Zlatovna Zlato Zprávy Politika

Tématům předvolebních kampaní dominuje na Vysočině zdravotnictví

 ČR volby kraje kampaň Vysočina
Ilustrační fotografie. zdroj:istock.com
Jihlava 18. srpna (ČTK) - Politické subjekty na Vysočině chtějí voliče před krajskými volbami oslovovat především tématy týkajícími se zdravotnictví či dopravy. V kampani se zaměřují i na podporu rodin, zemědělství či školství. Do kampaně jsou připraveni dát až několik milionů korun. Voličům se zatím kandidáti představují především z plakátů či billboardů, začínají ale už také s kontaktní kampaní, zjistila ČTK. Krajské volby se uskuteční 20 a 21. září.
Nechceme tranzitní dopravu pod okny domovů obyvatel Vysočiny. Výstavbou obchvatů chceme nejenom posílit bezpečnost, ale i zdraví obyvatel, kteří trpí škodlivými vlivy nadměrné dopravy. Silnice se musí stavět kvalitně, žádné flikování děr, ale velkoplošné opravy...
V pátek zahájili kampaň Starostové pro Vysočinu (STAN a SNK-ED), lídrem jejich kandidátky s 50 jmény je Adam Joura (STAN). "Zásadním tématem, na které se chceme zaměřit, je doprava. Stav silnic na řadě míst není dostačující a nápravu beru jako svou prioritu, na které chci začít prvním dnem nástupu do funkce. Systém veřejné dopravy na Vysočině není dotažený a i na něm musíme zapracovat," uvedl Joura. Hnutí se chce věnovat i dostupnosti služeb v okrajových částech kraje a zajištění lékařské péče nebo podpoře péče o životní prostředí. Kampaň vyčíslili Starostové pro Vysočinu na více než dva miliony korun. S obdobnou částkou počítá Sociální demokracie, která do čela kandidátky postavila někdejšího hejtmana Jiřího Běhounka. Prioritou pro SOCDEM je podle jejího krajského předsedy Martina Hyského udržet nemocnici v každém okrese Vysočiny. Chce také dál podporovat fungování ordinací lékařů a zubařů. Kraj na nové ordinace přispívá. "Rovněž cílíme na moderní a kvalitní školství s prioritou technických oborů. Hodláme podporovat místní zemědělce a výrobce lokálních potravin. Je to jedna ze záruk kvalitních potravin, péče o krajinu a vodu v ní a díky zkracování dodavatelských řetězců i snižování negativních ekologických, hospodářských a bezpečnostních dopadů souvisejících s dalekým putováním potravin. Nepřímá i přímá podpora zemědělců je prostě naše další priorita," dodal Hyský. Až tři miliony je připravená dát do kampaně koalice ODS, TOP 09 a Starostů pro občany. Kandidátku Společně se Starosty pro občany, na které je také 50 jmen, vede současný hejtman Vysočiny Vítězslav Schrek (ODS). "Hlavní témata našeho volebním programu jsou obsažena v osmi prioritních oblastech, zaměřených na zdraví, vzdělání, dopravní dostupnost, atraktivitu, bezpečnost, sociální péči, prosperitu a budoucnost regionu," uvedl Schrek. KDU-ČSL, jejímž lídrem je Pavel Janoušek, počítá s náklady na kampaň okolo 3,5 milionu korun. V kampani chce zdůraznit, že bude podporovat záměry zlepšující život na Vysočině mladým rodinám i seniorům. "Je to o tom, že jsme patrioti. Chceme tady vychovávat děti, chceme tady pracovat a chceme tady i prožít důchod," řekl Janoušek ke kampani, kterou lidovci zaměří i na sociální témata. Vedle běžné inzerce a billboardů chtějí lidovci uspořádat v září několik setkání s veřejností. Padesátka kandidátů usiluje o místo v krajském zastupitelstvu také za Piráty, 36 z nich jsou přímo členy České pirátské strany. Pro krajské volby má strana schválený rozpočet 1,7 milionu korun. "K tomu jsme spustili dárcovskou výzvu, tzv. fundraising, protože za námi nestojí žádní oligarchové, ale naše síla je v poctivé práci našich lidí," uvedla lídryně kandidátky a nynější náměstkyně hejtmana Hana Hajnová. Kampaň podle ní bude hodně o setkávání se s lidmi, plánované jsou také debaty na aktuální témata. Tématem kampaně je pro Piráty především dostupnost služeb, dobře placená práce na Vysočině, péče o duševní zdraví, čistá energie a životní prostředí a moderní, dostupné vzdělávání. Hnutí ANO, jehož volebním lídrem je Martin Kukla, slibuje investice, které mají zlepšit regionální ekonomiku a zajistit dostatek pracovních míst. Věnovat se chce také dopravě. "Nechceme tranzitní dopravu pod okny domovů obyvatel Vysočiny. Výstavbou obchvatů chceme nejenom posílit bezpečnost, ale i zdraví obyvatel, kteří trpí škodlivými vlivy nadměrné dopravy. Silnice se musí stavět kvalitně, žádné flikování děr, ale velkoplošné opravy," uvedl Kukla. Podobně jako lidovci, kteří chtějí podporovat výstavbu obecních bytů, chce ANO prosadit výstavbu bytových domů s podporou kraje. Kampaň by měla být podle Kukly především o osobních kontaktech a diskusích s voliči. "Ostrou fázi kampaně spustíme v září," dodal Kukla. "Jdeme cestou inzerce. Budeme mít plakáty, billboardy, bannery na plotech. A v každém okrese bude jedna velká akce, jedno velké setkání s voliči. To nejdůležitější bude 17. září v 15:00 v Jihlavě na náměstí," řekla krajská šéfka KSČM Helena Vrzalová. KSČM je v kraji s Českou suverenitou sociální demokracie a Českou stranou národně sociální součástí koalice Stačilo. Zdravotnictví bude jedním z hlavních témat i pro koalici Stačilo. Podle Vrzalové bude uskupení mimo jiné pracovat na tom, aby při jihlavské vysoké škole časem fungovala lékařská fakulta. "Je to pro Vysočinu jediné řešení. Pokud mladí odejdou studovat do Brna, do Prahy, tak už se odtud nevrátí. A my tady ty lékaře potřebujeme a potřebujeme si je tady vychovat," dodala Vrzalová. Náklady na kampaň budou asi 300.000 korun.
Klíčová slova - ČR - volby - kraje - kampaň - Vysočina -
Koalice SPD, Trikolory a PRO by podle jejího lídra Radka Kotena chtěla řešit i školství, třeba formou pobídek motivujících žáky ke studiu oborů, jejichž absolventi chybějí na trhu práce. Podpoří i výstavbu infrastruktury včetně nových silnic potřebných k vybudování nových bloků jaderné elektrárny v Dukovanech. Podle lídryně kandidátky hnutí Přísaha Karolíny Kubiskové je nutné, aby dostavbu elektrárny dělaly hlavně místní firmy. Mezi priority Přísahy podle Kubiskové patří také podpora mladých rodin, chce vyplácet 10.000 korun za každé narozené dítě. Přísaha podobně jako SPD nebo hnutí Má vlast Čechy, Morava, Slezsko vedou svoji kampaň také s hesly o zastavení klientelismu či korupčních praktik. Hnutí Přísaha předpokládá, že do kampaně dá asi 250.000 korun. U SPD to bude okolo milionu korun. O 45 míst v krajském zastupitelstvu se na Vysočině budou ucházet kandidáti 13 politických uskupení. vkr kš - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Tématům předvolebních kampaní dominuje na Vysočině zdravotnictví' je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2024081402345|511160. Vydána 18.08.2024 6:00:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Tématům předvolebních kampaní dominuje na Vysočině zdravotnictví


Předvolební kampaň zahájí většina stran v Libereckém kraji s koncem prázdnin
The Guardian: Vědci dali kamery na ohrožené lachtany, aby zmapovali dno
Italští reportéři, kteří pohněvali Moskvu reportáží z Kurské oblasti, jedou domů
Dva zabití na Západním břehu byli vysoce postavení členové Hamásu, uvedl Izrael
Syrskyj hlásil Zelenskému posílení pozic u Kurska, Moskva tvrdí opak

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.