kosmetika
Přehled zpráv, označených klíčovým slovem "kosmetika". Zprávu otevřete kliknutím na její úryvek. Heslo kosmetika je charakteristické pro obsah těchto zpravodajských sdělení. Seznam zpráv je seřazen od nejnovější po nejstarší zprávu. Limit zobrazení: 50 záznamů.
Značka kosmetiky Guerlain čelí kritice za své tvrzení, že její krém je kvantový
Paříž/Olomouc 5. ledna (ČTK) - Francouzská značka kosmetiky Guerlain čelí kritice za své tvrzení, že její krém proti vráskám je založen na poznatcích "kvantové vědy". Na sporné použití termínu upozornil youtuber G Milgram, který citoval názory několika vědců. Na vývoji krému, jehož balení stojí 650 eur (16.000 korun), se podle firmy podíleli vědci z Univerzity Palackého (UP) v Olomouci. Zástupci UP vědeckou spolupráci s touto firmou dnes ČTK potvrdili, komerční název produktu je podle nich ale z vědeckého hlediska nesmyslný. Guerlain trvá na tom, že použití termínu je oprávněné, informovala agentura AFP. Značka Guerlain, která je součástí luxusního impéria LVMH, představila krém Orchidée Impériale Gold Nobile s marketingovým textem "nový způsob omlazující pleťové kosmetiky zrozený z kvantové vědy". Ve vyjádření pro agenturu AFP výrobce uvedl, že chce předejít nejednoznačnosti svého sdělení, ale na použití kritizovaného pojmu trvá. "Oblast kvantové biologie je novou a uznávanou oblastí vědeckého výzkumu," uvádí Guerlain. Podle společnosti je její řada péče o pleť "založena na významných vědeckých pokrocích v oblasti kvantové biologie aplikovaných na kožní buňky, jejichž výsledky byly prokázány" ve spolupráci s biofyziky z Univerzity Palackého. Děkan Přírodovědecké fakulty UP Martin Kubala dnes ČTK potvrdil vědeckou spolupráci s touto firmou. "Smluvně jsme zavázáni k mlčenlivosti, takže podrobnosti k výzkumu samotnému nebo k jeho výsledkům nemůžeme bez souhlasu zadavatele sdělovat jakékoliv třetí straně. Na to, že komerční název produktu je z vědeckého hlediska naprosto nesmyslný, už ovšem bohužel žádný vliv nemáme. Je to záležitost, kterou si budeme muset s komerčním partnerem vyříkat, protože jako seriózní výzkumná instituce o takovou publicitu nestojíme," řekl dnes ČTK děkan. G Milgram má na sociálních sítích 163.000 sledujících a téměř stejný počet lidí vidělo jeho středeční 20minutový příspěvek. Autor v něm uvádí, že před pár měsíci dostal informace o připravovaném produktu od zaměstnance firmy, který měl o účinnosti a tvrzeních pochyby. G Milgram uvádí, že se rozhodl informace na základě prostudovaných podkladů zveřejnit právě teď, protože sám výrobce již avizoval představení krému. O vyjádření požádat desítku vědců, kteří se věnují kvantové fyzice, a jejich odpovědi ve videu anonymně shrnul. Většina termín kvantový v tomto kontextu odmítá. Prostřednictvím sociálních sítí polemika nabrala na síle. "Nejdřív jsem si myslel, že je to vtip. Ale ne. Slyším, jak se (Erwin) Schrödinger, (Paul) Dirac a (Werner ) Heisenberg otáčejí v hrobě," napsal na sítí X fyzik Etienne Klein s odkazem na jména tří teoretických fyziků, kteří se věnovali kvantové mechanice. Později připojil i několik ironických poznámek o vlastním krému, který odporuje několika fyzikálním jevům. lsa ftv ank
Zemřela jedna ze zakladatelek značky Dermacol Olga Knoblochová
Praha 24. prosince (ČTK) - Zemřela jedna ze zakladatelek značky Dermacol Olga Knoblochová. Bylo jí 90 let. ČTK o tom dnes informoval její vnuk Matyáš Hančl. Knoblochová byla považována za první českou vizážistku. Průzkum: Za kosmetiku 43,2 procenta českých žen utratí do 3000 korun ročně
Praha 8. listopadu (ČTK) - Za kosmetiku 43,2 procenta Češek utratí do 3000 korun ročně. Ochotné jsou investovat především do vlasové péče. V říjnovém průzkumu výrobce kosmetiky Givet se pro ni vyslovilo 56 procent z více než 1000 oslovených respondentek. Bloomberg: Oteplování ohrožuje výrobce parfémů - ničí květiny pro oblíbené vůně
Grasse (Francie) 5. listopadu (ČTK/Bloomberg) - V době sklizně město Grasse zaplní vůně růží, tuberózy a jasmínu. Město na svazích francouzské Riviéry je často považováno za hlavní město moderního parfumérství, je zdrojem květin pro značky jako Chanel a Dior. Výrobci kosmetiky v EU kvůli válce na Ukrajině čelí krizi v zásobování
Paříž/Milán 13. dubna (ČTK) - Evropští výrobci parfémů a kosmetiky se potýkají s nedostatkem papíru, skla a některých důležitých olejů a alkoholů. Může za to ruská invaze na Ukrajinu, která způsobila další narušení dodavatelských řetězců kosmetických výrobků a zvýšila ceny, upozornila agentura Reuters.
Praha 24. prosince (ČTK) - Zemřela jedna ze zakladatelek značky Dermacol Olga Knoblochová. Bylo jí 90 let. ČTK o tom dnes informoval její vnuk Matyáš Hančl. Knoblochová byla považována za první českou vizážistku. Průzkum: Za kosmetiku 43,2 procenta českých žen utratí do 3000 korun ročně
Praha 8. listopadu (ČTK) - Za kosmetiku 43,2 procenta Češek utratí do 3000 korun ročně. Ochotné jsou investovat především do vlasové péče. V říjnovém průzkumu výrobce kosmetiky Givet se pro ni vyslovilo 56 procent z více než 1000 oslovených respondentek. Bloomberg: Oteplování ohrožuje výrobce parfémů - ničí květiny pro oblíbené vůně
Grasse (Francie) 5. listopadu (ČTK/Bloomberg) - V době sklizně město Grasse zaplní vůně růží, tuberózy a jasmínu. Město na svazích francouzské Riviéry je často považováno za hlavní město moderního parfumérství, je zdrojem květin pro značky jako Chanel a Dior. Výrobci kosmetiky v EU kvůli válce na Ukrajině čelí krizi v zásobování
Paříž/Milán 13. dubna (ČTK) - Evropští výrobci parfémů a kosmetiky se potýkají s nedostatkem papíru, skla a některých důležitých olejů a alkoholů. Může za to ruská invaze na Ukrajinu, která způsobila další narušení dodavatelských řetězců kosmetických výrobků a zvýšila ceny, upozornila agentura Reuters.
NEAKTIVNÍ COOKIES
Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky
dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte
lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.