HN: Majitel českého kasina žádá po Facebooku půl miliardy za klamavou reklamu
Plzeň/Praha 16. dubna 2021 (ČTK) - Majitel rozvadovského King's Casina Leon Tsoukernik žaluje sociální síť Facebook za šíření klamavé reklamy zneužívající název jeho podniku. U plzeňského soudu žádá po provozovateli sítě půl miliardy korun, píší dnešní Hospodářské noviny (HN). Herna z Rozvadova na Tachovsku je podle deníku jedním z největších pokerových kasin v Evropě.
Inzerát vyzývající k vložení peněz do on-line herny českého King's Casina se na sociální síti objevuje od března. Stejnojmenné kasino z Rozvadova na Tachovsku ale hraní přes web neumožňuje. Navíc je v současnosti kvůli protiepidemickým opatřením mimo provoz.
"Někdo, koho nejde dohledat, a tedy nemá ani licenci na provoz, si usmyslel, že použije naše jméno, naše kasino a udělá si reklamu na Facebooku," řekl Tsoukernik HN. Podle něj jde zřejmě o podvod s cílem vylákat peníze.
Facebook je podle majitele kasina plně odpovědný za šíření klamavé reklamy a má z toho finanční prospěch. Na počátku dubna proto podal u plzeňského krajského soudu žalobu, ve které se domáhá půl miliardy korun. Podle Tsoukernikova advokáta jde hlavně o újmu na hodnotě značky a poškozování celosvětové pověsti kasina. "Protože když jim nevrátí peníze, tak si člověk bude říkat, že jim je nevrátilo King's Casino," vysvětluje majitel herny.
Tsoukernik uvádí, že sociální síť opakovaně žádal o stažení reklamy, ale neuspěl. Facebook na dotaz HN odpověděl že problematiku zavádějících reklam bere velmi vážně a uživateli doporučuje takový příspěvek nahlásit. Proč nereagoval na stížnost King's Casina, ale neuvedl, uvádí deník.
Reklama na hazard je v Česku silně regulovaná, upozorňují HN. Kromě soudu se proto Tsoukernik obrátil také na celní úřad, pod který regulace reklamy na hazard spadá.
Americká společnost Facebook provozuje stejnojmennou sociální síť, která je největší na světě. Vlastní rovněž aplikace WhatsApp, Instagram a Messenger. Firma vydělává především na reklamě a její čistý zisk jen v loňském čtvrtém čtvrtletí činil 11,22 miliardy dolarů (přibližně 243 miliard Kč).
Facebook čelí ve světě kritice za způsob, jak zachází s údaji uživatelů i za šíření podvodných informací a slovních útoků. Počátkem dubna se na internetu objevily už dříve uniklé osobní údaje 533 milionů uživatelů Facebooku a mezi nimi více než milionu Čechů.
dto
- sdílejte článek
Následuje: Mottem letošního 25. ročníku festivalu cestování Neznámá země je "Kde domov můj"
Zlín 15. dubna (ČTK) - Mottem letošního 25. ročníku festivalu cestování, sbližování a poznávání kultur Neznámá země je "Kde domov můj". Festival začne v sobotu, potrvá do 30. dubna. Stejně jako v loňském roce jeho podobu ovlivní pandemie koronaviru a festival se uskuteční v on-line podobě, řekli dnes novinářům pořadatelé Miroslav Náplava a Petr Horký. Loni se festival kvůli covidu posunul z tradičního dubnového termínu na říjen a zcela se přesunul na internet. Podle Horkého přilákal asi 100.000 lidí. "Naše ambice je letos podobné číslo, program je ještě větší, naučili jsme se s internetovou podobou pracovat," uvedl Horký. Motto festivalu chce připomenout počátky festivalu. "Také když se změní jedno písmenko v naší hymně, a to K za Z, vznikne Zde domov můj. Najednou z bloudících hledačů se stanou hospodáři, kteří se starají o svůj kus světa, o něco, za co převzali zodpovědnost, a to také stojí za to připomenout. Za uplynulý rok jsme se všichni nějakým způsobem vrátili domů, k sobě, ke svým blízkým, i fyzicky dovnitř do bytů a domů. (pokračování...)
Zlín 15. dubna (ČTK) - Mottem letošního 25. ročníku festivalu cestování, sbližování a poznávání kultur Neznámá země je "Kde domov můj". Festival začne v sobotu, potrvá do 30. dubna. Stejně jako v loňském roce jeho podobu ovlivní pandemie koronaviru a festival se uskuteční v on-line podobě, řekli dnes novinářům pořadatelé Miroslav Náplava a Petr Horký. Loni se festival kvůli covidu posunul z tradičního dubnového termínu na říjen a zcela se přesunul na internet. Podle Horkého přilákal asi 100.000 lidí. "Naše ambice je letos podobné číslo, program je ještě větší, naučili jsme se s internetovou podobou pracovat," uvedl Horký. Motto festivalu chce připomenout počátky festivalu. "Také když se změní jedno písmenko v naší hymně, a to K za Z, vznikne Zde domov můj. Najednou z bloudících hledačů se stanou hospodáři, kteří se starají o svůj kus světa, o něco, za co převzali zodpovědnost, a to také stojí za to připomenout. Za uplynulý rok jsme se všichni nějakým způsobem vrátili domů, k sobě, ke svým blízkým, i fyzicky dovnitř do bytů a domů. (pokračování...)
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'HN: Majitel českého kasina žádá po Facebooku půl miliardy za klamavou reklamu' je zařazena do kategorií Kriminalita a právo (zak) - Telekomunikace a IT (pit) - Média a reklama (med) - Služby (slz). ID zprávy: T2021041511384|500328. Vydána 16.04.2021 4:27:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva 'HN: Majitel českého kasina žádá po Facebooku půl miliardy za klamavou reklamu' je zařazena do kategorií Kriminalita a právo (zak) - Telekomunikace a IT (pit) - Média a reklama (med) - Služby (slz). ID zprávy: T2021041511384|500328. Vydána 16.04.2021 4:27:00. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.