BBC financovaná jen komerčně by neposkytovala stejné služby, varuje její šéf
Londýn 18. ledna 2022 (ČTK) - Vysílací společnost BBC by nedokázala veškerému britskému publiku poskytovat stejnou službu jako nyní, pokud by byla financovaná pouze komerčně. Řekl to dnes generální ředitel BBC Tim Davie. Reagoval tím na skutečnost, že britská vláda zpochybňuje model veřejného financování. V pondělí vláda potvrdila plán zmrazit koncesionářský poplatek tohoto veřejnoprávního média, a to navzdory inflaci.
BBC vznikla v roce 1922 za účelem vzdělávat, informovat a bavit. Její součástí je britský a globální rozhlas a rovněž televize pro masové publikum. Kromě toho vytváří internetový obsah. BBC vychází vstříc těm uživatelům, jejichž zájmy komerční stanice neuspokojují, připomíná agentura Reuters. Je financována z koncesionářských poplatků, které platí všechny domácnosti vlastnící televizi a které mají zaručit její redakční nezávislost.
V pondělí ministryně kultury Nadine Dorriesová potvrdila předchozí zprávy médií, že náklady na koncesionářské poplatky budou na příští dva roky zmrazeny a pak se budou čtyři roky zvyšovat v souladu s inflací. Dodala, že je potřeba diskutovat o budoucím modelu financování BBC. Položila si také otázku, zda by lidé měli platit 159 liber (zhruba 4640 Kč) ročně za BBC, když mohou za Netflix nebo Amazon Prime platit méně.
Společnost BBC by v případě komerčního financování ztratila něco cenného, konstatoval dnes v rozhovoru s rozhlasovou stanicí BBC Davie. "Slouží britské veřejnosti a všem Britům," dodal generální ředitel. "V centru debaty zde bezpochyby stojí princip univerzálnosti. Lidé se ptají, zda může být provoz komerční. Samozřejmě, že může být komerční, ale (BBC) nebude dělat to, co dělá dnes," dodal.
Koncesionářské poplatky tvoří skoro tři čtvrtiny rozpočtu BBC. Davie odhadl, že dvouleté zmrazení poplatku způsobí BBC výpadek až 285 milionů liber (8,3 miliardy Kč).
Budoucnost BBC je neustálým předmětem politických debat. Existence koncesionářského poplatku je nicméně do konce roku 2027 garantovaná zvláštní vyhláškou, která vytyčuje způsob financování a misi vysílací společnosti. Kancelář premiéra Borise Johnsona o víkendu uvedla, že dlouhodobý ekonomický model BBC je "předmětem pokračujících vyjednávání".
Některá média posun ve vládních plánech interpretují jako součást úhybného manévru premiéra Johnsona, který se snaží získat zpět podporu Konzervativní strany po skandálu kolem večírků v Downing Street v době přísných protiepidemických restrikcí. Kromě plánu týkajícího se BBC lze v tomto kontextu podle médií vnímat rovněž informaci o záměru povolat vojáky do operace proti nelegální migraci přes Lamanšský průliv.
lsk spr - sdílejte článek
Následuje: On-line tržiště Aukro loni meziročně zvýšilo obrat o 30 procent na 3,3 mld. Kč
Praha 18. ledna (ČTK) - Největší české on-line tržiště Aukro loni meziročně zvýšilo obrat o 30 procent na 3,3 miliardy korun. Za sběratelské a starožitné předměty lidé utratili zhruba dvě miliardy korun, proti roku 2020 o 36 procent více. Společnost pracuje na vylepšení a rozšíření služeb, připravuje expanzi na Slovensko. Na dotaz ČTK to uvedl generální ředitel firmy Jan Sadílek. Aukro mělo ambici za uplynulý rok dosáhnout obratu zhruba čtyři miliardy korun. "K plánu jsme se přiblížili, nicméně prioritně bylo potřeba dořešit řadu technických aspektů naší platformy a zaměřit se na lepší zákaznickou zkušenost," řekl Sadílek. Podařilo se podle něj stabilizovat IT, spustit několik služeb orientovaných na zákazníka, jako například plovoucí konec aukcí, kdy se konec nabídky posuzuje, dokud zájemci přihazují, dále nákup skončených nabídek nebo možnost nahlašování nabídek. Firma zapracovala také na výkonnostním marketingu, uvedl Sadílek. Velkému zájmu na Aukru se těší aukce starožitných a sběratelských předmětů, obrat za tyto kategorie každoročně roste. Za listopad lidé vydražili starožitné a sběratelské kusy za 210 milionů korun, v prosinci za 202 milionů korun. (pokračování...)
Praha 18. ledna (ČTK) - Největší české on-line tržiště Aukro loni meziročně zvýšilo obrat o 30 procent na 3,3 miliardy korun. Za sběratelské a starožitné předměty lidé utratili zhruba dvě miliardy korun, proti roku 2020 o 36 procent více. Společnost pracuje na vylepšení a rozšíření služeb, připravuje expanzi na Slovensko. Na dotaz ČTK to uvedl generální ředitel firmy Jan Sadílek. Aukro mělo ambici za uplynulý rok dosáhnout obratu zhruba čtyři miliardy korun. "K plánu jsme se přiblížili, nicméně prioritně bylo potřeba dořešit řadu technických aspektů naší platformy a zaměřit se na lepší zákaznickou zkušenost," řekl Sadílek. Podařilo se podle něj stabilizovat IT, spustit několik služeb orientovaných na zákazníka, jako například plovoucí konec aukcí, kdy se konec nabídky posuzuje, dokud zájemci přihazují, dále nákup skončených nabídek nebo možnost nahlašování nabídek. Firma zapracovala také na výkonnostním marketingu, uvedl Sadílek. Velkému zájmu na Aukru se těší aukce starožitných a sběratelských předmětů, obrat za tyto kategorie každoročně roste. Za listopad lidé vydražili starožitné a sběratelské kusy za 210 milionů korun, v prosinci za 202 milionů korun. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'BBC financovaná jen komerčně by neposkytovala stejné služby, varuje její šéf' je zařazena do kategorií Média a reklama (med) - Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol) - Finance (fin). ID zprávy: T2022011803230|501987. Vydána 18.01.2022 11:51:15. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'BBC financovaná jen komerčně by neposkytovala stejné služby, varuje její šéf' je zařazena do kategorií Média a reklama (med) - Parlamenty a vlády (for) - Politika (pol) - Finance (fin). ID zprávy: T2022011803230|501987. Vydána 18.01.2022 11:51:15. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.