Průzkum: Za kosmetiku 43,2 procenta českých žen utratí do 3000 korun ročně
Praha 8. listopadu 2023 (ČTK) - Za kosmetiku 43,2 procenta Češek utratí do 3000 korun ročně. Ochotné jsou investovat především do vlasové péče. V říjnovém průzkumu výrobce kosmetiky Givet se pro ni vyslovilo 56 procent z více než 1000 oslovených respondentek. Přibližně 48 procent žen také uvedlo, že kosmetiku nejčastěji nakupují jednou měsíčně. Při výběru je osobní zkušenost s produktem důležitá pro 66 procent z nich. Průzkum, který pro Givet vypracovala společnost Ipsos, má ČTK k dispozici.
V tomto případě mohlo nezvykle teplé počasí ovlivnit chování zákazníků, protože při vyšších teplotách lidé spotřebovávají více drogistického zboží...
Od 3000 do 5000 korun za kosmetiku ročně vydá 25,7 procenta českých žen, do 10.000 korun jich utrácí 15,4 procenta. Více než 10.000 korun si za odpověď v průzkumu zvolilo osm procent Češek a představu o tom, kolik ročně za kosmetiku utratí, nemá přibližně 7,5 procenta respondentek, informovala společnost Givet.
Kromě vlasové péče je 47 procent českých žen ochotno si připlatit také za parfémy, v případě pečující pleťové kosmetiky je to 46 procent. Do dekorativní kosmetiky podle průzkumu investuje 21 procent respondentek, do dentální hygieny 26 procent a značná část peněz u 28 procent respondentek směřuje rovněž na tělovou kosmetiku.
"Kvalitní kosmetika zůstává pro české ženy prioritou. Zároveň výsledky průzkumu potvrzují, že se české zákaznice snaží najít rovnováhu mezi péčí a financemi, a tím také vytvářejí trvalou poptávku po kvalitních a zároveň stále cenově dostupných kosmetických výrobcích," uvedl ředitel společnosti Givet Martin Vrána.
Na nákupy kosmetiky 29 procent Češek vyráží jednou za tři měsíce, osm procent jednou za půl roku. Naopak každý týden za kosmetické produkty utrácí šest procent dotázaných. Pro 67 procent z nich je při výběru důležitá cena. Osobním doporučením se řídí 17 procent žen a na recenze on-line dá desetina respondentek. Obal výrobku při nákupu ovlivňuje tři procenta Češek, zjistil průzkum. Kosmetiku svým blízkým pod vánočním stromečkem podle něj letos daruje 47 procent dotázaných.
Meziroční pokles tržeb v maloobchodě v září zrychlil na čtyři procenta ze srpnových 2,8 procenta. Tržby obchodníků byly nižší 17. měsíc za sebou, informoval v úterý Český statistický úřad. Tržby naopak stouply v prodejnách s kosmetickými a toaletními výrobky, a to meziročně o 12,8 procenta. Do vyšších útrat se podle hlavního ekonoma společnosti BH Securities Štěpána Křečka mohlo v září promítnout neobvykle teplé počasí. "V tomto případě mohlo nezvykle teplé počasí ovlivnit chování zákazníků, protože při vyšších teplotách lidé spotřebovávají více drogistického zboží," řekl ČTK.
Společnost Givet byla založena v roce 2011 v Itálii. Své výrobky dodává do zemí Evropské unie, expanzi plánuje do Spojených států nebo na Střední východ. Společnost o sobě uvádí, že její obrat aktuálně činí 14 milionů eur (zhruba 344,3 milionu korun).
mib rdo - sdílejte článek
Následuje: Polská centrální banka ponechala úroky beze změny, čekalo se snížení
Varšava 8. listopadu (ČTK) - Polská centrální banka dnes překvapivě ponechala svou základní úrokovou sazbu beze změny na 5,75 procenta. O rozhodnutí informovala v tiskové zprávě. Většina analytiků podle agentury PAP očekávala, že banka sazbu sníží o čtvrt procentního bodu. Polský zlotý na rozhodnutí reagoval růstem. Polská centrální banka předloni v říjnu zahájila zvyšování úrokových sazeb ve snaze omezit inflaci. Ke zvýšení úroků přikročila celkem jedenáctkrát, naposledy loni v září. Letos v září začala úroky snižovat. Základní sazbu nejprve zredukovala o 0,75 procentního bodu a v říjnu ji snížila o další čtvrtinu procentního bodu. (pokračování...)
Varšava 8. listopadu (ČTK) - Polská centrální banka dnes překvapivě ponechala svou základní úrokovou sazbu beze změny na 5,75 procenta. O rozhodnutí informovala v tiskové zprávě. Většina analytiků podle agentury PAP očekávala, že banka sazbu sníží o čtvrt procentního bodu. Polský zlotý na rozhodnutí reagoval růstem. Polská centrální banka předloni v říjnu zahájila zvyšování úrokových sazeb ve snaze omezit inflaci. Ke zvýšení úroků přikročila celkem jedenáctkrát, naposledy loni v září. Letos v září začala úroky snižovat. Základní sazbu nejprve zredukovala o 0,75 procentního bodu a v říjnu ji snížila o další čtvrtinu procentního bodu. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Průzkum: Za kosmetiku 43,2 procenta českých žen utratí do 3000 korun ročně' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Chem. a farm. průmysl (che) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2023110805172|507820. Vydána 08.11.2023 17:14:17. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Průzkum: Za kosmetiku 43,2 procenta českých žen utratí do 3000 korun ročně' je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Chem. a farm. průmysl (che) - Magazínový servis (mag). ID zprávy: T2023110805172|507820. Vydána 08.11.2023 17:14:17. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.