Pražská živnostnice roku: Nejlepší marketing je být svým vlastním influencerem
Praha 10. listopadu 2023 (ČTK) - Tradiční lidové řemeslo drátenictví přetvořila v umění a začala své výrobky propagovat přes internet a sociální sítě. Šperkařka, lektorka a nositelka ocenění pražský Živnostník roku 2023 Anna Benešová ČTK řekla, že i přestože v dnešní době moderních technologií mohou menší podnikatelé vést obchod bez prezentace na internetu, jednou narazí na svůj limit, začnou stagnovat a neposunou své podnikání dál. Namísto vytváření externí reklamní spolupráce je pak marketingově nejvýhodnější zviditelnit své produkty osobně přes sociální sítě, a stát se tak svým vlastním influencerem.
I takové tradiční řemesla, jako je drátování, lze úplně v klidu propagovat skrz různé moderní kanály a tím ho dále oživovat. V moment, kdy začnete před světem svoji práci skrývat, jste ve stagnaci, nikoliv v dalším růstovém nastavení, a sami sebe brzdíte...
Drátenictví jako dříve lidové užitkové řemeslo sloužilo k výrobě a zpevňování hlavně kuchyňského náčiní. S rozvojem průmyslové výroby pak řemeslo téměř zaniklo, v dnešní době se ale opět dostává do povědomí díky jeho využívání ve šperkařství. Anna Benešová tak ohýbáním drátků z mědi, oceli a dalších kovů vytváří zdobené tvary, do kterých následně vkládá drahé kameny. Mezi její nejvýraznější motiv patří šperky připomínající dračí oči. Nevyhýbá se ale ani minimalističtějším dílům, přírodním vzorům či znamením zvěrokruhu.
"Drátenictví jako řemeslo je užitné, a má tedy nějaký účel. U mé práce dráty vedou tak, aby vypadaly vizuálně hezky a tu užitou funkční techniku přetvářím do uměleckého díla. Více tedy dbám na estetiku, každopádně základní technika toho, jak má drát držet a jak se tepe, tak je stejná, jako byla kdysi v 16. století," řekla Benešová.
Cenově se její výrobky liší zakázku od zakázky a pohybují se od nižších stovek korun až po tisíce. Nejdražším je set šperků s dračíma očima, které lze v obchodu Monsterance zakoupit za 162.000 korun. Výroba a prodej tvoří pouze jednu část jejího podnikání. Okolo poloviny jejích příjmů tvoří online výuka na internetu a natáčení videí. Sociální sítě, kam pravidelně nahrává fotografie a krátké sestřihy své práce, jsou pak podle ní ideální reklamou. Benešová dodala, že ne každý začínající živnostník musí nutně propagovat své podnikání vyučováním, rozhodně by se ale neměl bát využívat nejnovějších komunikačních medií.
"I takové tradiční řemesla, jako je drátování, lze úplně v klidu propagovat skrz různé moderní kanály a tím ho dále oživovat. V moment, kdy začnete před světem svoji práci skrývat, jste ve stagnaci, nikoliv v dalším růstovém nastavení, a sami sebe brzdíte," uvedla Benešová.
Komunitu kolem Monsterance a facebookové skupiny Magické drátování tvoří převážně ženy. Benešová má 12.000 sledujících. Některé z jejích žákyň si pak sami drátenictvím přivydělávají. Často pak kopírují motivy a techniku své lektorky, Benešové to ale vůbec nevadí, a naopak je v tom podporuje. Bere to jako dobrou reklamu pro své vlastní výrobky. Nedávno začala s výukou drátování také v angličtině a na kanál chce nalákat lidi z celého světa. Do budoucna by ale nechtěla rozvíjet svůj podnik pouze na internetu. Ráda by vytvořila fitness centrum kreativity ve světových centrech, kam by si lidé mohli chodit fyzicky vyrábět různé předměty.
Třicetiletá Anna Benešová se začala drátenictví věnovat už v dětství a v 18 letech si založila živnost. Velký zlom v jejím podnikání přišel až v roce 2020, kdy v době pandemie koronaviru začala více rozvíjet svojí lektorskou činnost na internetu. Kromě obchodu Monsterance založila také Český spolek dráteníků, který má momentálně 70 členů.
Finále soutěže Firma a Živnostník roku, kterého se zúčastní všichni výherci za jednotlivé kraje, bude 14. prosince na pražském Žofíně.
jbr snm - sdílejte článek
Následuje: Znechucení Američanů z Bidena a Trumpa skýtá šanci pro nezávislé kandidáty
Praha 11. listopadu (ČTK - Alan Lexa) - Když se v roce 2020 tehdejší americký prezident Donald Trump poprvé utkal ve volbách se svým nástupcem Joem Bidenem, volilo dohromady tuto dvojici více než 98 procent hlasujících. A zatímco je čím dál pravděpodobnější, že republikáni a demokraté do příštích voleb vyšlou stejné zástupce, opakování uvedeného výsledku by bylo značným překvapením. Rok před rozhodujícím hlasováním plní světová média spekulace o tom, že tentokrát mnohem výrazněji zamíchají kartami kandidáti bez podpory jedné ze dvou velkých stran. Trump a Biden čelí silné averzi voličů, kteří by nakonec mohli mít na výběr z několika alternativ. Kandidáti třetích stran a nezávislí uchazeči o Bílý dům v americkém systému zpravidla sehrávají okrajovou roli. Naposledy někdo z nich získal dvouciferný podíl hlasů v roce 1992, kdy Rosse Perota volilo asi 19 procent hlasujících. Posledním takovýmto kandidátem, který dokázal zvítězit v některém z amerických států, byl v roce 1968 George Wallace. Takový scénář při nadcházejících volbách se zatím zdá být velmi nepravděpodobný. Vzhledem k těsným výsledkům, které v několika klíčových státech přinesly poslední dvoje volby, si však lze snadno představit, že by "třetí kandidáti" mohli Trumpovi nebo Bidenovi odčerpat rozhodující porci hlasů. Zda je v tomto směru zranitelnější prezident z Demokratické strany nebo jeho republikánský předchůdce, přitom není zcela jasné. Kampaně obou mužů mají zjevné slabiny. Biden brzy oslaví 81. narozeniny, už nyní je nejstarší hlavou státu v dějinách USA a většina Američanů jeho působení neschvaluje. Trump je zase prvním obžalovaným exprezidentem země a zůstává hluboce polarizující osobností. V dubnovém průzkumu agentury Ipsos uvedly asi dvě třetiny respondentů, že si nepřejí na hlasovacím lístku vidět ani Bidena, ani Trumpa. V čerstvé sondáži pro televizi ABC News zase vyjádřilo jen 33 procent dotázaných kladný vztah k Bidenovi a 29 procent ke Trumpovi. Lidé jsou dnes "velmi naštvaní a roztrpčení", řekla v říjnovém rozhovoru politoložka Amy Walterová, která vede renomovaný magazín The Cook Political Report. Na otázku, zda při prezidentských volbách chtějí vidět reprízu, voliči reagují tak, že by "raději dostali drátem do oka", uvedla analytička, která často vyhodnocuje diskusní panely voličů. Zda se v listopadu 2024 Biden a Trump znovu utkají, pochopitelně není jasné. Stranické primárky začínají až v lednu, ovšem v těch demokratických Biden nemá výraznější soupeře a na straně republikánů jsou zatím preference Trumpa daleko před nejbližší konkurencí. "Vzhledem ke všeobecné nespokojenosti se dvěma kandidáty to bude rok, kdy se zadaří kandidátovi třetí strany," odhaduje severoamerický zpravodaj britské BBC Anthony Zurcher. "Předpovídám, že poprvé od H. Rosse Perota v roce 1992 někdo jiný než nominant demokratů nebo republikánů získá více než pět procent hlasů," řekl před několika dny v podcastu. (pokračování...)
Praha 11. listopadu (ČTK - Alan Lexa) - Když se v roce 2020 tehdejší americký prezident Donald Trump poprvé utkal ve volbách se svým nástupcem Joem Bidenem, volilo dohromady tuto dvojici více než 98 procent hlasujících. A zatímco je čím dál pravděpodobnější, že republikáni a demokraté do příštích voleb vyšlou stejné zástupce, opakování uvedeného výsledku by bylo značným překvapením. Rok před rozhodujícím hlasováním plní světová média spekulace o tom, že tentokrát mnohem výrazněji zamíchají kartami kandidáti bez podpory jedné ze dvou velkých stran. Trump a Biden čelí silné averzi voličů, kteří by nakonec mohli mít na výběr z několika alternativ. Kandidáti třetích stran a nezávislí uchazeči o Bílý dům v americkém systému zpravidla sehrávají okrajovou roli. Naposledy někdo z nich získal dvouciferný podíl hlasů v roce 1992, kdy Rosse Perota volilo asi 19 procent hlasujících. Posledním takovýmto kandidátem, který dokázal zvítězit v některém z amerických států, byl v roce 1968 George Wallace. Takový scénář při nadcházejících volbách se zatím zdá být velmi nepravděpodobný. Vzhledem k těsným výsledkům, které v několika klíčových státech přinesly poslední dvoje volby, si však lze snadno představit, že by "třetí kandidáti" mohli Trumpovi nebo Bidenovi odčerpat rozhodující porci hlasů. Zda je v tomto směru zranitelnější prezident z Demokratické strany nebo jeho republikánský předchůdce, přitom není zcela jasné. Kampaně obou mužů mají zjevné slabiny. Biden brzy oslaví 81. narozeniny, už nyní je nejstarší hlavou státu v dějinách USA a většina Američanů jeho působení neschvaluje. Trump je zase prvním obžalovaným exprezidentem země a zůstává hluboce polarizující osobností. V dubnovém průzkumu agentury Ipsos uvedly asi dvě třetiny respondentů, že si nepřejí na hlasovacím lístku vidět ani Bidena, ani Trumpa. V čerstvé sondáži pro televizi ABC News zase vyjádřilo jen 33 procent dotázaných kladný vztah k Bidenovi a 29 procent ke Trumpovi. Lidé jsou dnes "velmi naštvaní a roztrpčení", řekla v říjnovém rozhovoru politoložka Amy Walterová, která vede renomovaný magazín The Cook Political Report. Na otázku, zda při prezidentských volbách chtějí vidět reprízu, voliči reagují tak, že by "raději dostali drátem do oka", uvedla analytička, která často vyhodnocuje diskusní panely voličů. Zda se v listopadu 2024 Biden a Trump znovu utkají, pochopitelně není jasné. Stranické primárky začínají až v lednu, ovšem v těch demokratických Biden nemá výraznější soupeře a na straně republikánů jsou zatím preference Trumpa daleko před nejbližší konkurencí. "Vzhledem ke všeobecné nespokojenosti se dvěma kandidáty to bude rok, kdy se zadaří kandidátovi třetí strany," odhaduje severoamerický zpravodaj britské BBC Anthony Zurcher. "Předpovídám, že poprvé od H. Rosse Perota v roce 1992 někdo jiný než nominant demokratů nebo republikánů získá více než pět procent hlasů," řekl před několika dny v podcastu. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Pražská živnostnice roku: Nejlepší marketing je být svým vlastním influencerem' je zařazena do kategorií Makroekonomika (mak). ID zprávy: T2023111003286|507875. Vydána 11.11.2023 9:30:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Pražská živnostnice roku: Nejlepší marketing je být svým vlastním influencerem' je zařazena do kategorií Makroekonomika (mak). ID zprávy: T2023111003286|507875. Vydána 11.11.2023 9:30:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.