Analýza: Fotbalové Euro pomůže zejména evropským aerolinkám, hotelům a pivovarům
Praha 14. června (ČTK) - Fotbalové mistrovství Evropy, které se ode dneška koná po dobu jednoho měsíce v Německu, pomůže zejména zvýšit tržby evropských aerolinek, hotelů, pivovarů a výrobců sportovního oblečení. Vyplývá to z analýzy, kterou ČTK poskytla společnost XTB.
'Sportovní události mají obrovský dopad jak na ekonomiku, tak na společenský život. Miliony fanoušků z celého světa sledují zápasy svých týmů a tentokrát zaplní ulice Německa, aby povzbudili své národní týmy,' řekl ČTK analytik XTB Jiří Tyleček.
Vysoký podíl na německém trhu mají podle něj zejména letecké společnost Lufthansa a Ryanair, které čekají v příštích měsících výrazný nárůst příjmů. Ryanair dokonce obdržel žádost fanoušků z Velké Británie o přidání nových tras a dalších letů, aby se mohli účastnit zápasů svého týmu. Při poslední sportovní události, která se konala v Německu, tedy mistrovství světa ve fotbale v roce 2006, dosáhly obě firmy během šesti následujících měsíců po této události zhodnocení téměř 50 procent, doplnil Tyleček.
Také hotelové řetězce podle něj očekávají, že v létě dosáhnou rekordních čísel. Nejvyšší podíl na německém trhu podle počtu pokojů mají Accor a Marriott. Francouzská společnost Accor před 18 lety rostla o 40 procent, severoamerický Mariott o více než 30 procent během šesti měsíců, které následovaly po mistrovství světa ve fotbale v roce 2006. Airbnb, založená o několik let později, může být další z žádaných alternativ při hledání ubytování, podotkl analytik.
Obdobný trend vidí i v případě pivovarnické společnosti Anheuser-Busch InBev, která je nejvýše kótovanou společností v tomto odvětví v Německu s dlouhou pivovarnickou tradicí. Belgická společnost vykázala v měsících následujících po mistrovství světa ve fotbale třetinový růst zisku. To může být katalyzátorem růstu odvětví, které v posledních letech vykazovalo spíše nižší tržby, poznamenal.
Většina fotbalových hvězd bude na letošním Euru nosit sportovní oblečení značek jako Nike, Adidas nebo Puma, které po skočení sportovních událostí vždy zaznamenávají významné zisky. Mezi nimi vyzdvihl Tyleček německou nadnárodní společnost Adidas, která v 30 dnech skončení Eura 2016 a světových pohárů v letech 2018 a 2022 zaznamenala zhodnocení v průměru o 17 procent.
fd ktp - sdílejte článek
Následuje: Návštěvníci zámku ve Valašském Meziříčí uvidí repliku stínidla z Titaniku
Valašské Meziříčí (Vsetínsko) 14. června (ČTK) - Repliku stínidla z Titaniku uvidí návštěvníci v zámku Kinských ve Valašském Meziříčí na Vsetínsku. Muzeum regionu Valašsko tam připravilo dvě výstavy o sklářství. Mezi řadou unikátních exponátů návštěvníci objeví i nepříliš nápadné stínidlo ve tvaru plamene, které je stejné jako to, co před 110 lety zdobilo hlavní schodiště legendárního Titanicu. ČTK to sdělil mluvčí muzea Jiří Koňařík. "Lampa je součástí výstavy Mezi sklem věnované 80. výročí založení sklářské školy ve Valašském Meziříčí. Studenti a učitelé ji vyrobili podle originálu, jenž se nachází ve sbírce Muzea regionu Valašsko," uvedl Koňařík. "Firma S. Reich Co z Krásna nad Bečvou tato stínidla vyráběla od roku 1906 v několika variantách a anglický trh patřil k největším odbytištím firmy. Původní stínidlo z Titanicu dnes z pochopitelných příčin není možné spatřit. Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská ve Valašském Meziříčí ve spolupráci s ateliérem In luco zhotovila jeho funkční repliky v omezené edici 20 kusů," uvedla kurátorka výstavy Kamila Valoušková. (pokračování...)
Valašské Meziříčí (Vsetínsko) 14. června (ČTK) - Repliku stínidla z Titaniku uvidí návštěvníci v zámku Kinských ve Valašském Meziříčí na Vsetínsku. Muzeum regionu Valašsko tam připravilo dvě výstavy o sklářství. Mezi řadou unikátních exponátů návštěvníci objeví i nepříliš nápadné stínidlo ve tvaru plamene, které je stejné jako to, co před 110 lety zdobilo hlavní schodiště legendárního Titanicu. ČTK to sdělil mluvčí muzea Jiří Koňařík. "Lampa je součástí výstavy Mezi sklem věnované 80. výročí založení sklářské školy ve Valašském Meziříčí. Studenti a učitelé ji vyrobili podle originálu, jenž se nachází ve sbírce Muzea regionu Valašsko," uvedl Koňařík. "Firma S. Reich Co z Krásna nad Bečvou tato stínidla vyráběla od roku 1906 v několika variantách a anglický trh patřil k největším odbytištím firmy. Původní stínidlo z Titanicu dnes z pochopitelných příčin není možné spatřit. Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská ve Valašském Meziříčí ve spolupráci s ateliérem In luco zhotovila jeho funkční repliky v omezené edici 20 kusů," uvedla kurátorka výstavy Kamila Valoušková. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Analýza: Fotbalové Euro pomůže zejména evropským aerolinkám, hotelům a pivovarům' je zařazena do kategorií Makroekonomika (mak) - Sport (spo) - Fotbal (fot). ID zprávy: T2024061403131|510392. Vydána 14.06.2024 13:55:50. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'Analýza: Fotbalové Euro pomůže zejména evropským aerolinkám, hotelům a pivovarům' je zařazena do kategorií Makroekonomika (mak) - Sport (spo) - Fotbal (fot). ID zprávy: T2024061403131|510392. Vydána 14.06.2024 13:55:50. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.