Heslo Kosovo
SLOVNÍK
NAJÍT
kosmetika
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "kosmetika". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo kosmetika je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Výrobci hliníkových obalů Ball Aerosol ve Velimi loni stoupl zisk na 566 mil.Kč
Velim (Kolínsko) 22. července (ČTK) - Výrobci hliníkových obalů pro aerosolové spreje Ball Aerosol Packaging CZ ve Velimi na Kolínsku loni meziročně stoup zisk o 59 procent na 565,8 milionu korun. Tržby společnosti dosáhly 3,79 miliardy korun. Rok 2023 byl pro závod velmi úspěšný, a to z pohledu nových investic i výsledků výroby, uvedla společnost ve výroční zprávě, kterou ČTK poskytla. "Naše expanze a úspěch přilákaly nové zákazníky, včetně významných společností, které vyměnily pocínovaný plech za hliníkové obaly," řekla ČTK ředitelka závodu Lenka Přibyslavská. Loni společnost spustila další výrobní linku, s investicemi do rozšíření výroby počítá i letos. Ve velimském závodě denně vyrobí 1,5 milionu hliníkových obalů, zejména pro kosmetický a farmaceutický průmysl. Poptávka po aerosolových výrobcích se podle vedení společnosti zvýšila, výroba loni meziročně stoupla o deset procent. Letos proto firma chystá další rozšíření výrobní haly a hledá nové zaměstnance, zejména na technické pozice. Úspěch výroby hliníkových obalů v Česku lze podle Přibyslavské přičítat vysoké úrovni technického vzdělání a kvalifikaci pracovníků. "Kombinace vysoce kvalifikované pracovní síly, silné tradice technických znalostí a závazku k inovacím a kvalitě vynesla Českou republiku mezi lídry ve výrobě hliníkových obalů," míní Přibyslavská. V roce 2011 začala společnost s vývojem odlehčených hliníkových plechovek. "V roce 2014 jsme si nechali patentovat slitinu ReAl, která snižuje hmotnost plechovek o deset procent ve srovnání se standardním materiálem. Od té doby jsme postupným odlehčováním plechovek dosáhli snížení hmotnosti o 25 až 30 procent," řekla Přibyslavská. Závod ve Velimi zaměstnává zhruba 400 lidí. Většina produkce míří k zahraničním zákazníkům. Společnost má pobočky ve více než 100 zemích a od roku 1880 dodává hliníkové obaly pro nápoje, osobní péči a domácí produkty. Po celém světě Ball Corporation zaměstnává 16.000 lidí a v roce 2023 vykázala čisté tržby ve výši 14,03 miliardy dolarů. V Česku má ještě dva závody na výrobu hliníkových nápojových plechovek v Plzni a v Dýšině u Plzně. dkl drBBC: Jasmín používaný v luxusních parfémech sbíraly v Egyptě i pětileté děti
Káhira/Londýn 16. června (ČTK/BBC) - Některé ingredience v parfémech dvou luxusních značek sbíraly děti, odhalilo vyšetřování britské stanice BBC. Konkrétně se jedná o jasmín, který loni v létě používaly značky Lancôme a Aerin Beauty. Představitelé firmy L'Oréal, pod kterou spadá Lancôme, a Estée Lauder, jež vlastní Aerin Beauty, tvrdí, že k dětské práci mají nulovou toleranci. Jasmín sbíraný dětmi pochází z Egypta, druhé největší pěstitelské země této ingredience. Lancôme jasmín užíval v parfému Idôle L'Intense, jehož původní varianta se proslavila jako parfém s nejtenčím flakonem na světě. V případě Aerin Beauty se jasmín dostal do dvou parfémů, Ikat Jamine a Limone Di Sicilia. Anonymní zdroje BBC prozradily, že firmy, které luxusní značky vlastní, své výdaje aktivně omezují na nejnižší možnou míru. Právě kvůli tomu musí egyptští sběrači do práce často zapojit i svoje děti. Zvláštního zpravodaje OSN pro moderní formy otroctví Tomoju Obokatu důkazy předložené BBC znepokojily. Na několika předložených záběrech jasmín na egyptských farmách během loňské sezony sbírají i pětileté děti. 'Na papíře vám ty firmy naslibují transparentnost dodavatelského řetězce a boj s dětskou prací. Když pak člověk vidí tyhle záběry, zjistí, že ty sliby nedodržují,' zhodnotil Obokata. Egypťanka Heba žije v srdci egyptské jasmínové oblasti, provincii Gharbíja. S rodinou vstává každý den ve tři ráno, aby stihli sesbírat květy jasmínů předtím, než je poškodí sluneční žár. Hebě se sběrem pomáhají její čtyři děti ve věku od pěti do 15 let. Jako většina sběračů v Egyptě i Heba pracuje jako 'nezávislá sběračka' na malé farmě. Čím více jasmínu se svými dětmi sesbírá, tím více peněz si rodina vydělá. V noci, kdy BBC Egypťanku a její děti natáčela, sesbírala rodina 1,5 kilogramu jasmínu. Poté, co třetinu výdělku žena zaplatila majiteli pozemku, jí zbylo zhruba 1,5 dolaru (asi 34 Kč). Hebině desetileté dceři Basmalle rovněž lékaři diagnostikovali těžkou oční alergii. Reportéři BBC s ženou a její dcerou vyrazili do ordinace, kde se dívka dozvěděla, že bez léčby zánětu bude její zrak trvale poškozen, bude-li ve sběru jasmínu pokračovat. Sesbíraný a navážený jasmín se z farem odesílá do sběrného místa, kde pracovníci firem, jako jsou A Fakhry and Co nebo Machalico, z květů extrahují olej. Právě tyto společnosti každý rok sesbíraný jasmín finančně ohodnocují, píše server. V Egyptě se na sběru jasmínu podílí více než 30.000 lidí. Jen těžko se odhaduje, jaké množství z nich tvoří děti. Reportéři BBC nicméně ve čtyřech různých lokacích na malých farmách při sběru jasmínu pozorovali řadu dětí, které ještě nedosáhly 15 let. Děti ve věku 14 let a méně nesmí v Egyptě podle zákona pracovat v čase od sedmi hodin večer do sedmi hodin ráno. Podle místních obyvatel většinu farem, kde děti pracují, vlastní společnost Machalico. BBC se proto vydala na tajné natáčení přímo tam. Zde objevila sběrače, kteří na otázku, kolik jim je let, odpovídali v rozmezí od 12 do 14 let. Ze sběrných míst jasmínový olej putuje do mezinárodních parfumérií. Jedna z největších parfumérií na světě Gidauvan ve Švýcarsku dlouhodobě udržuje obchodní vztahy se společností Fakhry and Co. Nezávislý parfumér Christophe Laudamiel a další zdroje upozorňují, že skutečnou moc mají ale stále společnosti, které parfumerie ovládají, tedy právě L'Oréal nebo Estée Lauder. Kosmetické společnosti podle Laudamiela stanovují omezený rozpočet proto, že jejich zájmem je získat olej co nejlevněji a současně výrobky s ním prodat co nejdráž. '(Kosmetické společnosti) nerozhodují o platech nebo hodinových sazbách pro sběrače ani o ceně jasmínu, protože takové záležitosti se jich vůbec netýkají,' vysvětluje Laudamiel, který prací v parfumeriích strávil několik let. Dodává ale, že nastavení nízkého rozpočtu se propisuje do všech částí dodavatelského řetězce a ve výsledku má přímý vliv i na peníze, jež obdrží egyptští sběrači. 'Mezi tím, co tyhle firmy dávají na odiv v marketingových materiálech, a tím, jak se se sběrači skutečně zachází, je obrovský rozdíl,' říká. Vedoucí pracovník parfumerie Givaudan problém spatřuje především v tom, že kosmetické společnosti své dodavatelské řetězce dostatečně nekontrolují. Firmy jako L'Oréal a Estée Lauder se často spoléhají na audity třetích stran, uvedl pracovník švýcarské parfumerie pod podmínkou zachování anonymity. ele mka
Značka kosmetiky Guerlain čelí kritice za své tvrzení, že její krém je kvantový
Paříž/Olomouc 5. ledna (ČTK) - Francouzská značka kosmetiky Guerlain čelí kritice za své tvrzení, že její krém proti vráskám je založen na poznatcích "kvantové vědy". Na sporné použití termínu upozornil youtuber G Milgram, který citoval názory několika vědců. Zemřela jedna ze zakladatelek značky Dermacol Olga Knoblochová
Praha 24. prosince (ČTK) - Zemřela jedna ze zakladatelek značky Dermacol Olga Knoblochová. Bylo jí 90 let. ČTK o tom dnes informoval její vnuk Matyáš Hančl. Knoblochová byla považována za první českou vizážistku. Průzkum: Za kosmetiku 43,2 procenta českých žen utratí do 3000 korun ročně
Praha 8. listopadu (ČTK) - Za kosmetiku 43,2 procenta Češek utratí do 3000 korun ročně. Ochotné jsou investovat především do vlasové péče. V říjnovém průzkumu výrobce kosmetiky Givet se pro ni vyslovilo 56 procent z více než 1000 oslovených respondentek. Bloomberg: Oteplování ohrožuje výrobce parfémů - ničí květiny pro oblíbené vůně
Grasse (Francie) 5. listopadu (ČTK/Bloomberg) - V době sklizně město Grasse zaplní vůně růží, tuberózy a jasmínu. Město na svazích francouzské Riviéry je často považováno za hlavní město moderního parfumérství, je zdrojem květin pro značky jako Chanel a Dior. Výrobci kosmetiky v EU kvůli válce na Ukrajině čelí krizi v zásobování
Paříž/Milán 13. dubna (ČTK) - Evropští výrobci parfémů a kosmetiky se potýkají s nedostatkem papíru, skla a některých důležitých olejů a alkoholů. Může za to ruská invaze na Ukrajinu, která způsobila další narušení dodavatelských řetězců kosmetických výrobků a zvýšila ceny, upozornila agentura Reuters.
Paříž/Olomouc 5. ledna (ČTK) - Francouzská značka kosmetiky Guerlain čelí kritice za své tvrzení, že její krém proti vráskám je založen na poznatcích "kvantové vědy". Na sporné použití termínu upozornil youtuber G Milgram, který citoval názory několika vědců. Zemřela jedna ze zakladatelek značky Dermacol Olga Knoblochová
Praha 24. prosince (ČTK) - Zemřela jedna ze zakladatelek značky Dermacol Olga Knoblochová. Bylo jí 90 let. ČTK o tom dnes informoval její vnuk Matyáš Hančl. Knoblochová byla považována za první českou vizážistku. Průzkum: Za kosmetiku 43,2 procenta českých žen utratí do 3000 korun ročně
Praha 8. listopadu (ČTK) - Za kosmetiku 43,2 procenta Češek utratí do 3000 korun ročně. Ochotné jsou investovat především do vlasové péče. V říjnovém průzkumu výrobce kosmetiky Givet se pro ni vyslovilo 56 procent z více než 1000 oslovených respondentek. Bloomberg: Oteplování ohrožuje výrobce parfémů - ničí květiny pro oblíbené vůně
Grasse (Francie) 5. listopadu (ČTK/Bloomberg) - V době sklizně město Grasse zaplní vůně růží, tuberózy a jasmínu. Město na svazích francouzské Riviéry je často považováno za hlavní město moderního parfumérství, je zdrojem květin pro značky jako Chanel a Dior. Výrobci kosmetiky v EU kvůli válce na Ukrajině čelí krizi v zásobování
Paříž/Milán 13. dubna (ČTK) - Evropští výrobci parfémů a kosmetiky se potýkají s nedostatkem papíru, skla a některých důležitých olejů a alkoholů. Může za to ruská invaze na Ukrajinu, která způsobila další narušení dodavatelských řetězců kosmetických výrobků a zvýšila ceny, upozornila agentura Reuters.
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.