Tématům předvolebních kampaní dominuje na Vysočině zdravotnictví
Jihlava 18. srpna (ČTK) - Politické subjekty na Vysočině chtějí voliče před krajskými volbami oslovovat především tématy týkajícími se zdravotnictví či dopravy. V kampani se zaměřují i na podporu rodin, zemědělství či školství. Do kampaně jsou připraveni dát až několik milionů korun. Voličům se zatím kandidáti představují především z plakátů či billboardů, začínají ale už také s kontaktní kampaní, zjistila ČTK. Krajské volby se uskuteční 20 a 21. září.
Nechceme tranzitní dopravu pod okny domovů obyvatel Vysočiny. Výstavbou obchvatů chceme nejenom posílit bezpečnost, ale i zdraví obyvatel, kteří trpí škodlivými vlivy nadměrné dopravy. Silnice se musí stavět kvalitně, žádné flikování děr, ale velkoplošné opravy...
V pátek zahájili kampaň Starostové pro Vysočinu (STAN a SNK-ED), lídrem jejich kandidátky s 50 jmény je Adam Joura (STAN). "Zásadním tématem, na které se chceme zaměřit, je doprava. Stav silnic na řadě míst není dostačující a nápravu beru jako svou prioritu, na které chci začít prvním dnem nástupu do funkce. Systém veřejné dopravy na Vysočině není dotažený a i na něm musíme zapracovat," uvedl Joura. Hnutí se chce věnovat i dostupnosti služeb v okrajových částech kraje a zajištění lékařské péče nebo podpoře péče o životní prostředí.
Kampaň vyčíslili Starostové pro Vysočinu na více než dva miliony korun. S obdobnou částkou počítá Sociální demokracie, která do čela kandidátky postavila někdejšího hejtmana Jiřího Běhounka. Prioritou pro SOCDEM je podle jejího krajského předsedy Martina Hyského udržet nemocnici v každém okrese Vysočiny. Chce také dál podporovat fungování ordinací lékařů a zubařů. Kraj na nové ordinace přispívá. "Rovněž cílíme na moderní a kvalitní školství s prioritou technických oborů. Hodláme podporovat místní zemědělce a výrobce lokálních potravin. Je to jedna ze záruk kvalitních potravin, péče o krajinu a vodu v ní a díky zkracování dodavatelských řetězců i snižování negativních ekologických, hospodářských a bezpečnostních dopadů souvisejících s dalekým putováním potravin. Nepřímá i přímá podpora zemědělců je prostě naše další priorita," dodal Hyský.
Až tři miliony je připravená dát do kampaně koalice ODS, TOP 09 a Starostů pro občany. Kandidátku Společně se Starosty pro občany, na které je také 50 jmen, vede současný hejtman Vysočiny Vítězslav Schrek (ODS). "Hlavní témata našeho volebním programu jsou obsažena v osmi prioritních oblastech, zaměřených na zdraví, vzdělání, dopravní dostupnost, atraktivitu, bezpečnost, sociální péči, prosperitu a budoucnost regionu," uvedl Schrek.
KDU-ČSL, jejímž lídrem je Pavel Janoušek, počítá s náklady na kampaň okolo 3,5 milionu korun. V kampani chce zdůraznit, že bude podporovat záměry zlepšující život na Vysočině mladým rodinám i seniorům. "Je to o tom, že jsme patrioti. Chceme tady vychovávat děti, chceme tady pracovat a chceme tady i prožít důchod," řekl Janoušek ke kampani, kterou lidovci zaměří i na sociální témata. Vedle běžné inzerce a billboardů chtějí lidovci uspořádat v září několik setkání s veřejností.
Padesátka kandidátů usiluje o místo v krajském zastupitelstvu také za Piráty, 36 z nich jsou přímo členy České pirátské strany. Pro krajské volby má strana schválený rozpočet 1,7 milionu korun. "K tomu jsme spustili dárcovskou výzvu, tzv. fundraising, protože za námi nestojí žádní oligarchové, ale naše síla je v poctivé práci našich lidí," uvedla lídryně kandidátky a nynější náměstkyně hejtmana Hana Hajnová. Kampaň podle ní bude hodně o setkávání se s lidmi, plánované jsou také debaty na aktuální témata. Tématem kampaně je pro Piráty především dostupnost služeb, dobře placená práce na Vysočině, péče o duševní zdraví, čistá energie a životní prostředí a moderní, dostupné vzdělávání.
Hnutí ANO, jehož volebním lídrem je Martin Kukla, slibuje investice, které mají zlepšit regionální ekonomiku a zajistit dostatek pracovních míst. Věnovat se chce také dopravě. "Nechceme tranzitní dopravu pod okny domovů obyvatel Vysočiny. Výstavbou obchvatů chceme nejenom posílit bezpečnost, ale i zdraví obyvatel, kteří trpí škodlivými vlivy nadměrné dopravy. Silnice se musí stavět kvalitně, žádné flikování děr, ale velkoplošné opravy," uvedl Kukla. Podobně jako lidovci, kteří chtějí podporovat výstavbu obecních bytů, chce ANO prosadit výstavbu bytových domů s podporou kraje. Kampaň by měla být podle Kukly především o osobních kontaktech a diskusích s voliči. "Ostrou fázi kampaně spustíme v září," dodal Kukla.
"Jdeme cestou inzerce. Budeme mít plakáty, billboardy, bannery na plotech. A v každém okrese bude jedna velká akce, jedno velké setkání s voliči. To nejdůležitější bude 17. září v 15:00 v Jihlavě na náměstí," řekla krajská šéfka KSČM Helena Vrzalová. KSČM je v kraji s Českou suverenitou sociální demokracie a Českou stranou národně sociální součástí koalice Stačilo. Zdravotnictví bude jedním z hlavních témat i pro koalici Stačilo. Podle Vrzalové bude uskupení mimo jiné pracovat na tom, aby při jihlavské vysoké škole časem fungovala lékařská fakulta. "Je to pro Vysočinu jediné řešení. Pokud mladí odejdou studovat do Brna, do Prahy, tak už se odtud nevrátí. A my tady ty lékaře potřebujeme a potřebujeme si je tady vychovat," dodala Vrzalová. Náklady na kampaň budou asi 300.000 korun.
Koalice SPD, Trikolory a PRO by podle jejího lídra Radka Kotena chtěla řešit i školství, třeba formou pobídek motivujících žáky ke studiu oborů, jejichž absolventi chybějí na trhu práce. Podpoří i výstavbu infrastruktury včetně nových silnic potřebných k vybudování nových bloků jaderné elektrárny v Dukovanech. Podle lídryně kandidátky hnutí Přísaha Karolíny Kubiskové je nutné, aby dostavbu elektrárny dělaly hlavně místní firmy. Mezi priority Přísahy podle Kubiskové patří také podpora mladých rodin, chce vyplácet 10.000 korun za každé narozené dítě. Přísaha podobně jako SPD nebo hnutí Má vlast Čechy, Morava, Slezsko vedou svoji kampaň také s hesly o zastavení klientelismu či korupčních praktik. Hnutí Přísaha předpokládá, že do kampaně dá asi 250.000 korun. U SPD to bude okolo milionu korun.
O 45 míst v krajském zastupitelstvu se na Vysočině budou ucházet kandidáti 13 politických uskupení.
vkr kš - sdílejte článek
Následuje: Předvolební kampaň zahájí většina stran v Libereckém kraji s koncem prázdnin
Liberec 18. srpna (ČTK) - Většina politických subjektů v Libereckém kraji plánuje zahájit ostrou kampaň ke krajským volbám až s koncem letních prázdnin. Už v sobotu ji v Dolánkách u Turnova odstartovali Piráti, v příštím týdnu plánují hlavní volební témata představit Starostové pro Liberecký kraj, kteří v posledních třech volbách v kraji zvítězili. Do kampaně dají podle zjištění ČTK strany miliony korun, největší částku si zřejmě připravili Starostové - sedm milionů. Starostové pro Liberecký kraj představili své kandidáty do krajského zastupitelstva i Senátu už v polovině června. Podle lídra kandidátky - hejtmana Martina Půty, který bude post už potřetí obhajovat, je kampaň hlavně kontaktní. Kandidáty tak mohou lidé potkávat po celé léto na nejrůznějších akcích. Součástí kampaně je oslovování voličů na sociálních sítích. Už v červnu měli Starostové také první část billboardů, upozorňovala na blížící se krajské volby a lákala na méně známé turistické cíle v kraji. Zatím bez výrazných hesel a akcí rozjíždí zvolna svou kampaň do krajských voleb také hnutí ANO, které před čtyřmi lety skončilo v kraji druhé. "Plně se soustředíme na ostrou část kampaně, kterou zahájíme na přelomu srpna a září. Vsázíme na tradiční offline a online komunikační prostředky a budeme akcentovat jak krajská, tak centrální témata," doplnil lídr krajské kandidátky hnutí David Pražák. Na kampaň má hnutí v kraji připravené dva miliony korun, další podrobnosti k ní ale zatím nechce lídr kandidátky prozrazovat. Piráti zahájili ostrou kampaň v sobotu programem v Dolánkách, s voliči se plánují setkávat i dál, oslovují je na sociálních sítích, počítají i s venkovní reklamou. Za kampaň plánují utratit 1,2 milionu korun. "Hlavním tématem je dostupnost veřejných služeb – zejména školství, zdravotnictví, sociálních služeb a veřejné dopravy, a to i v méně rozvinutých částech kraje, energetická soběstačnost a udržitelnost. Chceme, aby se s veřejnými prostředky na jejich zajištění nakládalo férově a transparentně, a aby nekončily kvůli korupci v kapsách několika vyvolených," řekl lídr Zbyněk Miklík. Vládní Spolu, které jde do voleb v Libereckém kraji poprvé, si na kampaň připravilo zhruba stejnou částku jako ANO. (pokračování...)
Liberec 18. srpna (ČTK) - Většina politických subjektů v Libereckém kraji plánuje zahájit ostrou kampaň ke krajským volbám až s koncem letních prázdnin. Už v sobotu ji v Dolánkách u Turnova odstartovali Piráti, v příštím týdnu plánují hlavní volební témata představit Starostové pro Liberecký kraj, kteří v posledních třech volbách v kraji zvítězili. Do kampaně dají podle zjištění ČTK strany miliony korun, největší částku si zřejmě připravili Starostové - sedm milionů. Starostové pro Liberecký kraj představili své kandidáty do krajského zastupitelstva i Senátu už v polovině června. Podle lídra kandidátky - hejtmana Martina Půty, který bude post už potřetí obhajovat, je kampaň hlavně kontaktní. Kandidáty tak mohou lidé potkávat po celé léto na nejrůznějších akcích. Součástí kampaně je oslovování voličů na sociálních sítích. Už v červnu měli Starostové také první část billboardů, upozorňovala na blížící se krajské volby a lákala na méně známé turistické cíle v kraji. Zatím bez výrazných hesel a akcí rozjíždí zvolna svou kampaň do krajských voleb také hnutí ANO, které před čtyřmi lety skončilo v kraji druhé. "Plně se soustředíme na ostrou část kampaně, kterou zahájíme na přelomu srpna a září. Vsázíme na tradiční offline a online komunikační prostředky a budeme akcentovat jak krajská, tak centrální témata," doplnil lídr krajské kandidátky hnutí David Pražák. Na kampaň má hnutí v kraji připravené dva miliony korun, další podrobnosti k ní ale zatím nechce lídr kandidátky prozrazovat. Piráti zahájili ostrou kampaň v sobotu programem v Dolánkách, s voliči se plánují setkávat i dál, oslovují je na sociálních sítích, počítají i s venkovní reklamou. Za kampaň plánují utratit 1,2 milionu korun. "Hlavním tématem je dostupnost veřejných služeb – zejména školství, zdravotnictví, sociálních služeb a veřejné dopravy, a to i v méně rozvinutých částech kraje, energetická soběstačnost a udržitelnost. Chceme, aby se s veřejnými prostředky na jejich zajištění nakládalo férově a transparentně, a aby nekončily kvůli korupci v kapsách několika vyvolených," řekl lídr Zbyněk Miklík. Vládní Spolu, které jde do voleb v Libereckém kraji poprvé, si na kampaň připravilo zhruba stejnou částku jako ANO. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Tématům předvolebních kampaní dominuje na Vysočině zdravotnictví' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081402345|511160. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Tématům předvolebních kampaní dominuje na Vysočině zdravotnictví' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081402345|511160. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.