Zlatovna Zlato Zprávy Ekonomika

Pražská živnostnice roku: Nejlepší marketing je být svým vlastním influencerem

Praha 10. listopadu 2023 (ČTK) - Tradiční lidové řemeslo drátenictví přetvořila v umění a začala své výrobky propagovat přes internet a sociální sítě. Šperkařka, lektorka a nositelka ocenění pražský Živnostník roku 2023 Anna Benešová ČTK řekla, že i přestože v dnešní době moderních technologií mohou menší podnikatelé vést obchod bez prezentace na internetu, jednou narazí na svůj limit, začnou stagnovat a neposunou své podnikání dál. Namísto vytváření externí reklamní spolupráce je pak marketingově nejvýhodnější zviditelnit své produkty osobně přes sociální sítě, a stát se tak svým vlastním influencerem.
I takové tradiční řemesla, jako je drátování, lze úplně v klidu propagovat skrz různé moderní kanály a tím ho dále oživovat. V moment, kdy začnete před světem svoji práci skrývat, jste ve stagnaci, nikoliv v dalším růstovém nastavení, a sami sebe brzdíte...
Drátenictví jako dříve lidové užitkové řemeslo sloužilo k výrobě a zpevňování hlavně kuchyňského náčiní. S rozvojem průmyslové výroby pak řemeslo téměř zaniklo, v dnešní době se ale opět dostává do povědomí díky jeho využívání ve šperkařství. Anna Benešová tak ohýbáním drátků z mědi, oceli a dalších kovů vytváří zdobené tvary, do kterých následně vkládá drahé kameny. Mezi její nejvýraznější motiv patří šperky připomínající dračí oči. Nevyhýbá se ale ani minimalističtějším dílům, přírodním vzorům či znamením zvěrokruhu. "Drátenictví jako řemeslo je užitné, a má tedy nějaký účel. U mé práce dráty vedou tak, aby vypadaly vizuálně hezky a tu užitou funkční techniku přetvářím do uměleckého díla. Více tedy dbám na estetiku, každopádně základní technika toho, jak má drát držet a jak se tepe, tak je stejná, jako byla kdysi v 16. století," řekla Benešová. Cenově se její výrobky liší zakázku od zakázky a pohybují se od nižších stovek korun až po tisíce. Nejdražším je set šperků s dračíma očima, které lze v obchodu Monsterance zakoupit za 162.000 korun. Výroba a prodej tvoří pouze jednu část jejího podnikání. Okolo poloviny jejích příjmů tvoří online výuka na internetu a natáčení videí. Sociální sítě, kam pravidelně nahrává fotografie a krátké sestřihy své práce, jsou pak podle ní ideální reklamou. Benešová dodala, že ne každý začínající živnostník musí nutně propagovat své podnikání vyučováním, rozhodně by se ale neměl bát využívat nejnovějších komunikačních medií. "I takové tradiční řemesla, jako je drátování, lze úplně v klidu propagovat skrz různé moderní kanály a tím ho dále oživovat. V moment, kdy začnete před světem svoji práci skrývat, jste ve stagnaci, nikoliv v dalším růstovém nastavení, a sami sebe brzdíte," uvedla Benešová. Komunitu kolem Monsterance a facebookové skupiny Magické drátování tvoří převážně ženy. Benešová má 12.000 sledujících. Některé z jejích žákyň si pak sami drátenictvím přivydělávají. Často pak kopírují motivy a techniku své lektorky, Benešové to ale vůbec nevadí, a naopak je v tom podporuje. Bere to jako dobrou reklamu pro své vlastní výrobky. Nedávno začala s výukou drátování také v angličtině a na kanál chce nalákat lidi z celého světa. Do budoucna by ale nechtěla rozvíjet svůj podnik pouze na internetu. Ráda by vytvořila fitness centrum kreativity ve světových centrech, kam by si lidé mohli chodit fyzicky vyrábět různé předměty.
Klíčová slova - ČR - průmysl - šperky - ocenění - Praha -
Třicetiletá Anna Benešová se začala drátenictví věnovat už v dětství a v 18 letech si založila živnost. Velký zlom v jejím podnikání přišel až v roce 2020, kdy v době pandemie koronaviru začala více rozvíjet svojí lektorskou činnost na internetu. Kromě obchodu Monsterance založila také Český spolek dráteníků, který má momentálně 70 členů. Finále soutěže Firma a Živnostník roku, kterého se zúčastní všichni výherci za jednotlivé kraje, bude 14. prosince na pražském Žofíně. jbr snm - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Pražská živnostnice roku: Nejlepší marketing je být svým vlastním influencerem' je zařazena do kategorií Makroekonomika (mak). ID zprávy: T2023111003286|507875. Vydána 11.11.2023 9:30:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Pražská živnostnice roku: Nejlepší marketing je být svým vlastním influencerem


Znechucení Američanů z Bidena a Trumpa skýtá šanci pro nezávislé kandidáty
Průzkum: Finanční situace českých domácností se meziročně mírně zlepšila
Průzkum: Polovina Čechů jí na svatého Martina husu, sama ji ale peče jen pětina
Reuters: Šimpanzi používají bojové taktiky podobné lidským, zjistili vědci
Moody's snížila výhled ratingu USA na negativní kvůli fiskálním deficitům

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
Mám rád ZLATOVNA .CZ
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.