Heslo D35
SLOVNÍK
NAJÍT
D3
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "D3". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo D3 je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Stát nepočítá s dostavbou D3 pomocí PPP, podle Kupky by to bylo rizikové
Jílové (u Prahy) 19. ledna (ČTK) - Stát nebude stavět středočeský úsek dálnice D3 pomocí takzvaného PPP projektu, tedy za pomoci soukromých peněz. Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) by to kvůli častým odvoláním a žalobám odpůrců trasy bylo značně rizikové. Kupka to řekl na dnešním setkání se starosty v Jílovém u Prahy. Zástupci dotčených obcí, jichž dorazilo zhruba 70, se zajímali například o protihluková opatření nebo o to, jak se zabrání případným problémům se zdroji pitné vody. Jednání na rozdíl od některých předchozích akcí provázela poklidná atmosféra, další setkání se má uskutečnit v druhé polovině roku. O tom, že by se dálnice mohla vybudovat formou PPP projektu, hovořil na podobném setkání v Jílovém v roce 2019 tehdejší premiér Andrej Babiš (ANO). Tehdy na Babiše na náměstí čekala asi stovka odpůrců s transparenty. Podle Kupky ale stát počítá s využitím PPP projektů při jiných stavbách, v případě D3 tomu tak ale nebude. "Tady i s ohledem na to, že čelíme opakovaným námitkám, opakovaným odvoláním i žalobám, tak v tomto směru by bylo velmi rizikové se pustit do přípravy PPP projektu," míní Kupka. Takzvaná západní varianta D3 má stále své kritiky, nejhlasitěji proti ní vystupuje spolek Alternativa středočeské D3. Odpůrcům vadí, že dálnice povede turisticky atraktivním Posázavím. Obávají se mimo jiné problémů s podložím v okolí Jílového u Prahy, kde se ve středověku těžilo zlato. Doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst. Ministerstvo dopravy a ŘSD projekt dlouhodobě obhajují. Trasa přes Posázaví byla podle nich opakovaně vyhodnocena jako ekonomicky smysluplná a nejvhodnější. Ministerstvo a ŘSD podle Kupky počítají s tím, že odvolání, případně žaloba přijde proti každému stupni rozhodnutí. ŘSD nedávno podalo novou žádost o vydání územního rozhodnutí na všech pět dálničních úseků a související přivaděče. Na trase budoucí dálnice postupuje podrobný geotechnický průzkum, jeho výsledky by měly sloužit jako stěžejní podklad pro zpracování dokumentace pro stavební povolení. Kupka uvedl, že podle současných odhadů by přípravy stavby D3 mohly být hotové v roce 2025 a poté by se už mohlo stavět. "Byli bychom rádi, kdyby se lidé svezli ještě v tomto desetiletí alespoň po prvních úsecích dálnice D3. Míříme k tomu, aby se podařilo celý chybějící úsek dostavět pokud možno v jednom taktu, protože by to pak samozřejmě mělo významný pozitivní dopad na území. Uvidíme, jak se podaří projít všemi přípravnými fázemi," dodal ministr. D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Středočeská část by měla měřit 58,5 kilometru. Má umožnit alternativní spojení Benešovska s Prahou a odlehčit dálnici D1 a silnici I/3. Zatímco v jižních Čechách se staví, ve Středočeském kraji se dosud nezačalo. khj hjStředočeský kraj přichystal memorandum ke stavbě přivaděče vody podél D3
Praha 6. října (ČTK) - Středočeský kraj chce na projektu přivaděče vody podél budoucí dálnice D3 spolupracovat se společností Voda Želivka a vlastníky skupinových vodovodů, které s novým přivaděčem provozně souvisejí. Hejtmanství se k tomu zaváže v memorandu o společném postupu při přípravě stavby, jehož znění dnes projednali krajští radní. Schválit ho musejí ještě zastupitelé, informoval ČTK mluvčí kraje David Šíma. Nový vodovod bude kopírovat trasu budoucí D3, náklady jsou podle dřívějších informací odhadovány na jednu miliardu korun. Součástí stavby je 64,5 kilometru vodovodních řadů včetně čtyř vodojemů a čtyř čerpacích stanic. Počítá se s tím, že Středočeský kraj zajistí zpracování projektové dokumentace do fáze stavebního povolení a projektovou a inženýrskou přípravu vyvolaných investic na skupinových vodovodech taktéž do fáze stavebního povolení. Projektové a inženýrské přípravy staveb v celkové hodnotě 55,4 milionu korun bude hejtmanství financovat ze svého rozpočtu v letech 2023 až 2029. "Stavba pomůže zajistit dostupnost pitné vody pro část obyvatel Středočeského kraje, což je samozřejmě v současné době, kdy každoročně řešíme problémy se suchem a nedostatkem vody, velmi významné. Podpisem memoranda se zavážeme k tomu, že budeme i nadále podporovat projektovou a inženýrskou přípravu vyvolané investice, která souvisí s přivaděčem v koridoru dálnice D3," uvedla krajská radní pro životní prostředí Jana Skopalíková (Piráti). Projekt počítá s propojením dvou skupinových vodovodů, a sice Posázavského skupinového vodovodu v Týnci nad Sázavou a skupinového vodovodu Javorník - Benešov. Zdrojem pitné vody pro tyto skupinové vodovody je štolový přivaděč Želivka, který je ve vlastnictví společnosti Voda Želivka. D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Zatímco v jižních Čechách se staví, ve středních Čechách se ještě nezačalo. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) minulý týden ČTK řekl, že zprovoznění středočeského úseku D3 se předpokládá v roce 2030. Stavba D3 v aktuálně chystané trase má své odpůrce. Vadí jim, že povede turisticky atraktivním Posázavím a obávají se možných problémů s podložím v okolí Jílového u Prahy, kde se ve středověku těžilo zlato. Ministerstvo dopravy projekt dlouhodobě obhajuje. Trasa přes Posázaví podle něj byla opakovaně vyhodnocena jako ekonomicky smysluplná a pro obyvatele nejvhodnější. khj dr
Podobu přemostění údolí nad Sázavou by mohla řešit architektonická soutěž
Jílové u Prahy (Benešovsko) 10. dubna (ČTK) - Podobu přemostění údolí nad Sázavou plánovanou stavbou dálnice D3 by mohla řešit architektonická soutěž. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) dnes ČTK při dobrovolnické akci Čistá řeka Sázava řekl, že by byl rád, aby se soutěž odehrála. Ministerstvo: D3 může být navržena tak, aby mohla vést územím kolem Jílového
Praha 3. června (ČTK) - Výstavba dálnice D3 bude podle ministerstva dopravy navržena tak, aby mohla vést i územím kolem Jílového u Prahy, kde se ve středověku těžilo zlato. Návrh bude ještě upřesněn na základě výsledků geologického průzkumu, uvedl dnes pro ČTK mluvčí ministerstva František Jemelka. Odpůrci D3 přes Posázaví upozorňují na poddolované území u Jílového
Praha 31. května (ČTK) - Výstavbu dálnice D3 přes Posázaví může zkomplikovat poddolované území v okolí Jílového u Prahy, kde se ve středověku těžilo zlato. Upozorňují na to odpůrci projektu ze spolku Alternativa středočeské D3. V trase D3 se našly groše Václava IV. i jantarové korálky
České Budějovice 11. května (ČTK) - Groše z časů Václava IV., keramické zlomky i snímky jantarových korálků nabízí výstava Co přinesla dálnice, kterou otevřelo Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích.
Jílové u Prahy (Benešovsko) 10. dubna (ČTK) - Podobu přemostění údolí nad Sázavou plánovanou stavbou dálnice D3 by mohla řešit architektonická soutěž. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) dnes ČTK při dobrovolnické akci Čistá řeka Sázava řekl, že by byl rád, aby se soutěž odehrála. Ministerstvo: D3 může být navržena tak, aby mohla vést územím kolem Jílového
Praha 3. června (ČTK) - Výstavba dálnice D3 bude podle ministerstva dopravy navržena tak, aby mohla vést i územím kolem Jílového u Prahy, kde se ve středověku těžilo zlato. Návrh bude ještě upřesněn na základě výsledků geologického průzkumu, uvedl dnes pro ČTK mluvčí ministerstva František Jemelka. Odpůrci D3 přes Posázaví upozorňují na poddolované území u Jílového
Praha 31. května (ČTK) - Výstavbu dálnice D3 přes Posázaví může zkomplikovat poddolované území v okolí Jílového u Prahy, kde se ve středověku těžilo zlato. Upozorňují na to odpůrci projektu ze spolku Alternativa středočeské D3. V trase D3 se našly groše Václava IV. i jantarové korálky
České Budějovice 11. května (ČTK) - Groše z časů Václava IV., keramické zlomky i snímky jantarových korálků nabízí výstava Co přinesla dálnice, kterou otevřelo Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích.
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.