v kraji kandiduje 13 politických subjektů. Z toho je osm koalic, tři politické strany a dvě politická hnutí. V minulých volbách v roce 2020 v kraji usilovalo o zvolení do zastupitelstva 12 subjektů, v zastupitelstvu usedlo sedm z nich.
Lídrem koalice Silní lídři pro kraj složené z ODS, KDU-ČSL a Východočechů je současný hejtman Martin Červíček (ODS). V programu bude koalice klást důraz na rozvoj silniční sítě, zdravotnictví a sociální oblast. Předpokládaný objem finančních prostředků vynaložených za koalici na kampaň je asi šest milionů korun. Doposud bylo vynaložena zhruba polovina, sdělil ČTK mluvčí koalice Silní lídři pro kraj Patrik Šiml.
V závěru kampaně chce koalice také vysvětlovat voličům, že mezi krajskými a parlamentními volbami je z hlediska dopadu na každodenní život lidí rozdíl, což si podle hejtmana Červíčka mnozí neuvědomují. "Tyto dvě úrovně je ale důležité oddělovat. Krajské volby, respektive jejich výsledek, mnohem více ovlivňuje každodenní život občanů než 'velká' politika na celostátní úrovni. Krajská politika má možnost rychleji reagovat na vzniklé problémy, potřeby i s ohledem na konkrétní regionální specifika," řekl ČTK Červíček.
Koalici hnutí STAN, strany TOP 09, Hradeckého demokratického klubu (HDK) a strany LES vede do voleb náměstek hejtmana pro ekonomiku Rudolf Cogan (STAN). V programu bude Čtyřkoalice klást důraz na rozvoj silniční sítě, chce více investovat do školství, cestování mladých lidí podpoří zavedením bezplatného vstupného pro studenty z EU do vědeckých a kulturních institucí a regionálnímu rozvoji chce pomoci novým využitím brownfieldů a vznikem inovačního centra. Na předvolební kampaň počítá Čtyřkoalice s výdaji do 3,5 milionu Kč. "Ale není to třeba vyčerpat vše. Ve finále kampaně se zaměříme na kvalitu kandidátů, jejich znalosti a zkušenosti a prvotřídnost a komplexnost programu pro náš kraj," sdělil ČTK Cogan.
Koalici STAČILO! vytvořily KSČM a Česká strana národně sociální, lídrem kandidátky je Lubomír Štěpán. "Kampaň koalice STAČILO! pro volby do zastupitelstev krajů i Senátu PČR je řízena centrálně a počítáme s celkovým rozpočtem nepřesahujícím 15 milionů korun. V ostré části kampaně, ve které využijeme většiny outdoorových prostředků, se zaměříme především na negativní dopady asociální politiky vlády Petra Fialy a jeho pohůnků v krajích,“ uvedl pro ČTK mluvčí KSČM a koalice STAČILO! Roman Roun.
Koalice HLAS samospráv – pro spravedlivý rozvoj Královéhradeckého kraje, kterou tvoří SOCDEM, Společně pro kraj (SPROK) a Rozvíjíme Hradec, bude v programu klást důraz na prosazování zájmů samospráv včetně spolků. Ve zdravotnictví bude koalice v čele s bývalým hejtmanem a nynějším starostou Rokytnice v Orlických horách Jiřím Štěpánem (SOCDEM) chtít zlepšit dostupnost zdravotní péče, v dopravě zvýšit prostředky na opravy silnic a dopravní infrastrukturu řešit jako celek. Mezi prioritami koalice je i dostupnost bydlení a rovnoměrný rozvoj regionů kraje, vyplynulo z vyjádření koalice.
Královéhradecké hnutí ANO má rozpočet kampaně okolo dvou milionů korun a utraceno má asi 70 procent. "Naše finální kampaň bude primárně o kontaktní kampani mezi lidmi a bude podpořena mediálně a na sociálních sítích," sdělila ČTK krajská manažerka hnutí ANO pro Královéhradecký kraj Darina Kricnarová. Hnutí ANO do voleb povede starosta Hronova na Náchodsku a krajský zastupitel Petr Koleta (ANO).
Na předvolební kampaň Piráti v kraji plánují vynaložit 1,5 milionu korun, zhruba stejně jako před minulými krajskými volbami. Z plánovaného rozpočtu dosud utratili asi 150.000 korun. Jedničkou Pirátů se stal první náměstek hejtmana Pavel Bulíček.
ku kš - sdílejte článek
Následuje: Tématům předvolebních kampaní dominuje na Vysočině zdravotnictví
Jihlava 18. srpna (ČTK) - Politické subjekty na Vysočině chtějí voliče před krajskými volbami oslovovat především tématy týkajícími se zdravotnictví či dopravy. V kampani se zaměřují i na podporu rodin, zemědělství či školství. Do kampaně jsou připraveni dát až několik milionů korun. Voličům se zatím kandidáti představují především z plakátů či billboardů, začínají ale už také s kontaktní kampaní, zjistila ČTK. Krajské volby se uskuteční 20 a 21. září. V pátek zahájili kampaň Starostové pro Vysočinu (STAN a SNK-ED), lídrem jejich kandidátky s 50 jmény je Adam Joura (STAN). "Zásadním tématem, na které se chceme zaměřit, je doprava. Stav silnic na řadě míst není dostačující a nápravu beru jako svou prioritu, na které chci začít prvním dnem nástupu do funkce. Systém veřejné dopravy na Vysočině není dotažený a i na něm musíme zapracovat," uvedl Joura. Hnutí se chce věnovat i dostupnosti služeb v okrajových částech kraje a zajištění lékařské péče nebo podpoře péče o životní prostředí. Kampaň vyčíslili Starostové pro Vysočinu na více než dva miliony korun. S obdobnou částkou počítá Sociální demokracie, která do čela kandidátky postavila někdejšího hejtmana Jiřího Běhounka. Prioritou pro SOCDEM je podle jejího krajského předsedy Martina Hyského udržet nemocnici v každém okrese Vysočiny. Chce také dál podporovat fungování ordinací lékařů a zubařů. Kraj na nové ordinace přispívá. "Rovněž cílíme na moderní a kvalitní školství s prioritou technických oborů. Hodláme podporovat místní zemědělce a výrobce lokálních potravin. Je to jedna ze záruk kvalitních potravin, péče o krajinu a vodu v ní a díky zkracování dodavatelských řetězců i snižování negativních ekologických, hospodářských a bezpečnostních dopadů souvisejících s dalekým putováním potravin. Nepřímá i přímá podpora zemědělců je prostě naše další priorita," dodal Hyský. Až tři miliony je připravená dát do kampaně koalice ODS, TOP 09 a Starostů pro občany. Kandidátku Společně se Starosty pro občany, na které je také 50 jmen, vede současný hejtman Vysočiny Vítězslav Schrek (ODS). "Hlavní témata našeho volebním programu jsou obsažena v osmi prioritních oblastech, zaměřených na zdraví, vzdělání, dopravní dostupnost, atraktivitu, bezpečnost, sociální péči, prosperitu a budoucnost regionu," uvedl Schrek. KDU-ČSL, jejímž lídrem je Pavel Janoušek, počítá s náklady na kampaň okolo 3,5 milionu korun. V kampani chce zdůraznit, že bude podporovat záměry zlepšující život na Vysočině mladým rodinám i seniorům. "Je to o tom, že jsme patrioti. Chceme tady vychovávat děti, chceme tady pracovat a chceme tady i prožít důchod," řekl Janoušek ke kampani, kterou lidovci zaměří i na sociální témata. Vedle běžné inzerce a billboardů chtějí lidovci uspořádat v září několik setkání s veřejností. Padesátka kandidátů usiluje o místo v krajském zastupitelstvu také za Piráty, 36 z nich jsou přímo členy České pirátské strany. Pro krajské volby má strana schválený rozpočet 1,7 milionu korun. (pokračování...)
Jihlava 18. srpna (ČTK) - Politické subjekty na Vysočině chtějí voliče před krajskými volbami oslovovat především tématy týkajícími se zdravotnictví či dopravy. V kampani se zaměřují i na podporu rodin, zemědělství či školství. Do kampaně jsou připraveni dát až několik milionů korun. Voličům se zatím kandidáti představují především z plakátů či billboardů, začínají ale už také s kontaktní kampaní, zjistila ČTK. Krajské volby se uskuteční 20 a 21. září. V pátek zahájili kampaň Starostové pro Vysočinu (STAN a SNK-ED), lídrem jejich kandidátky s 50 jmény je Adam Joura (STAN). "Zásadním tématem, na které se chceme zaměřit, je doprava. Stav silnic na řadě míst není dostačující a nápravu beru jako svou prioritu, na které chci začít prvním dnem nástupu do funkce. Systém veřejné dopravy na Vysočině není dotažený a i na něm musíme zapracovat," uvedl Joura. Hnutí se chce věnovat i dostupnosti služeb v okrajových částech kraje a zajištění lékařské péče nebo podpoře péče o životní prostředí. Kampaň vyčíslili Starostové pro Vysočinu na více než dva miliony korun. S obdobnou částkou počítá Sociální demokracie, která do čela kandidátky postavila někdejšího hejtmana Jiřího Běhounka. Prioritou pro SOCDEM je podle jejího krajského předsedy Martina Hyského udržet nemocnici v každém okrese Vysočiny. Chce také dál podporovat fungování ordinací lékařů a zubařů. Kraj na nové ordinace přispívá. "Rovněž cílíme na moderní a kvalitní školství s prioritou technických oborů. Hodláme podporovat místní zemědělce a výrobce lokálních potravin. Je to jedna ze záruk kvalitních potravin, péče o krajinu a vodu v ní a díky zkracování dodavatelských řetězců i snižování negativních ekologických, hospodářských a bezpečnostních dopadů souvisejících s dalekým putováním potravin. Nepřímá i přímá podpora zemědělců je prostě naše další priorita," dodal Hyský. Až tři miliony je připravená dát do kampaně koalice ODS, TOP 09 a Starostů pro občany. Kandidátku Společně se Starosty pro občany, na které je také 50 jmen, vede současný hejtman Vysočiny Vítězslav Schrek (ODS). "Hlavní témata našeho volebním programu jsou obsažena v osmi prioritních oblastech, zaměřených na zdraví, vzdělání, dopravní dostupnost, atraktivitu, bezpečnost, sociální péči, prosperitu a budoucnost regionu," uvedl Schrek. KDU-ČSL, jejímž lídrem je Pavel Janoušek, počítá s náklady na kampaň okolo 3,5 milionu korun. V kampani chce zdůraznit, že bude podporovat záměry zlepšující život na Vysočině mladým rodinám i seniorům. "Je to o tom, že jsme patrioti. Chceme tady vychovávat děti, chceme tady pracovat a chceme tady i prožít důchod," řekl Janoušek ke kampani, kterou lidovci zaměří i na sociální témata. Vedle běžné inzerce a billboardů chtějí lidovci uspořádat v září několik setkání s veřejností. Padesátka kandidátů usiluje o místo v krajském zastupitelstvu také za Piráty, 36 z nich jsou přímo členy České pirátské strany. Pro krajské volby má strana schválený rozpočet 1,7 milionu korun. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Kandidující uskupení v hradeckém kraji zacílí na voliče v ulicích i na sítích' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081404823|511161. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Kandidující uskupení v hradeckém kraji zacílí na voliče v ulicích i na sítích' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081404823|511161. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.