Ministerstvo: D3 může být navržena tak, aby mohla vést územím kolem Jílového
Praha 3. června 2021 (ČTK) - Výstavba dálnice D3 bude podle ministerstva dopravy navržena tak, aby mohla vést i územím kolem Jílového u Prahy, kde se ve středověku těžilo zlato. Návrh bude ještě upřesněn na základě výsledků geologického průzkumu, uvedl dnes pro ČTK mluvčí ministerstva František Jemelka. Reagoval tak na prohlášení spolku Alternativa středočeské D3, podle nějž může výstavbu přes Posázaví zkomplikovat poddolované území.
Problematika vhodnosti trasování byla v minulosti již několikrát řešena s opakovaným výsledkem: potvrzením západního koridoru. Umístění stavby v tomto vymezeném koridoru má svoji jednoznačnou dopravně-inženýrskou logiku...
Odpůrci projektu ze spolku Alternativa středočeské D3 zveřejnili více než dvacet posudků popisujících úskalí projednávané trasy. V případě okolí Jílového je podle nich problematický přechod stavby přes řeku Sázavu. Několik posudků tudy podle spolku nedoporučuje trasu vést, protože je tam poddolované území po historické těžbě. Zástupci Alternativy se obávají podobných problémů s podložím, jaké se objevily při stavbě dálnice D8 přes České středohoří.
Ministerstvo dopravy si je podle mluvčího Františka Jemelky vědomo citlivosti průchodu oblastí Jílového. "Nicméně jsme přesvědčeni o tom, že technický návrh dálničního tělesa včetně založení objektů je možné navrhnout tak, aby nebylo technické řešení průchodu územím nijak znehodnoceno," uvedl Jemelka. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podle něj předpokládá, že návrh bude upřesněn na základě výsledků podrobného geologického průzkumu.
Podle mluvčího stále platí, že ministerstvo společně s ŘSD jednoznačně preferují přípravu stavby D3 v západním koridoru podle platných zásad územního rozvoje Středočeského kraje a v souladu s vydaným souhlasným stanoviskem EIA. Stavba podle něj není v rozporu se žádnými koncepčními či strategickými dokumenty resortu dopravy.
"Problematika vhodnosti trasování byla v minulosti již několikrát řešena s opakovaným výsledkem: potvrzením západního koridoru. Umístění stavby v tomto vymezeném koridoru má svoji jednoznačnou dopravně-inženýrskou logiku," dodal Jemelka. Podle něj se nelze domnívat, že pro obsluhu celého východního prostoru od Vltavy, tedy Benešovska, Táborska a Třeboňska, může sehrát nějakou roli dálnice D4.
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Zatímco v jižních Čechách se stavělo, ve středních Čechách je schvalovací proces stále na začátku. Středočeská část má měřit 60 kilometrů. Koridor dálnice má být tvořen pěti úseky: Praha-Jílové, Jílové-Hostěradice, Hostěradice-Václavice, Václavice-Voračice a Voračice-Nová Hospoda.
Kritikům vadí, že dálnice povede turisticky atraktivním Posázavím. Doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst. Ministerstvo dopravy v minulosti namítalo, že zvolená trasa povede méně zalidněnými oblastmi, což by mělo způsobit méně problémů v zastavěných aglomeracích.
khj dr - sdílejte článek
Následuje: Ministr: Rusko odstraní dolarová aktiva ze svého státního investičního fondu
Petrohrad (Rusko) 3. června (ČTK) - Rusko zcela odstraní dolarová aktiva ze svého státního investičního fondu a naopak posílí v něm podíl eura, čínského jüanu a zlata. Na okraj mezinárodního ekonomického fóra v Petrohradu to dnes řekl ministr financí Anton Siluanov. Změny, které počítají i s nižším zastoupením britské libry, podle ně nastanou do měsíce. Fond, který se oficiálně nazývá Fond národního blahobytu (FNB), spravuje příjmy Ruské federace z prodeje ropy. Vznikl jako rezervní fond na podporu důchodovému systému a k 1. květnu v něm bylo 185,9 miliardy dolarů (3,9 bilionu Kč), uvedla agentura Reuters. Je součástí ruských zlatých a devizových rezerv, jejichž hodnota k 27. květnu činila 600,9 miliardy dolarů. Po změnách bude podíl eura ve fondu činit 40 procent, podíl jüanu 30 procent a zlata 20 procent. (pokračování...)
Petrohrad (Rusko) 3. června (ČTK) - Rusko zcela odstraní dolarová aktiva ze svého státního investičního fondu a naopak posílí v něm podíl eura, čínského jüanu a zlata. Na okraj mezinárodního ekonomického fóra v Petrohradu to dnes řekl ministr financí Anton Siluanov. Změny, které počítají i s nižším zastoupením britské libry, podle ně nastanou do měsíce. Fond, který se oficiálně nazývá Fond národního blahobytu (FNB), spravuje příjmy Ruské federace z prodeje ropy. Vznikl jako rezervní fond na podporu důchodovému systému a k 1. květnu v něm bylo 185,9 miliardy dolarů (3,9 bilionu Kč), uvedla agentura Reuters. Je součástí ruských zlatých a devizových rezerv, jejichž hodnota k 27. květnu činila 600,9 miliardy dolarů. Po změnách bude podíl eura ve fondu činit 40 procent, podíl jüanu 30 procent a zlata 20 procent. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Ministerstvo: D3 může být navržena tak, aby mohla vést územím kolem Jílového' je zařazena do kategorií Doprava (dpr) - Stavebnictví a reality (sta) - Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2021060306851|500538. Vydána 03.06.2021 16:42:41. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Ministerstvo: D3 může být navržena tak, aby mohla vést územím kolem Jílového' je zařazena do kategorií Doprava (dpr) - Stavebnictví a reality (sta) - Politika (pol) - Politika domácí (pod). ID zprávy: T2021060306851|500538. Vydána 03.06.2021 16:42:41. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.